Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-03-2016, 17:36   #31
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,166
Domyślnie Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?

Cytat:
Napisał stelmacher Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a moze nie bede musial az tyle go meczyc zamowie te wezyki w de bo dzis wzielem lewarek i z ciekawosci sprawdzialem ich stan i na pierwszy rzut oka wygladaly ok ale jak je dotknelem to w rekach sie doslownie rozkruszyly
Tylko nie wymieniaj ich podpierając auto jedynie lewarkiem, bo zamiast wężyka pod Fordem znajdą umrzyka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2016, 17:48   #32
mrk26
ford::professional
 
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
Domyślnie Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?

Cytat:
Napisał mm32 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wężyki się rozkruszyły,czy otulina ?
U mnie wężyk się rozsypał w reku jak go złapałem, otulina była cała.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mrk26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2016, 18:58   #33
stelmacher
ford::advanced
 
Avatar stelmacher
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Bolesławiec/Hanower
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 06.2009
Postów: 305
Domyślnie Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?

otulina cala
wezyk sie rozpadl
__________________
FORD?? NASTEPNY BEDZIE VAG LUB BMW...
stelmacher jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2016, 15:28   #34
stelmacher
ford::advanced
 
Avatar stelmacher
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Bolesławiec/Hanower
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 06.2009
Postów: 305
Domyślnie Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?

jestem juz po wymianie okazalo sie ze tylko jeden byl spalony (ten 6mm dlugosc jakies 65-70cm) a drugi sciskalem szarpalem i wydawal sie byc ok wiec go zostawilem bledy skasowalem w czwartek 500km odcinek do pl wiec sie zobaczy czy zaden blad nie wyskoczy

pozdrawiam
__________________
FORD?? NASTEPNY BEDZIE VAG LUB BMW...
stelmacher jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2016, 15:49   #35
stelmacher
ford::advanced
 
Avatar stelmacher
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Bolesławiec/Hanower
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 06.2009
Postów: 305
Domyślnie Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?

jednak po przejechaniu okolo 2000km od uszkodzenia tych wezykow dzis zapalila sie kontrolka silnika oraz usterka silnika napis na conversie (odrazu sprawdzilem te wezyki podcisnienia dpf ale sa ok) po podlaczeniu do kompa wyszedl ten log:

===PCM DTC P0089:00-68===
Kod: P0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Możliwe przyczyny :

Usterka elektryczna w obwodzie zaworu sterowania cisnieniem.

Złącza wielostykowe niewłaściwie zamocowane

Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy

Sprawdź ciągłość obwodu oraz czy nie mają miejscazwarcia z masą lub dodatnim biegunem akumulatora.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Nie wymieniaj zadnych element=w przed zakonczeniem wszystkich test=w szczeg=lowych zwiazanych z tym DTC.

Czujnik ciśnienia paliwa

Powietrze w układzie paliwowym.

Zatkany lub zabrudzony filtr paliwa.

Niedrożne. splątane lub zgniecione powrotne przewody zasilaniapaliwem.

Zewnętrzne wycieki z układu paliwowego.

Niedobór paliwa.

Doświadczenia wskazują, że objawy tego niedomaganiasą następujące:

Nieplynna jazda pojazdu

Problemy z uruchomieniem silnika lub brak uruchomienia silnika

Brak rozruchu/ utrudniony rozruch lub silnik gasnie

(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

===END PCM DTC P0089:00-68===

===PCM DTC P246B:00-2D===
Kod: P246B - Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych Diesel

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P246B:00-2D===

===PCM DTC P2463:00-EC===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Jeżeli zapisane zostaną DTCs P242F i P244B, nie wykonuj regeneracji statycznej filtru cząstek stałych Diesel. Najpierw zbadaj przyczynę tych DTCs.

Ważne jest, aby ustalić przyczynę zatkania filtru.

Wskazówka: Nastepna procedure nalezy wykonac dokladnie wedlug instrukcji.

Przeprogramuj PCM z zastosowaniem najnowszej kalibracji.

Rozgrzewanie silnika

Za pomoca Rejestratora danych sprawdz nastepujace rzeczy:

Czujnik temperatury cieczy ch_odz_cej

Temperatura silnika musi osiągnąć wartość 80 stopni Celsjusza.

Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego:

Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząstek stałych Diesel

Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego:

Regeneracja statyczna filtru cząsteczek stałych Diesel

Zbadaj wszelkie inne DTC, które mogą być obecne, aby ustalić przyczynę.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zawór EGR zacięty w położeniu otwartym.

Nieszczelność, zatkanie lub częściowe ograniczenie przepływu w układzie dolotowym.

Przedostawanie się powietrza na przewodach podciśnienia między turbosprężarką a przepustnicą wlotu powietrza.

Zatkane lub nieszczelne przewody czujnika ciśnienia różnicowego.

Usterka elektryczna czujnika ciśnienia różnicowego.

Usterka elektryczna czujnika temperatury przed katalizatorem

Usterka elektryczna czujnika temperatury za katalizatorem

===END PCM DTC P2463:00-EC===

===PCM DTC P2453:00-64===
Kod: P2453 - Zakres sygnału/działanie obwodu czujnika ciśnienia różnicowego filtru cząstek stałych

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Czujnik ciśnienia różnicowego jest zablokowany lub zacina się.

Wymień następujące elementy:

Czujnik ciśnienia DPF

===END PCM DTC P2453:00-64===

===OBDII DTC P2463-C===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona


co teraz robic?
od czego zaczac?
chyba zaraz mu zrobie statyczne wypalenie dpfa
__________________
FORD?? NASTEPNY BEDZIE VAG LUB BMW...
stelmacher jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2016, 09:16   #36
Skysailor
ford::beginner
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 17-10-2012
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2,0 CDTI
Rocznik: 2008
Postów: 34
Domyślnie Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?

Komunikat usterki silnika może być związany ze zbyt wysokim poziomem oleju, który wynika z nieustannej próby wypalenia filtra, która z kolei spowodowana jest właśnie owym pękniętym przewodem. Mam wątpliwości co do wymiany na przewód silikonowy, ale spróbuję, skoro kolegom się sprawdza.
Skysailor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-11-2016, 18:01   #37
DevonPL
ford::beginner
 
Avatar DevonPL
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 15-09-2013
Skąd: Brzeg
Model: Ford Galaxy mk3
Silnik: 2.0 Diesel 140k
Rocznik: 2006
Postów: 40
Domyślnie Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?

Witam

Kupiłem, wymieniłem, dostęp OK
Tańsze rozwiązanie działa ODPUKAĆ... po wymienia kabla, najpierw skasowałem błąd, filterek normalnnie się wypala. spalanie OK
DevonPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2017, 15:58   #38
BuBuTaBi
ford::average
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 28-04-2013
Skąd: Opole
Model: MK5
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 51
Domyślnie Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?

witam
szybko odpowiem na pare pytan od was .
jezdze z tym wypalonym wezykiem pol roku auto zapi... swieci sie tylko kontrolka. dopiero wczoraj w sumie to dzisiaj sie dowiedzielm ze to ta sama przypadlosc co opisujecie .
ktos mi powie dokladnie jaki wezyk kupic/?? jakis model nazwa materialu? lub gdzei go dokladnie kupiliscie .?
BuBuTaBi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2018, 22:25   #39
kszysiek17
ford::beginner
 
Avatar kszysiek17
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-01-2018
Skąd: Zawada
Model: mondeo mk5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 30
Domyślnie Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?

Witam ja tez musze zmienoc wezyki i moje pytanoe jest odnosnie srednicy wiec jest kedna 5 mm czy moze 5 i 6mm?
kszysiek17 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2018, 19:13   #40
mixol
ford::beginner
 
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 27-04-2013
Model: Focus MK3
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 33
Domyślnie Odp: zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?

I ja mam problem w temacie wężyka czujnika ciśnienia różnicowego. Pytanie do kolegów, którzy przerabiali temat. Wiem, że powinienem kupić do przedlifta dwa wężyki po metrze długości - o średnicy 5mm i 6mm. Przy czym wymienia się je od samego czujnika różnicowego w komorze silnika - do okolic miejsca usytuowania dpf-u pod podwoziem, czy też tylko na określonym odcinku pod podwoziem, bez potrzeby przeciągania do czujnika. Pozdrawiam
mixol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.