|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-02-2017, 10:21 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
|
2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań
Witajcie
Przed świętami zakupiłem drugiego Forda. Jest to Mondeo MKIV 2.0 Tdci 140 ps Titanium S. Ostatnio z autem mam pewien problem. Zaczyna świstać turbo i dodatkowo pojawiło się jakieś dziwne buczenie podczas jazdy słyszalne na zewnątrz auta. Świst turbo występuje zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym. Na rozgrzanym motorze jest minimalnie słabiej słyszalny. Głównie słychać to podczas jazdy na 1 i 2 biegu. Buczenie zaczyna się pojawiać kiedy auto się porusza. Nagrałem filmik jak pracuje auto na biegu jałowym. Słychać także takie tuk tuk tuk, które się nasila wraz z jazdą i potem przechodzi w basowe buczenie przypominające rozpięty wydech. Auto mam moc, nie puszcza grama dymu, jedyne zapocenie, które występuje w tym aucie to miejsce łączenia zimniej strony turbo z przewodem dolotowym powietrza. Tam jest trochę oleju. Wizualnie dolot przejrzany, nie ma nieszczelności poza tym miejscem które opisuję, układ wydechowy szczelny a DPF drożny. Swoją drogą czy Forscanem w tym silniku da się sprawdzić poziom zapełnienia filtra DPF?. W Focusie z tym samym silnikiem ale 136ps upgrade to 190ps turbo pracuje niesłyszalnie. Filmik jak pracuje auto: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Dodatkowo przymierzam się do wymiany obydwu łożysk przednich amortyzatorów, czy łożyska SKF (pod uwagę biorę jeszcze FEBI i LEMFÖRDER)są godne polecenia?. Auto ma regulowane elektrycznie zawieszenie czy podczas wymiany poduszek, które wiążą się z koniecznością demontażu amortyzatorów jest jakaś specjalna procedura serwisowa ściągania ich?. Czy zawieszenie może wtedy być w obojętnie jakim trybie a jest ich 3?. Mechanik zauważył, że prawa tylna tuleja wahacza jest lekko wyrobiona. Nie ma wprawdzie luzu, ale ta guma w środku jest lekko obrócona w stosunku do osi. Autem nie rzuca, bardzo dobrze się prowadzi czy za to też się brać skoro nie ma żadnych innych objawów ? Ostatnio edytowane przez mik99 ; 06-02-2017 o 10:36 |
06-02-2017, 13:24 | #2 | |
FCP member
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2013
Skąd: K-G , ZKL
Model: Mondeo mk5 , Fiesta mk6 - do spółki z córką, Focus mk2
Silnik: 2,0 EcoBlue 150 KM , 1,25 75 KM FX Gold, 1,6 100 KM Gold X
Rocznik: 2020, 2004, 2010
Postów: 526
|
Odp: 2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań
Cytat:
u mnie w polift z 2011 rok - masz na zdjęciu wartości - zapełnienie DPF DPF_LOAD DPF_SOOT
__________________
Ford Mondeo Mk5 2,0 EcoBlue 150 KM 2020 w kombi Ford Fiesta mk6 1,25 benzyna 75 KM 2004 FX Gold Ford Focus Mk2 1,6 benzyna 100 KM 2010 Gold X Ostatnio edytowane przez Usefull ; 06-02-2017 o 13:29 |
|
06-02-2017, 13:55 | #3 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
|
Odp: 2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań
Cytat:
|
|
06-02-2017, 14:33 | #4 | |
FCP member
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2013
Skąd: K-G , ZKL
Model: Mondeo mk5 , Fiesta mk6 - do spółki z córką, Focus mk2
Silnik: 2,0 EcoBlue 150 KM , 1,25 75 KM FX Gold, 1,6 100 KM Gold X
Rocznik: 2020, 2004, 2010
Postów: 526
|
Odp: 2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań
Cytat:
__________________
Ford Mondeo Mk5 2,0 EcoBlue 150 KM 2020 w kombi Ford Fiesta mk6 1,25 benzyna 75 KM 2004 FX Gold Ford Focus Mk2 1,6 benzyna 100 KM 2010 Gold X |
|
06-02-2017, 14:50 | #5 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
|
Odp: 2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań
Cytat:
|
|
06-02-2017, 20:06 | #6 | |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 28-02-2013
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: mk1
Postów: 69
|
Odp: 2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań
Cytat:
Kurcze, bardzo podoba mi się tylny zderzak z tymi końcówkami wydechu- wygląda to bardzo estetycznie. Mógłbyś podesłać wiecej fotek? |
|
06-02-2017, 20:29 | #7 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
|
Odp: 2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań
Cytat:
|
|
08-02-2017, 16:16 | #8 |
ford::average
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 16-07-2016
Skąd: Lublin
Model: Ford Mondeo Sport Estate
Silnik: 2,0 TDCI 141KM 353Nm
Rocznik: 10/2009
Postów: 119
|
Odp: 2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań
Witam.
Mnie dopadla ta sam przypadlosc co kolege-czyli dziwny swist turbo. Obejrzalem Twoj filmik i mam dokladnie te same odglosy. Zapocenie to samo na laczneiu zimnej strony turbo do przewodu doprowadzajacego powietrze. Na Forscanie nic niema bledow. Tyle ze Cisnienie doladownaia mam max 1,3 bara na pelnym ociazaonym silniku. Juz niemam tej elastycznosci co bylaw zeszle wakacje jak go kupilem na 3,45, biegu slabo sie zbiera, stracil na mocy. NIe umiem ogarnac co moze byc przyczyna. POwierzchownie sprawdzalem szczelnosc dolotu i nie zauwazylem ani nie wymacalem uszkodzen. Moze tu sie ktos znajdzie z rozwiazaniem Naszego problemu co mozna zroboc zanim mechanik wezmie sprawy w swoje rece. |
08-02-2017, 17:58 | #9 |
ford::beginner
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 13-05-2016
Skąd: WaWa/LPU
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 48
|
Odp: 2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań
A może poprostu turbo pada (geometria).
Ja u siebie też mam podobny swist i objawy. Też pojawiły się niedawno. Sprawdzone czy nie mam żadnej nieszczelności. Nic nie wyszło. Samochód nie stracił na mocy, ale diagnoza przez znajomego mechanika że turbo do wymiany/regeneracji. Można z tym jeździć. Kumpel ma podobny swist w skodzie octavi i diagnoza postawiona 1,5 roku temu że turbo do wymiany. Zrobił 25 tys km i oprócz swistu zero problemów. Jak gadałem z mechanikiem można zrobić 5 tys km przy tych objawach jak i 40 tys. Nie ma reguły. Jak będzie siadać do końca powinien stracić na mocy. |
08-02-2017, 18:06 | #10 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Odp: 2.0 Tdci świst turbo i kilka pytań
Miałem identyczne efekty dźwiękowe turbiny w Foce MK2 od zakupu już tak miał. Na youtubie mam jeszcze filmiki z jej jękami krótko po zakupie auta.
Mechanik stwierdził żeby jeździć: póki nie bierze oleju, nie kopci i nie traci na mocy - no chyba że mam za dużo kasy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 3 lata przejeździłem, prawie 50tys km zrobiłem i nic się turbinie nie stało.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. |
|
|
|