|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-03-2016, 17:36 | #31 | |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,166
|
Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?
Cytat:
|
|
16-03-2016, 17:48 | #32 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
|
Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?
Cytat:
|
|
16-03-2016, 18:58 | #33 |
ford::advanced
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Bolesławiec/Hanower
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 06.2009
Postów: 305
|
Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?
otulina cala
wezyk sie rozpadl
__________________
FORD?? NASTEPNY BEDZIE VAG LUB BMW... |
22-03-2016, 15:28 | #34 |
ford::advanced
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Bolesławiec/Hanower
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 06.2009
Postów: 305
|
Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?
jestem juz po wymianie okazalo sie ze tylko jeden byl spalony (ten 6mm dlugosc jakies 65-70cm) a drugi sciskalem szarpalem i wydawal sie byc ok wiec go zostawilem bledy skasowalem w czwartek 500km odcinek do pl wiec sie zobaczy czy zaden blad nie wyskoczy
pozdrawiam
__________________
FORD?? NASTEPNY BEDZIE VAG LUB BMW... |
16-04-2016, 15:49 | #35 |
ford::advanced
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Bolesławiec/Hanower
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 06.2009
Postów: 305
|
Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?
jednak po przejechaniu okolo 2000km od uszkodzenia tych wezykow dzis zapalila sie kontrolka silnika oraz usterka silnika napis na conversie (odrazu sprawdzilem te wezyki podcisnienia dpf ale sa ok) po podlaczeniu do kompa wyszedl ten log:
===PCM DTC P0089:00-68=== Kod: P0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Możliwe przyczyny : Usterka elektryczna w obwodzie zaworu sterowania cisnieniem. Złącza wielostykowe niewłaściwie zamocowane Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy Sprawdź ciągłość obwodu oraz czy nie mają miejscazwarcia z masą lub dodatnim biegunem akumulatora. Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd. Nie wymieniaj zadnych element=w przed zakonczeniem wszystkich test=w szczeg=lowych zwiazanych z tym DTC. Czujnik ciśnienia paliwa Powietrze w układzie paliwowym. Zatkany lub zabrudzony filtr paliwa. Niedrożne. splątane lub zgniecione powrotne przewody zasilaniapaliwem. Zewnętrzne wycieki z układu paliwowego. Niedobór paliwa. Doświadczenia wskazują, że objawy tego niedomaganiasą następujące: Nieplynna jazda pojazdu Problemy z uruchomieniem silnika lub brak uruchomienia silnika Brak rozruchu/ utrudniony rozruch lub silnik gasnie (Zbyt) niskie ciśnienie paliwa. (Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa ===END PCM DTC P0089:00-68=== ===PCM DTC P246B:00-2D=== Kod: P246B - Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych Diesel Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). ===END PCM DTC P246B:00-2D=== ===PCM DTC P2463:00-EC=== Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy Status: - DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Jeżeli zapisane zostaną DTCs P242F i P244B, nie wykonuj regeneracji statycznej filtru cząstek stałych Diesel. Najpierw zbadaj przyczynę tych DTCs. Ważne jest, aby ustalić przyczynę zatkania filtru. Wskazówka: Nastepna procedure nalezy wykonac dokladnie wedlug instrukcji. Przeprogramuj PCM z zastosowaniem najnowszej kalibracji. Rozgrzewanie silnika Za pomoca Rejestratora danych sprawdz nastepujace rzeczy: Czujnik temperatury cieczy ch_odz_cej Temperatura silnika musi osiągnąć wartość 80 stopni Celsjusza. Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego: Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząstek stałych Diesel Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego: Regeneracja statyczna filtru cząsteczek stałych Diesel Zbadaj wszelkie inne DTC, które mogą być obecne, aby ustalić przyczynę. Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_: Zawór EGR zacięty w położeniu otwartym. Nieszczelność, zatkanie lub częściowe ograniczenie przepływu w układzie dolotowym. Przedostawanie się powietrza na przewodach podciśnienia między turbosprężarką a przepustnicą wlotu powietrza. Zatkane lub nieszczelne przewody czujnika ciśnienia różnicowego. Usterka elektryczna czujnika ciśnienia różnicowego. Usterka elektryczna czujnika temperatury przed katalizatorem Usterka elektryczna czujnika temperatury za katalizatorem ===END PCM DTC P2463:00-EC=== ===PCM DTC P2453:00-64=== Kod: P2453 - Zakres sygnału/działanie obwodu czujnika ciśnienia różnicowego filtru cząstek stałych Status: - DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Czujnik ciśnienia różnicowego jest zablokowany lub zacina się. Wymień następujące elementy: Czujnik ciśnienia DPF ===END PCM DTC P2453:00-64=== ===OBDII DTC P2463-C=== Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy Status: - Potwierdzony - usterka jest potwierdzona co teraz robic? od czego zaczac? chyba zaraz mu zrobie statyczne wypalenie dpfa
__________________
FORD?? NASTEPNY BEDZIE VAG LUB BMW... |
02-05-2016, 09:16 | #36 |
ford::beginner
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 17-10-2012
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2,0 CDTI
Rocznik: 2008
Postów: 34
|
Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?
Komunikat usterki silnika może być związany ze zbyt wysokim poziomem oleju, który wynika z nieustannej próby wypalenia filtra, która z kolei spowodowana jest właśnie owym pękniętym przewodem. Mam wątpliwości co do wymiany na przewód silikonowy, ale spróbuję, skoro kolegom się sprawdza.
|
29-11-2016, 18:01 | #37 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 15-09-2013
Skąd: Brzeg
Model: Ford Galaxy mk3
Silnik: 2.0 Diesel 140k
Rocznik: 2006
Postów: 40
|
Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?
Witam
Kupiłem, wymieniłem, dostęp OK Tańsze rozwiązanie działa ODPUKAĆ... po wymienia kabla, najpierw skasowałem błąd, filterek normalnnie się wypala. spalanie OK |
20-02-2017, 15:58 | #38 |
ford::average
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 28-04-2013
Skąd: Opole
Model: MK5
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 51
|
Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?
witam
szybko odpowiem na pare pytan od was . jezdze z tym wypalonym wezykiem pol roku auto zapi... swieci sie tylko kontrolka. dopiero wczoraj w sumie to dzisiaj sie dowiedzielm ze to ta sama przypadlosc co opisujecie . ktos mi powie dokladnie jaki wezyk kupic/?? jakis model nazwa materialu? lub gdzei go dokladnie kupiliscie .? |
24-05-2018, 22:25 | #39 |
ford::beginner
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-01-2018
Skąd: Zawada
Model: mondeo mk5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 30
|
Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?
Witam ja tez musze zmienoc wezyki i moje pytanoe jest odnosnie srednicy wiec jest kedna 5 mm czy moze 5 i 6mm?
|
31-10-2018, 19:13 | #40 |
ford::beginner
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 27-04-2013
Model: Focus MK3
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 33
|
Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?
I ja mam problem w temacie wężyka czujnika ciśnienia różnicowego. Pytanie do kolegów, którzy przerabiali temat. Wiem, że powinienem kupić do przedlifta dwa wężyki po metrze długości - o średnicy 5mm i 6mm. Przy czym wymienia się je od samego czujnika różnicowego w komorze silnika - do okolic miejsca usytuowania dpf-u pod podwoziem, czy też tylko na określonym odcinku pod podwoziem, bez potrzeby przeciągania do czujnika. Pozdrawiam
|