Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-02-2017, 20:32   #11
wojcat
ford::average
 
Avatar wojcat
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 28-02-2013
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: mk1
Postów: 69
Domyślnie Odp: Porady przed zakupem Kugi.

Cytat:
Napisał xmarx Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie bądź id...tą. Czasem sytuacja zdrowotna zmusza, że nie korzysta się tyle ile na początku. Większość ludzi normalnych ludzi a nie firmy itp nakręca 20 tys rocznie. Co miałem kupić Kugę 2,5l i tankować co 300km? Ogarnij się trochę. Zrobiłem 60 tys i w niczym to nie przeszkadza. Auto jest idealne a latem zrobi się kilka dłuższych tras. Nie wiem jak trzeba być ograniczonym, żeby myśleć w ten sposób, że diesla kupuje się aby kręcić mega dużo km. Nowe diesle sobie poradzą.

Raczej skrzypi skrzypią nadkola, zderzak. Klapa raczej nie.
Klocki i wycieraczki fabryczne to jakaś kpina. Klocki wymieniłem po roku na RH i jeżdżę do tej pory. Oryginalne wycieraczki też wyrzuciłem po roku. Kupiłem boscha które wyrzuciłem po 3 miesiącach. Kupiłem polskie mot gum. Używałem w poprzednim aucie i są mega dobre. Wytrzymują kilka lat.

Tomaszjan wszystkie skrzypią na mrozie. Niech zamarznie i przejedz po górkach to usłyszysz szorowanie.

Bump:

Zrobisz jak zechcesz. Ja bym takiego auta nie kupił. Tak jak od kolegi Wojkata hehe Mój kuzyn ma alfe 10letnią diesla. Ma 180 tys nakręcone. Co chwile coś naprawia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))


Nie trzeba być mocno ograniczonym by dojść do wniosku, że pokonując dużo kilometrów rocznie tj min 20k km powinno się wziąć diesel'a. Wychodzi to lepiej ekonomicznie. Na krótkich trasach tj, jeżdzenie do sklepu pare km, czy tez blisko do pracy, jest nierozsądnie brać diesla, który np teraz zimą się nie dogrzewa, w rezultacie nie ma się kiedy wypalić kochany filtr dpf Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale spokojnie Pan też się o tym przekona za jakiś czas.

wojcat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2017, 07:14   #12
xmarx
ford::average
 
Avatar xmarx
 
Zarejestrowany: 24-11-2013
Model: kuga
Silnik: diesel
Rocznik: 2010
Postów: 63
Domyślnie Odp: Porady przed zakupem Kugi.

Szanowny kolego. Ja już mam trochę tego forda i wiem co i jak. Wypalanie filtra to koszt 200zl bo juz robilem nie z powodu nie jezdzenia tylko z powodu uszkodzenia czujnika filtra dpf który nie załaczał wypalania. Kupilem dwa uzywane w cenie polowy niwego wymienilem u.znajomego i od kilku lat nie ma problemu. U mnie na osiedlu prawie w kazdym domu maja diesla. Dziadki jezdza tylko na zakupy i zyja. Moj obecnie w ciagu 2 mies wyjechal z garazu 2 razy wiec filtr mu sie raczej nie zapcha. Szerokiej drogi i spokojnie.
xmarx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2017, 14:07   #13
pankrakus
ford::professional
 
Avatar pankrakus
 
Zarejestrowany: 18-06-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 1,345
Domyślnie Odp: Porady przed zakupem Kugi.

Cytat:
Napisał wojcat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Haha, kto kupuje diesla i trzaska 10tyś rocznie.
Witam

Podstawowa sprawa => czasami nie mamy wyboru odnośnie silnika

Osobiście jestem przeciwnikiem diesla i jeżdżę tylko benzyną
ALE gdy kupowałem kolejne auto, to okazało się, że nie ma sensownego benzyniaka i musiałem wziąć diesla

Na rynku wtórnym, 80% to diesle, więc trudno kupić z drugiej ręki benzynę
A skąd się biorą na rynku wtórnym diesle => bo klientom w salonie wciska się auta z silnikiem diesla

Więc daruj sobie teksty "kto kupuje diesla przy takim przebiegu"

pozdrawiam
pankrakus
__________________
-------------------------------------------------------------
katalog części online
Instrukcje obsługi PDF
pankrakus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2017, 14:15   #14
JANKES3
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 05-02-2017
Skąd: Sheffield
Model: Kuga
Silnik: 2.0 150km
Rocznik: 2015
Postów: 2
Domyślnie Odp: Porady przed zakupem Kugi.

To prawda co pisze Pankrakus na temat wyboru silnika. Ja osobiście wole benz. Miałem kilka aut i nigdy zadnego problemu. Diesla się poprostu boję, także pytam na forach. W UK za 2.5 benz placi się spory podatek drogowy, ok 2500zl za 2.0 diesla 900zl ( rocznie oczywiscie). Także auto strasznie mi się podoba i wole wybrać diesla, poza tym w benz to jest tylko kilka na aukcjach.
JANKES3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2017, 21:14   #15
ołowiany
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 30-09-2014
Model: kuga, bmw
Silnik: 0,7
Rocznik: 1997
Postów: 278
Domyślnie Odp: Porady przed zakupem Kugi.

Cytat:
Napisał tomaszjan31 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moja ma 140 tysi i żadnych wyżej wspomnianych dolegliwości nie posiada. Tarcze tył dopiero teraz bedą wymieniane.
Pilnuje wymian płynów i filtrów co 20tys i leje paliwa premium.
Samochód bezawaryjny
To gratuluję bezawaryjności.
W ff klocki były wymieniane jakoś co ok. 90 tys. km. Tarcze z przodu po ok. 150 /z pamięci piszę/, tarcze tył do sprzedaży /190 tys./ nie wymienione, ale zapewne nowy właściciel już wymienił.
A tu po 70 tys. wszystko do wymiany. Techniki jazdy nie zmieniłem. Być może waga/kształt/itp robi różnicę. Serwisuję cały czas w ASO. Nie leję paliwa "premium". Choć w tym roku po zamarznięciu filtra paliwa w Mondeo /tankowanego wyłącznie na BP - nigdy więcej BP !/przy -23, wlałem przed urlopem do Kugi Statoil plus coś tam, "arktyczne".
Ale ogólnie jestem zadowolony z Kugi.
ołowiany jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2017, 21:46   #16
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Porady przed zakupem Kugi.

Cytat:
Napisał ołowiany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To gratuluję bezawaryjności.
W załaczniku filtr z transita po tankowaniu na bp
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC_1241.jpg (91.6 KB, 73 wyświetleń)
tomaszjan31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2017, 22:07   #17
JANKES3
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 05-02-2017
Skąd: Sheffield
Model: Kuga
Silnik: 2.0 150km
Rocznik: 2015
Postów: 2
Domyślnie Odp: Porady przed zakupem Kugi.

Cytat:
Napisał ołowiany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
, tarcze tył do sprzedaży /190 tys./ nie wymienione, ale zapewne nowy właściciel już wymienił.
A tu po 70 tys. wszystko do wymiany.
Co masz na myśli " a tu przy 70 wszystko do wymiany" - mówisz o nowym aucie? Czyli fordzie fokusie??

Sprzedałeś kuge przy około 190tyś km. Robiłeś coś przed takim przebiegiem przy sprzęgle, dwumasie, turbinie, kompresorze czy wtryskach ??? Czy coś się zanosiło na wymiane oprócz tych tarcz?
Założyłem ten temat i chciałem też powiedzieć, że odpuściłem kugę z pierwszego postu którego napisałem. Szukam inną z mniejszym przebiegiem albo inne auto.

Ostatnio edytowane przez JANKES3 ; 10-02-2017 o 22:10
JANKES3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2017, 22:46   #18
marel12467
ford::advanced
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 19-11-2011
Skąd: Dolnyśląsk
Model: mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2004
Postów: 396
Domyślnie Odp: Porady przed zakupem Kugi.

Cześć , to co mogę ci napisac na swoim przykładzie :

1. Po pierwsze uważaj na powypadki , jak ktoś wymieniał dechę będą ślady , plastiki już tak ładnie nie przylegają , sprawdź też czy nie ma zatartej daty na napinaczach foteli , bo i tak robią , z zewnątrz zwróć uwagę na poduszkę silnika tą u góry , jeśli ktoś demontował mógł przerysować lakier i ładnie go zamazać , jeśli zawiasy drzwi były demontowane będą ślady. Jeśli widzisz jakieś ślady gdzie ewidentnie widać że ktoś coś próbował ukryć zrezygnuj.

2. Co do turbiny , to słyszałem że trafiały się wadliwe i już przy 50tyś świstały i paliły olej , jeśli słyszysz mocny gwizd turbiny , na pewno do regeneracji , a jeśli widzisz przy tym przebieg 30tyś km , to dodaj 100.

3. Fordowskie Radia Sony miały wady , uszkodzeniu ulegał procesor radia i zawieszał Can , przez co podświetlenie licznika nie gasło i rozładowywało akumulator , mam dokładnie ten objaw

4. Listwa maski w niektórych sztukach jest źle spasowana przez co wydaje nie niepokojące odgłosy podczas jazdy

5. Dość szybko wybijają się łączniki stabilizatora

6. Jeśli trafisz na grzebany egzemplarz , mogą wystąpić problemy z elektroniką i dziwne błędy

Bump:
Cytat:
Napisał xmarx Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przy mrozach w każdej kudze trzeszczy tył auta, Czasami wypina sie tapicerka z drzwi no słabe zatrzaski. Poza tym odpuść kupowanie złoma z przebiegiem 180 tys km. Ja mam z 2010 i mam zrobione 61 tys.
To prawda , zdaje mi się że winę za to ponosi styropian w koło zapasu , u mnie na przykład lubi się wypiąć plastikowa nakładka progu od strony pasażera

Bump:
Cytat:
Napisał JANKES3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki za odpowiedź. Myślisz, że 180tys km to już złom? Przecież na forum są ludzie co mają ponad 200tysi, chciałbym znać ich opinie na temat przebiegu. Auto wizualnie i mechanicznie wydaje się być naprawde niezłe, nie widać po nim tego przebiegu (serwisiwane). W UK ciężko o dobry przebieg, a jak już coś pozniżej 100 to cena niestety o wiele większa.
Gdzieś czytałem że silniki 2.0 TDCI 163 km przy 350 tyś to już złom , poza tym 180tyś to w kudze już duże ślady zużycia widać , nie mówiąc o tym kto wcześniej co grzebał
marel12467 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2017, 23:25   #19
JANKES3
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 05-02-2017
Skąd: Sheffield
Model: Kuga
Silnik: 2.0 150km
Rocznik: 2015
Postów: 2
Domyślnie Odp: Porady przed zakupem Kugi.

Mega wielkie dzięki za konkretną odpowiedź.
JANKES3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2017, 13:23   #20
marel12467
ford::advanced
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 19-11-2011
Skąd: Dolnyśląsk
Model: mondeo
Silnik: 2000
Rocznik: 2004
Postów: 396
Domyślnie Odp: Porady przed zakupem Kugi.

Cytat:
Napisał JANKES3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mega wielkie dzięki za konkretną odpowiedź.
Proszę bardzo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jeśli chodzi o dwumasę to zależy od kierownika w 99% , jeśli latasz na niskich obrotach poniżej 1700 to dwu masa ma ciężkie życie i szybciej się zużywa , tak samo przy mocnym szarpaniu i piłowaniu auta , 100 , 150tyś powinna wytrzymać spokojnie , w kudze jest DPF suchy , na to też trzeba uważać , nie należy jeździć przysłowiowo do sklepu i s powrotem bo szybciej się zapycha , nie zaszkodzi raz na jakiś czas przegonić go na 4 biegu przy obrotach około 3,5 tysiąca , dodam jeszcze że podczas wypalania na desce nie ma komunikatu czy choćby kontrolki , wypalanie dpfa rozpoznasz po wyższym spalaniu chwilowym , innej pracy silnika , i pracujących wentylatorach podczas dopalania nie należy również gasić auta.
marel12467 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.