|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-03-2017, 22:28 | #1 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-08-2013
Model: Mondeo MK3 oraz MK4
Silnik: 1.8, 2.0
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 586
|
Identyfikacja siłowników w dmuchawie
Muszę dopasować kable które idą z poszczególnych kostek siłowników dmuchawy do czarnej kostki w panelu klimatronika, bo pomieszałem i zrobiłem spięcie, a jak wiadomo we wtyczce jest kilka takich samych.
W związku z tym chcę się dowiedzieć który siłownik jest który, potem będę wypuszczał z pinu w kostce jakieś małe napięcie które wyleci drugim końcem kabla i zidentyfikuję gdzie który podłączyć zgodnie ze schematem. Jeśli źle myślę, poprawcie mnie. Zauważyłem że siłownik obiegu wewnętrznego znajduje się nad obudową wentylatora i jest na dwóch kablach, więc ten nam już odpada i jest podłączony. Pozostaje reszta: regulacji temperatury ciepło/zimno, na nogi, na twarz. No i na szybę przednią, ale tu się kwestia sama rozwiąże, gdy pozostanie ostatni zestaw kabli do podłączenia. I ostatnia rzecz, coby w weekend gitary wam nie zawracać: czy te siłowniki są tylko z prawej strony całego układu, czy z drugiej strony też coś tam się kręci (oby nie)?
__________________
Mondeo Mk3 1.8+LPG, Mondeo Mk4 2.0 LPG |
01-04-2017, 07:35 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 743
|
Odp: Identyfikacja siłowników w dmuchawie
|
02-04-2017, 14:33 | #3 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-08-2013
Model: Mondeo MK3 oraz MK4
Silnik: 1.8, 2.0
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 586
|
Odp: Identyfikacja siłowników w dmuchawie
Źle mnie zrozumiałeś, bo tak to napisałem jakbym miał puszczać prąd w kostki i czekać na jakąś reakcję siłownika. Sorry.
Zrobiłem tak: +12V z radia puściłem do czerwonego kabla w multimetrze, masę podłączyłem do karoserii, potem wyjąłem 3 wtyczki po kolei z siłowników, wkładałem kabel masowy do każdego z pinów i z drugiej strony kabel czarny z multimetru przykładałem kolejno do każdego z kabli, na tym po którego dotknięciu multimetrem pokazywało na nim napięcie był tym właściwym. W końcu udało mi się zidentyfikować wszystkie 15 kabli, podpisałem je przyklejając karteczki "SZYBA-TWARZ/NOGI/TEMPERATURA",wstawiłem nowe bezpieczniki, czekam na nowe kostki i nowy panel bo stary uwaliłem i teraz już w końcu powinno działać. Nieźle było namieszane.
__________________
Mondeo Mk3 1.8+LPG, Mondeo Mk4 2.0 LPG Ostatnio edytowane przez tomek8888 ; 02-04-2017 o 14:38 |
02-04-2017, 18:48 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 743
|
Odp: Identyfikacja siłowników w dmuchawie
Na drugi raz użyj pomiaru oporu a najlepiej testu diody - często multimetr ma przy tej funkcji piszczek (tenz castoramy wygląda że ma) i nawet nie trzeba na niego patrzeć, żeby zobaczyć czy jest przejście.
Wtedy jedna końcówka do pinu w jednej kostce a drugą sprawdzamy po kolei piny w drugiej kostce. To najbezpieczniejsze rozwiązanie. Jak coś to mam gdzieś manualny panel klimy do polifta - oddam za koszt wysyłki a do testów będzie jak znalazł. |
03-04-2017, 17:28 | #5 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-08-2013
Model: Mondeo MK3 oraz MK4
Silnik: 1.8, 2.0
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 586
|
Odp: Identyfikacja siłowników w dmuchawie
Podłączyłem wszystko do wtyczek i włączyłem stary panel, który teoretycznie się spalił, bo poleciał z niego wtedy dym.
O dziwo prawie wszystko działa: włączanie/wyłączanie klimy, regulacja siły wentylatora, nawiew na twarz, nogi i szybę,obieg wewnętrzny, podświetlenie, odmrażanie szyby. Niestety nadal nie działa regulacja temperatury. Test wywala dwa błędy A266 i A297. Kiedy próbuję regulować temperaturę na panelu, z okolicy siłownika odpowiedzialnego za temperaturę słychać takie buczenie, coś jakby dotknąć ręką wtyczki mini jack podłączonego do włączonej wieży. Czy jest możliwe że przez złe podłączenie kabli spaliłem wtedy siłownik? Sprawdzałem dwa razy czy dochodzi napięcie do każdego z kabli i czy dobrze jest podłączone. I jest OK. Jutro przyjdzie nowy panel to się okaże,ale może ktoś coś podpowie. EDIT: Zamieniłem siłowniki miejscami, to samo. Czyli pewnie coś się upaliło w panelu i jakieś zwarcie jest, jeżeli tylko buczy a nie obraca. W końcu jak dym poleciał to nie był kaprys panelu, a poważne zwarcie. Kolega rednaxelA z tego co wiem temat prześwietlił na wylot, więc może rzuci jakimś info. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mondeo Mk3 1.8+LPG, Mondeo Mk4 2.0 LPG Ostatnio edytowane przez tomek8888 ; 03-04-2017 o 18:03 |
03-04-2017, 22:51 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 743
|
Odp: Identyfikacja siłowników w dmuchawie
Jak u siebie przekladalem konsole na polifta to pozamienialem kabelki do siłownikow ale nic nie upaliłem szczęśliwie :-) (oprócz garści bezpieczników)
Ja bym sie upewnil i sprawdzil na starym panelu czy po zamianie siłowników "dobry" w miejscu "złego" nie działa ale też czy "zły" w miejscu "dobrego" działa, jest niewielka szansa że ten zły może uszkadzić nowy panel. |
03-04-2017, 23:02 | #7 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-08-2013
Model: Mondeo MK3 oraz MK4
Silnik: 1.8, 2.0
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 586
|
Odp: Identyfikacja siłowników w dmuchawie
Podłączę jeszcze ten "zły" na miejsce dobrego, jeśli będzie działał to wszystko jasne.
PS.Nie jestem pewien, ale słyszałem chwilę ten chrobot przesuwanej klapki temperatury, raz zadziałało, potem już lipa. Dzisiaj wszystko się okaże. EDIT: I po testach. "Dobry siłownik" podpiąłem w kostkę siłownika temperatury, ta sama reakcja, buczenie i nie kręci. A "zły" podpiąłem w miejsce dobrego i pracuje poprawnie. Więc wykluczyłem wszystko, został tylko panel. Wieczorem napiszę co się stało po założeniu nowego panelu, jak znowu nie będzie działać to już nie mam pomysłów. I ostatni edit, tak jak myślałem, naszym ostatnim winowajcą był uwalony panel. Teraz wszystko działa jak należy. Tak więc 1 etap przeróbki na lift gotowy. Jedziemy dalej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mondeo Mk3 1.8+LPG, Mondeo Mk4 2.0 LPG Ostatnio edytowane przez tomek8888 ; 04-04-2017 o 19:09 |