|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-04-2017, 16:49 | #371 |
ford::specialist
Imię: MRO
Zarejestrowany: 09-12-2012
Model: S MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 582
|
Odp: Olej silnikowy do 2.0 TDCI
jw. Jak najbardziej można używać, tylko musi być odpowiedni. Były robione testy całej gamy olejów pod kątem popielnosci, temperatury zapłonu itd. Jednym z najlepszych był właśnie lm1052
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka |
07-04-2017, 19:04 | #372 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Sosnowiec i okolice
Model: opel zafira
Silnik: 1.9 cdti 150 km
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: Olej silnikowy do 2.0 TDCI
Nie negując zalet stosowania olejów 2T to nie są to produkty stworzone z myślą o dodawaniu do ON i z tego względu ich składniki w mniejszym lub większym stopniu mogą w dłuższej perspektywie negatywnie wpływać na układ wtryskowy. Chodzi tu m.in o powstające zanieczyszczenia działające szkodliwie na dpf , cynk wpływający na przyspieszone osadzanie depozytów dysz wtryskiwaczy oraz o spadek liczby cetanowej.
Polecam stosowanie DOBRYCH dedykowanych dodatków poprawiających smarność, mających właściwości czyszczące oraz podnoszących liczbę cetanową lub efektywność spalania mieszanki (m.in poprzez obniżenie temperatury zapłonu). Koszt stosowania takich dodatków nie jest wcale taki wysoki i wynosi zwykle od ok 0,10 zł do 0,20 zł na 1 litr paliwa w zależności od stosowanego preparatu/wielkości opakowania. Spadek spalania zwykle jest zauważalny ale nie będę zachwalał trzeba samemu spróbować. Ja stosuje i osobiście polecam Archoila ale żeby nie było niedomówień jestem dystrybutorem tej marki. Tyle tylko, ze mam Liqui Moly, Millersa czy Penrite więc równie dobrze mógłbym zachwalać produkty tych właśnie marek (kilka z nich jest wartych uwagi) ale największe zaufanie mam zdecydowanie do Archoila. |
07-04-2017, 19:30 | #373 |
ford::specialist
Imię: MRO
Zarejestrowany: 09-12-2012
Model: S MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 582
|
Odp: Olej silnikowy do 2.0 TDCI
Nie wnikam już tutaj w niuanse produktów i marek. Bardziej chodzi o idee, dolewanie olejów specjalnych, smarnych, przeznaczonych do spalania w silniku wraz z paliwem jest po prostu sensowne, popularne i nie słychać nigdzie by miało negatywne efekty. Wręcz przeciwnie słychać same pozytywy. Ty potwierdzasz, ja potwierdzam, używam od jakichś 70 000 km a mam przebiegu 420 000 i oryginalne wtryski z pierwszego montażu. Każdy kto używa - potwierdza. A co najważniejsze - były robione badania które też to potwierdziły (że paliwo zmieszane w odpowiedniej proporcji z odpowiednim olejem 2T nie zmienia swoich patametrow), co więcej same oleje 2T posiadają właściwości oczyszczające. Generalnie chodzi mi o to że idea jest słuszna, przeciwwskazań raczej brak, efekty są raportowane pozytywne, a każdy ma swój rozum i zrobi jak uważa...
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka |
07-04-2017, 19:47 | #374 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Sosnowiec i okolice
Model: opel zafira
Silnik: 1.9 cdti 150 km
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: Olej silnikowy do 2.0 TDCI
|
07-04-2017, 20:00 | #375 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-12-2015
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 649
|
Odp: Olej silnikowy do 2.0 TDCI
Cytat:
"Vehicles fitted with a diesel particulate filter (DPF) in the exhaust system could experience reduced DPF life due to the collection of ash and metal based contaminants in the filter over time with the continued use of 2-stroke oil."
__________________
|
|
07-04-2017, 20:05 | #376 |
ford::specialist
Imię: MRO
Zarejestrowany: 09-12-2012
Model: S MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 582
|
Odp: Olej silnikowy do 2.0 TDCI
Żeś mi dał lekturę :-).
Przeczytałem od pkt 5. Nie znalazłem jakiejś listy które oleje były testowane, jest tam to napisane? W jednym teście smarowanie minimalnie lepsze w drugim minimalnie gorsze, pomijam że te procedury mierzenia jakieś takie niezyciowe :-). Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka |
07-04-2017, 21:18 | #377 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Sosnowiec i okolice
Model: opel zafira
Silnik: 1.9 cdti 150 km
Rocznik: 2005
Postów: 11
|
Odp: Olej silnikowy do 2.0 TDCI
Testy z RPA. Przyznaje, że nie do końca adekwatne bo mamy inne paliwo.
Konkluzje : • W 200:1 olej 2-suwowy ma nieznaczny wpływ na smarność oleju napędowego. • Cały olej napędowy sprzedawany w RPA musi spełniać SANS 342: spec 2014 i jego smarowność zapewnienia właściwą ochronę pomp oleju napędowego i systemów wtryskowych. • ULSD (bezsiarkowy ON) sprzedawany przez Sasol zawiera dodatki smarne, które są o wiele bardziej skuteczne niż olej 2T. • W 200:1 olej 2-suwowy ma nieznaczny wpływ na liczbę cetanową oleju napędowego. • Niemierzalny wpływ na wszystkich innych właściwościach oleju napędowego mierzono przy 200: 1 dawka oleju 2T w oleju napędowym. • Olej 2-suwowy może zawierać około 16ppm cynku lub więcej w zależności od preparatu i partii. • Śladowe ilości cynku w oleju napędowym są znane ze znacznego przyspieszania osadzania depozytów dysz wtryskiwaczy. • Wyniki badania silnika wskazują, że 200: 1 mieszanka oleju 2T w ON skutkują 2% utraty mocy silnika w teście 16 godzin ze względu na zanieczyszczenie zaworów wtryskowych, to ryzyko, które ma zastosowanie do wszystkich silników diesla Common Rail, ale może również pogorszyć zanieczyszczenia w starszych silnikach. • Pojazdy wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF) w układzie wydechowym może skrócenie DPF życie ze względu na gromadzenie się zanieczyszczeń na bazie popiołu i metalu w filtrze w czasie długiego stosowania oleju 2-stroke. Z olejami 2T jest tak, że bardzo wiele zależy od konkretnego oleju bo wbrew pozorom mogą sie od siebie bardzo różnić. Podam przykład. Użytkownicy jednego z niemieckich forów zlecili badania HFRR ( paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów 2T. HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um. Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%. Wiem, że oleje 2T maja bardzo dobrą "prasę" na forach internetowych ale wiem również, że na dłuższą metę nie musi być tak kolorowo dlatego jako alternatywę zwracam uwagę na dobre (ale dobre) dedykowane dodatki, których stosowanie nie jest dużo kosztowniejsze a biorąc pod uwagę potencjalnie niższe spalanie ich stosowanie powinno się zwrócić (mi się zwraca). |
07-04-2017, 21:56 | #378 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 23-05-2016
Skąd: Warszawa
Model: Smax
Silnik: 2.0TDI
Rocznik: 2011
Postów: 142
|
Odp: Olej silnikowy do 2.0 TDCI
Olej napedowy i olej do smarowania to jednak kompletnie inne produkty rafinacji, lepkosci, gestosci. Musi to przejsc przez pompę paliwa,filtry, dystrybucje, wtryski. Zaden z tych elementow nie byl chyba projektowany na inny niż ON produkt.... Jedyna nadzieja ze oleju jest na tyle malo w paliwie ze nie wplywa to znaczaco na sumaryczne cechy mieszaniny.
Do paliw zwaszcza premium tez sa ładowane dodatki czyszczące... Ok. Nie mam szans na jakiekolwiek obiektywnie badania. Bo mamy wszyscy świadomość że rozstrzygnąć to może sobie np. DHL dolewając do połowy pojazdów. Przy ich flocie za 2-3 lata mieliby dane które statystycznie "coś znaczą". Reszta naszych obserwacji to Goździkowa ktorej pomogło... :-) Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka |
07-04-2017, 22:22 | #379 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 23-05-2016
Skąd: Warszawa
Model: Smax
Silnik: 2.0TDI
Rocznik: 2011
Postów: 142
|
Odp: Olej silnikowy do 2.0 TDCI
O... Widzę że zanim wydziobalem post to na forum już troche konkretów się pojawiło.
:-) Ciekawe czy ew. paliwa premium nie mają przypadkiem poprawionych takich parametrów o jakie nam chodzi... i to w jednak przemysłowo wytwarzany i kontrolowany sposób. Bo dolewki wlasnego pomysłu to jednak jak widać trochę ruletka. Pomijam że dodatki z dystrybutorowego paliwa też dobrze żeby jednak zgrały się z tym co dolewamy potem do baku. Tak jeden producent ma szansę zapanować technologicznie nad całą tą zupą ;-) Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka |
08-04-2017, 07:25 | #380 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 19-02-2008
Skąd: Dębno
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2018 Lift
Postów: 89
|
Odp: Olej silnikowy do 2.0 TDCI
Czytając wasze wypowiedzi chciałem zapytać ile oleju 2T naprawdę dolewacie od swoich aut (na cały zbiornik) i jakiego?
Ja znalazłem taki artykuł: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Obecnie Kuga 2 lift 2018 -> Fiesta 2015->Transit 2014 Ostatnio edytowane przez jACA80 ; 08-04-2017 o 07:27 |
|
|
|