|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-02-2012, 19:00 | #11 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Czujniki parkowania parktronic nie działają. Jaka przyczyna ?
te układy mają autodiagnozę.
nie wiem jaki model macie ale w moim jest tak: Zasady działania Układ pomocy przy parkowaniu wykrywa obiekty znajdujące się za pojazdem w momencie, gdy do modułu pomocy przy parkowaniu dociera sygnał wejściowy wybranego biegu wstecznego. Moduł pomocy przy parkowaniu oblicza odległość od przeszkody korzystając z czterech czujników pomocy przy parkowaniu zamontowanych w tylnym zderzaku. Czujniki te mogą wykryć obiekty znajdujące się w odległości do około 1,5 m za pojazdem. Przerywany ostrzegawczy sygnał dźwiękowy jest generowany przez głośnik w zespole wyświetlacza i głośnika pomocy przy parkowaniu, umieszczonym w poszyciu słupka C, a odpowiednie ostrzegawcze diody luminescencyjne (LED) zapalają się, informując o odległości od przeszkody. Przerwy pomiędzy sygnałami dźwiękowymi zmniejszają się a liczba zapalonych ostrzegawczych diod LED wzrasta w miarę zbliżania się pojazdu do przeszkody. Gdy wykryta przeszkoda znajdzie się w odległości do 30 cm od czujników, ostrzegawczy sygnał dźwiękowy przechodzi w sygnał ciągły i zaczynają migać wszystkie ostrzegawcze diody LED. Opis działania diod LED w zespole wyświetlacza i głośnika pomocy przy parkowaniu znajdziesz w Instrukcji Obsługi. Ostrzegawcze diody LED pomocy przy parkowaniu zapalą się i zabrzmi krótki sygnał dźwiękowy z głośnika pomocy przy parkowaniu w momencie sprawdzenia układu po ustawieniu wyłącznika zapłonu w położeniu II i włączeniu biegu wstecznego. Układ jest uruchamiany zawsze, gdy wyłącznik zapłonu zostanie ustawiony w położeniu II i włączony zostanie bieg wsteczny. Układ pomocy przy parkowaniu zostanie wyłączony po wyłączeniu biegu wstecznego lub w przypadku wykrycia usterki w jednym z czterech czujników pomocy przy parkowaniu albo w module pomocy przy parkowaniu. Gdy po włączeniu układu pomocy przy parkowaniu wykryta zostanie usterka, układ poinformuje o tym poprzez zapalenie dwóch czerwonych diod ostrzegawczych LED i wyemitowanie ciągłego sygnału dźwiękowego z głośnika pomocy przy parkowaniu. Jeśli wykryte zostanie zwarcie we wtyczce rezystancyjnej pomocy przy parkowaniu, układ poinformuje o tym poprzez wyemitowanie z głośnika pomocy przy parkowaniu 3-sekundowego sygnału dźwiękowego, po którym nastąpi 3-sekundowa przerwa. Sekwencja ta będzie powtarzana do chwili wyłączenia biegu wstecznego. Procedura resetowania modułu pomocy przy parkowaniu 1. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0. 2. Odłącz wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu. 3. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia II. 4. Włącz i wyłącz bieg wsteczny. 5. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0. 6. Podłącz wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu. 7. SPRAWDŹ, czy układ działa prawidłowo. Jeżeli usterka nie ustępuje, uruchom Tryb testu własnego. Tryb testu własnego 1. Aby wejść w tryb testu własnego pomocy przy parkowaniu, obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0 i wyjmij wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu. PATRZ Opis i działanie w tym rozdziale. . 2. Upewnij się, że w odległości do 2 metrów za pojazdem nie ma żadnej przeszkody. 3. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia II i wybierz bieg wsteczny. 4. O uruchomieniu trybu testu własnego poinformuje sekwencja zapalonych dwóch czerwonych diod LED i 3-sekundowego sygnału dźwiękowego wyemitowana przez zespół wyświetlacza i głośnika pomocy przy parkowaniu, powtórzona po 1-sekundowej przerwie. 5. Jeżeli zostanie wykryta usterka czujnika pomocy przy parkowaniu, moduł pomocy przy parkowaniu poinformuje o tym zapalając diodę LED i emitując sekwencję sygnału dźwiękowego z zespołu wyświetlacza i głośnika pomocy przy parkowaniu. 6. Jeżeli usterka dotyczy więcej niż jednego czujnika pomocy przy parkowaniu, druga sekwencja zostanie wyemitowana po pierwszej. 7. Aby wyjść z trybu testu własnego, obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0 i załóż wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu. Działanie Diody LED 1 i 2 WŁĄCZONY przez trzy sekundy, przerwa przez jedną sekundę Sekwencja wstępna diagnostyki usterek - Dioda LED 1 WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY raz, przerwa przez jedną sekundę Usterka prawego zewnętrznego czujnika Dioda LED 2 WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY dwa razy, przerwa przez jedną sekundę Usterka prawego wewnętrznego czujnika Diody LED 3 i 4 WŁĄCZONY przez trzy sekundy, przerwa przez jedną sekundę Usterka modułu, niskie napięcie akumulatora, wtyczka rezystancyjna pomocy przy parkowaniu Dioda LED 3 WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY trzy razy, przerwa przez jedną sekundę Usterka lewego wewnętrznego czujnika Dioda LED 4 WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY cztery razy, przerwa przez jedną sekundę Usterka lewego zewnętrznego czujnika Powyższe znalazłem na jakimś forum forda i zapisałem sobie do pliku. |
24-04-2012, 07:48 | #12 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Czujniki parkowania parktronic nie działają. Jaka przyczyna ?
Walczyłem ze swoim fabrycznym partkronikiem w galaxy.
czary tworzyłem różne, tańce, magiczne słowa na przeklinanie-zaklinanie.. zgłaszał niby jeden czujnik walnięty. ale po zamianie i przy dotyku "pyrkał" jakie 2 kabelki jeszcze do czujników wychodziły, zwierałem je rozwierałem. .. napięcie wyłączałem =- wszystkie wtyczki na 10 minut .. i samo ruszyło. MAM PYTANIE do was: jakie jest zachowanie parktronika w przypadku braku przeszkody z tyłu? (buzer z diodami na tylnym słupku) u mnie zaświeca wszystkie diody i przerywane cykliczne pikanie z krótkimi przerwami jest.. przy przybliżaniu nasila się. Ale zastanawia mnie to piszczenie bez przeszkody z tyłu.. może jeszcze coś nie tak, może lakier na czujnikach przeszkadza.. albo może mierzą asfalt (to sprawdzę cofając nad jakaś przepaść Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) |
25-02-2016, 16:35 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-03-2015
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 150 KM
Rocznik: 2005
Postów: 46
|
Odp: Czujniki parkowania parktronic nie działają. Jaka przyczyna ?
Witam.
Ja mam problem mianowicie taki... Czujniki oryginalne raz działają raz nie ogólnie nie ma reguły. Gdy nie działają jest tak: włączam wsteczny, zapika, następnie sygnał ciągły przez około 3 sekund, klawisz od parktronica mruga czujniki nie działają. Jak wspomniałem wcześniej nie ma reguły, czyściłem (myłem czujniki) jednak nic nie pomogło, uszkodzeń mechanicznych również nie ma. Miał ktoś coś podobnego? Bez vaga wydaje mi się że nie będzie można sprawdzić. Ostatnio edytowane przez pawlik835 ; 25-02-2016 o 17:01 |
02-03-2017, 19:32 | #14 |
ford::average
Imię: Artur
Zarejestrowany: 12-05-2012
Skąd: Słubice
Model: GALAXY MK2
Silnik: 1,9 TDI ASZ
Rocznik: 2005
Postów: 52
|
Odp: Czujniki parkowania nie działają. Jaka przyczyna ?
Witam,
mam pytanie, dzisiaj po włączeniu wstecznego "pipczyk" od czujników tylnich (oryginalne) wydawał dziwny dźwięk, tzn. inny niż normalnie i nie działały czujniki ani z przodu ani z tyłu. Włącznik/wyłącznik czujników miga, ale nieregularnie, jakby było gdzieś zwarcie. Po kilku minutach jazdy włączam włącznik - czujniki działają. Zostawiam auto na 20 minut włączam znów to samo dźwięk pipczyka inny. Po kilku minutach znów działa. Mija 2 godz. i lipa - piszczy dziwnie i nie działą ani przód ani tyl. Dodam tylko, że mam uwalone dwa zewnętrzne czujniki tylnie i jak kiedyś jeden odłączyłem i włączyłem zapłon, to kontrolka też migała, więc pewnie gdzieś jest przerwa. Ale do rzeczy: Wie ktoś może w którym miejscu jest tylni pipczyk w galaxie i czy dużo trzeba pruć żeby się do niego dostać??? |
02-03-2017, 20:44 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-01-2009
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 190
|
Odp: Czujniki parkowania nie działają. Jaka przyczyna ?
Buzer tylnych czujników (o ile dobrze pamiętam)jest w schowku po stronie lewej obok tylnej nagrzewnicy. Przednich pod siedzeniem kierowcy wraz z modułem. Mruganie klawisza włączania/wyłączanie parktronica zgłasza awarię i odłącza system. O ile pamiętam to tylko stronę w której jest problem tj. przód lub tył. Wymieniałem juz 2 szt. czujników u siebie. Charakterystyczne pukanie po przyłożeniu palca do czujnika nie zawsze jest obligatoryjne do jego sprawności. Jeden z moich uszkodzonych czujników zachowywał się fizycznie w normalny sposób lecz nie zwracał sygnału do modułu. Czujniki raczej nie naprawialne gdyż są zalane i uszczelnione masą silikonową i próba rozmontowania jest trudna.
Naprawa uszkodzeń systemu zwykle sprowadza się do wymiany czujników lub poprawy styku na łączu czujnik - instalacja. Ostatnio edytowane przez klocky ; 03-03-2017 o 09:57 |
02-03-2017, 20:55 | #16 |
ford::beginner
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 22-11-2010
Skąd: Płock
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2,0 163 KM
Rocznik: 2011
Postów: 20
|
Odp: Czujniki parkowania nie działają. Jaka przyczyna ?
Witam.
W moim autku "pipczyk" jak go nazywasz znajduje się w bagażniku z lewej strony, po otwarciu kratki jest wyraźnie widoczny. Jestem ciekawy jak rozwiążesz problem - ja już dałem sobie spokój. Po włączeniu wstecznego słyszę "pipczyk", naciskam przycisk na desce rozdzielczej i po problemie. |