|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-01-2017, 10:06 | #101 |
Postów: n/a
|
Odp: Mimo ładowania kontrolka ladowania świeci.
Na odległość ciężko zgadnąć co jest przyczyną, a jak już trochę poczytałeś, to wiesz że przyczyn może być sporo.
Ja sie nie wkurzam, po to tu na Forum jestem, aby to co wiem pisać i podpowiadać, choć inni myślą inaczej. Zanim zaczniesz szukac przyczyny, wez kup miernik, podłącz go do gniazda zapalniczki, i w czasie jazdy bedziesz miał obraz, jaak ładuje, kiedy, czy jak się świeci to ładuje, jest to możliwe, czy nie. Kiedy napięcie ładowania w czasie jazdy się zmiejsza, kiedy wzrasta. Do ilu Volt spada napięcie podczas rozruchu zimnego silnika po nocy, a do ilu jak silnik gorący. |
05-01-2017, 10:36 | #102 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,643
|
Odp: Mimo ładowania kontrolka ladowania świeci.
Dzięki. W takim razie będę to monitorował, miernik wepnę i ciekawe co pokaże. Mam założony nowy regulator ori i wirnik firmy AS autostarter. Alternator ma 90A a info znamionowe nowego wirnika to 85A, ciekawe... Na necie znalazlem fabrycznie regenerowany altek magneti za uwaga 260zl z gwarancja 1 rok. Ale na razie posprawdzam i napiszę co mi wyszło.
|
05-01-2017, 20:34 | #103 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2012
Skąd: Szczecinek
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 1,415
|
Odp: Mimo ładowania kontrolka ladowania świeci.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
powodzenia, ja mam u siebie miernik, jak zapala się kontrolka mam skok ładowania z 14,6 na 14,3, także bez sensu jest to kompletnie. Ja się czasami zastanawiam czy tej smiesznej żarówki z zegarów nie wymontowac, tak mnie ta kontrolka czasami wkufia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. spadek napięcia też niewielki przy rozruchu, aku ma 1,5 roku. Taki chyba urok tych fordow przebrzydłych, ja się poddaje, nie szukam, nie walczę, ale życzę Ci powodzenia w poszukiwaniach, może będziesz jednym z nielicznych, którym udało się pozbyć tej czerwonej paskudy.
Xperia Z1 tap tap
__________________
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec ? |
13-02-2017, 19:10 | #104 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,643
|
Odp: Mimo ładowania kontrolka ladowania świeci.
Pozwolę sobie zrobić mały update. Dziś trochę pojeździłem z miernikiem. Wcześniej wymieniłem czujnik temperatury za filtrem powietrza na mój stary oryginalny i problem tej kontrolki ładowania dłuuugo się nie pojawiał... do dziś. Co ciekawe ładowanie było około 14,3V a mimo to się świeciło. Zgasiłem, odpaliłem i już do teraz spokój. Odpaliłem sobie również na zegarach test napięcia i jak jechałem rano i było zimno to ładowanie oscylowało w granicach 14,2-14,3V, miałem włączone radio i ciepły nadmuch szyby przedniej i nóg na 1 biegu + ledy dzienne, czasem światła gdy była mgła. Kolejny odcinek gdy już było cieplej i pewnie aku się bardziej doładował, ładowanie było około 13,8V. Natomiast mierząc miernikiem w gniazdku zapalniczki wychodzi mi 14,7V a nawet 14,9V. Wróciłem do domu i z miernikiem w ręce zacząłem testy: auto na biegu jałowym, bez obciążenia - ładowanie mierzone w gnieździe zapalniczki - 14,7V. Następnie włączone światła, radio, nadal około 14,6 - 14,7V. Do świateł dołączyłem klimę, obieg wewnętrzny i sukcesywnie zwiększałem prędkości dmuchawy - napięcie zaczęło spadać do 13,5V a gdy na 4 biegu dmuchawy włączyłem grzanie tylnej szyby i lusterek napięcie spadło do 12,4V... O dziwo kontrolka się nie zapaliła. Było widoczne natomiast przygaśnięcie oświetlenia kabiny przy włączaniu wyższych biegów dmuchawy, no i najbardziej było to widoczne gdy włączyłem grzanie szyby. Gdy lekko, dosłownie lekko dodałem gazu, napięcie od razu wskoczyło na 14,4V-14,6V i oświetlenie wnętrza rozjaśniło się. Czy to normalne zjawisko że przy takim obciążeniu tak spada ładowanie? Przecież 12,4V to praktycznie brak ładowania, a kontrolka się nie zapala... Mechanik rzucił mi hasło coś o mostku prostowniczym (fakt, nie był nigdy wymieniany). Co myślicie? Też tak macie?
Ostatnio edytowane przez zmulim ; 13-02-2017 o 19:54 |
14-02-2017, 17:50 | #105 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Mimo ładowania kontrolka ladowania świeci.
Też tak mam. Wydajność alternatora zależy od obrotów. Jak włączysz wszystkie prądożerne odbiorniki to na wolnych obrotach zwyczajnie brakuje prądu.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
17-02-2017, 17:16 | #106 |
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 21-10-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 233
|
Odp: Mimo ładowania kontrolka ladowania świeci.
U mnie podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła światła wyraźnie przygasają, zaś na wolnych obrotach w zimę potrafiło ładować nawet 14.9V.
Alternator był kupiony jako nowy zamiennik. Myślę żeby sprawdzić kable w tej wtyczce 3pinowej, może któryś tam nie łączy. Jeżeli to nie pomoże, to zrobię swój sterownik który ustawi napięcie na stałe 14.4V powiedzmy. Przypuszczam że przy napięciu 14.7-14.9V akumulator znacznie szybciej się zużywa, więc byłby to dobry pomysł. Gdyby ktoś chciał więcej informacji odnośnie sposobu sterowania regulatora napięcia to proszę napisać, był temat o tej tematyce na Elektrodzie. Musiałbym poszukać. |
17-02-2017, 19:32 | #107 |
Postów: n/a
|
Odp: Mimo ładowania kontrolka ladowania świeci.
A może najtańszym kosztem, i czasu, założył byś sprawdzony, dobry akumulator, i wtedy na nim sprawdził wartości ładowania napięcia prądu.Bo wartości ładowania powyżej 14,5 Volt, świadczy o zlym stanie akumulatora, o tyle ile przekracza wartośc, tym akumulator w gorszym stanie.
Bo tak jak już wiele razy pisałem, że alternator ładuje tyle prądu, ile potrzebuje akumulator. Zepsuty, zasiarczony, ze zwarciami między płytowymi akumulator, potrafi spalić na węgiel nawet nowy alternator.Bo alternator nie ma ograniczenia, ładuje jak głupi, ile fabryka dała, aż się skopci......... |
04-03-2017, 12:59 | #108 |
ford::amateur
Imię: Adam
Zarejestrowany: 04-11-2016
Skąd: 239
Model: mk1
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Kontrolka ładowania.
Witam
Moje autko to Focus 2003 1.8 diesel 100 km. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka ładowania. Byłem dzisiaj u mechanika który sprawdził miernikiem. Akumulator jest ok, ładowanie 13 volt rozładowanie 13,4 volta test odbywał się tylko na włączonym silniku wszystko po wyłączane było tzn radio itp. W teście zegarów żadnych błędów napięcie w obwodzie 12,5. Jakie przyczyny ? Może ktoś doradzi ? |
04-03-2017, 13:44 | #109 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: VW T-Cross
Silnik: 1.0 115KM
Rocznik: 2019
Postów: 215
|
Odp: Kontrolka ładowania.
Sprawdź wtyczkę z trzema kabelkami podłączone do alternatora, bardzo często się od drgań silnika przerywają/przecierają. Ja miałem podobnie, są za krótkie fabrycznie. Wystarczy przedłużyc , polutować. Fabryczny bubel Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
04-03-2017, 14:50 | #110 |
ford::amateur
Imię: Adam
Zarejestrowany: 04-11-2016
Skąd: 239
Model: mk1
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Odp: Kontrolka ładowania.
Powiedz tylko co trzeba zdemontować żeby się tam dostać nie chcę całego auta rozbierać dzięki.
|