|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-10-2016, 19:49 | #41 | |
FCP member
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 08-06-2012
Skąd: Kamień Pomorski
Model: kuga
Silnik: 2.0 TDCI 140>163
Rocznik: 2010
Postów: 470
|
Odp: Kod 2002 czy to tylko dpf
Cytat:
|
|
04-10-2016, 20:26 | #42 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-06-2016
Model: KUGA I
Silnik: diesel
Rocznik: 2008
Postów: 75
|
Odp: Kod 2002 czy to tylko dpf
Nie ważne gdzie tankujesz używaj środka kleen flo Diesel Fuel Conditioner i problemy z kiepską jakością paliwa znikają.
Wlewam go zawsze gdy tankuje na Tesco, Auchan no i na orlenie. Zimą to praktycznie przy każdym tankowaniu. Samochód fajnie się zbiera, przy -15 pali od ręki, szybciej łapie temperaturę. |
30-10-2016, 19:46 | #43 |
ford::beginner
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 30-09-2016
Skąd: Olkusz
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 15
|
Odp: Kod 2002 czy to tylko dpf
Niestety to chyba nie paliwo. Skasowałem błąd zatankowalem na bp ON Ultimate. Pojeździlem trochę było ok wczoraj pojechałem 240 km do Wrocławia w międzyczasie zatankowalem na Shellu Vpower Nitro + a dziś wracając po przejechaniu jakichś 150 km lampka check engine świeci na nowo.
|
02-11-2016, 16:49 | #44 |
ford::amateur
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 28-07-2016
Skąd: Katowice
Model: Ford Kuga I
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: Kod 2002 czy to tylko dpf
Cześć wszystkim,
Chciałbym się podpiąć do tematu. Mam podobny problem P2002. Sprawdzałem przewody idące do czujnika ciśnieniowego i wyglądają dobrze. Błąd jak usune to po niedługim czasie znowu się pojawia. Odczyty mam podobne jak adik69. I właśnie tu moje pytanie: czy stała wartość 286 kPa na jednym z odczytów DP_DPF jest normalna (u mnie się nie zmienia podczas obicążenia)? Nawet jak wypiąłem lewy przewód z czujnika, to ten odczyt był cały czas na tym samym stałym poziomie niezależnie od obciążenia. Drugi odczyt wacha się pomiędzy 0 a 46. Stopniowo się zwiększa przy obciążeniu. Czy ten stały wysoki odczyt jednego DP_DPF jest normalny czy może wskazywać jednoznacznie na uszkodzony czujnik? Może ktoś to potwierdzić? Chciałbym wiedzieć czy mam wadliwy czujnik czy filtr już*kiepski. I na jakie koszta się nastawiać. Kogo w Katowicach lub okolicach możecie polecić? Prawdopodobnie skończy się na wymianie czujnika lub jakiejś*regeneracji filtra. Statyczna regeneracja forscanem pomogła tylko chwilowo. Może wycięcie? Dziękuje uprzejmie za pomoc. Nawet odpowiedź na nawet jedno pytanie. np. czy takie odczyty wskazują na sprawność czujnika. Reszte poszukam. Dzięki, maygic |
02-11-2016, 19:33 | #45 |
FCP member
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 08-06-2012
Skąd: Kamień Pomorski
Model: kuga
Silnik: 2.0 TDCI 140>163
Rocznik: 2010
Postów: 470
|
Odp: Kod 2002 czy to tylko dpf
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
mógłbyś napisać o jakim Fordzie mówisz , model , rok i przebiegGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
03-11-2016, 11:11 | #46 |
ford::amateur
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 28-07-2016
Skąd: Katowice
Model: Ford Kuga I
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: Kod 2002 czy to tylko dpf
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM, 2008 rok, 202k km (oficjalnie, nie wiem czy i ile cofane)
|
03-11-2016, 13:42 | #47 | |
FCP member
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 08-06-2012
Skąd: Kamień Pomorski
Model: kuga
Silnik: 2.0 TDCI 140>163
Rocznik: 2010
Postów: 470
|
Odp: Kod 2002 czy to tylko dpf
Cytat:
|
|
04-11-2016, 07:02 | #48 |
ford::amateur
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 28-07-2016
Skąd: Katowice
Model: Ford Kuga I
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: Kod 2002 czy to tylko dpf
No i właśnie chciałem żeby to ktoś potwierdził. Mógłby ktoś sprawdzić czy jeden z odczytów jest stale taki sam na wysokim poziomie? Kupiłbym i wymienił czujnik. A jeśli nie to trzeba szukać regeneracji filtra.
Chyba że ktoś zna w okolicach Katowic ludzi co to sprawdzą i zrobią dobrze. Dziękuje |
05-12-2016, 13:25 | #49 |
ford::beginner
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 30-09-2016
Skąd: Olkusz
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 15
|
Odp: Kod 2002 czy to tylko dpf
maygic i jak ? Poradziłeś sobie juz z tym problemem ?
|
31-03-2017, 20:22 | #50 |
ford::beginner
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 03-06-2015
Skąd: Wrocław
Model: Kuga
Silnik: Diesel 2.0 140 KM
Rocznik: 2008
Postów: 12
|
P2002, check engine + pomoc w interpretacji Forscan'a
Hej,
wczoraj podczas jazdy w miescie zapalila mi sie zolta kontrolka check engine, podlaczylem komputer i w FORSCAN pojawilo sie bardzo duzo bledow typu "napiecie ponizej wartosci". Trzy dni temu padl mi akumulator i wymienialem go na nowy - pomyslalem, ze to przez to wszystkie te bledy. Skasowalem wszystkie bledy i dzisiaj znowu zapalila sie kontrolka check engine. Ponownie podpialem auto pod komputer i tym razem pojawily sie jedynie dwa bledy: ===PCM DTC P2002-E1=== Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC ===OBDII DTC P2002-C=== Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej Status: - Potwierdzony - usterka jest potwierdzona Pojechalem autem na autostrade, zrobilem okolo 30km przy obrotach 4k i predkosci ok. 140km/h, po powrocie ponownie podpialem auto pod komputer (tym razem kontrolka nie zapalila sie) i pojawily sie bledy: ===PCM DTC P2002-F1=== Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej ===OBDII DTC P2002-P=== Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej Status: - Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie Wykonalem test na postoju auta i testujac piny otrzymalem: 1. DPFEGR, V - 1.09, przy dodawaniu gazu wzrasta do ok. 3.9 2. DP_DPF, kPa - stala wartosc 275.7 (nie zmienia sie) 3. DP_DPF, kPa (byly dwa piny do wyboru) - 0.0, bez zmian 4. DSLCR, km - 97.2 5. DSLRT, km - 97,7 6. EGTAC, 0C - 100 Czy ta wartosc DP_DPF swiadczy o tym, ze cisnienie z jakiejs strony czujnika roznicowego jest bledne (zawsze 0) ? Czy to moze swiadczyc o peknietym wezyku ? Czy moze cos powazniejszego z DPF'em ? Udac sie z tym do ASO, czy wystarczy jakis ogarniety warsztat ? Dzieki |