|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-03-2017, 09:33 | #71 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 18-01-2014
Model: Mondeo Mk5 Titanium
Silnik: 2.0 EB
Rocznik: 2018
Postów: 58
|
Odp: Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
jeździsz na Castrolu i szukasz jeszcze tańszych alternatyw ? nie szkoda Ci samochodu ?
|
28-03-2017, 18:16 | #72 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-12-2015
Skąd: Lublin
Model: S-Max
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2006
Postów: 22
|
Odp: Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
Mam pytanie czy norma jest branie przez silnik 2.5T oleju? Od wymiany minęło niespełna 1000 km a po bagnecie widzę spadek co najmniej 0.5l jeździłem głownie po mieście ale bez jakichś katuszy.... :/
|
28-03-2017, 19:02 | #73 |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 05-03-2013
Skąd: Marki
Model: Transit mk7, Edge
Silnik: 2.2 100 km@140 km; 2.0
Rocznik: 2012; 2019
Postów: 849
|
Odp: Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
U mnie od wymiany do wymiany nie było dolewek.
|
28-03-2017, 21:26 | #74 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-10-2015
Skąd: Lublin
Model: S-max/Subaru
Silnik: 2.5T/3
Rocznik: 2009/2006
Postów: 177
|
Odp: Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
ja 0,5L dolałem na 10kkm
|
29-03-2017, 08:15 | #75 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
...u mnie 0,5l na 14 tys km
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
29-03-2017, 15:46 | #76 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 18-01-2014
Model: Mondeo Mk5 Titanium
Silnik: 2.0 EB
Rocznik: 2018
Postów: 58
|
Odp: Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
od wymiany do wymiany bez dolewek (olej Amsoil)... ale ja wymieniam olej co jakieś 10 tyś km
|
30-03-2017, 15:17 | #77 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-06-2010
Model: mondeo
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2009
Postów: 37
|
Odp: Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
można dostać Amsoil'a w litrowych opakowaniach bo wszędzie widzę, że jest tylko w galonach?
|
30-03-2017, 17:17 | #78 |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 05-03-2013
Skąd: Marki
Model: Transit mk7, Edge
Silnik: 2.2 100 km@140 km; 2.0
Rocznik: 2012; 2019
Postów: 849
|
Odp: Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
|
30-03-2017, 20:13 | #79 |
ford::advanced
Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Elblag
Model: Mk4 SW Titanium Lunar Sky / Mk3 Ghia 130 Tdci 2004
Silnik: 2.0 Tdci 140 DFP/130 Tdci
Rocznik: 2011/2004
Postów: 446
|
Odp: Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
Witam,
Ostatnio długo się głowiłem nad tym tematem, i doszedłem do takiego wniosku. Wiele modeli tego samego silnika montuje się w rożnych markach np. Ford-Volvo, Ford-PSA, Fiat-GM, Fiat Saab itd. Za każdym razem producent narzuca swoje normy oleju, diametralnie rożne normy np.PSA 2Hdi norma C3 Ford normy A5. Wiec doszedłem do wniosku ze skoro auto po gwarancji, to można lać wszystko co , żeby tylko co 10kkm wymieniać i filtr zmieniać,bo i tak wtryski wcześniej padną niż silnik się zatrze czy pierścienie zaczną przepuszczać. A dedykowane oleje z normami to tylko umowa komercjalna dwóch interesów i kwestia licencji. |
31-03-2017, 08:22 | #80 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
Podejrzewam, że na rozbieżne rekomendacje może mieć wpływ jeszcze jeden czynnik:
Koncerny motoryzacyjne w dążeniu do maksymalizacji zysków zamawiają jak najmniej rodzajów olejów. Oczywiście dany olej musi być właściwy do najbardziej wymagającego silnika z ich palety. A do silników prostszych też się go leje, bo zamówienie odrobinę słabszego oleju, przy zwiększonych kosztach jednostkowych, logistycznych i możliwości błędu ludzkiego jest po prostu nieopłacalne. A jeśli jakiś silnik ze środka gamy np. B5254T3 trafi do innego producenta, który w swojej ofercie nie ma tak wymagających silników - to olej zmienia się na słabszy, dostosowując się do reszty produktów .
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
|
|
|