|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-01-2017, 12:10 | #71 |
ford::average
Imię: On
Zarejestrowany: 08-04-2016
Skąd: Polska
Model: Mk4
Silnik: Diesel
Rocznik: 2010
Postów: 130
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Dzięki bardzo za informację.
Czy kolejność przykręcania i moment 9Nm, przedstawione na tym filmiku są odpowiednie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ? |
27-01-2017, 12:16 | #72 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Kolejność wydaje się rozsądna. Od środka naprzemiennie.
Nie dociągaj od razu pełnym momentem. Ja bym to na dwa razy zrobił. Najpierw dokręcić lekko i równo całość według tej kolejności, dopiero później dociągać do tych 9Nm, też zachowując kolejność. Ile płaciłeś za komplet uszczelnień? Bo mnie też to czeka w moim 2.0, tylko jakoś nie mogę się zebrać.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
27-01-2017, 14:15 | #73 |
ford::average
Imię: On
Zarejestrowany: 08-04-2016
Skąd: Polska
Model: Mk4
Silnik: Diesel
Rocznik: 2010
Postów: 130
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Coś kolo 150 zł za uszczelki kolektora i pokrywy. Dodatkowo usaczelka EGR 17 zł.
|
29-01-2017, 14:02 | #74 |
ford::average
Imię: On
Zarejestrowany: 08-04-2016
Skąd: Polska
Model: Mk4
Silnik: Diesel
Rocznik: 2010
Postów: 130
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Witajcie,
właśnie odebrałem Mondeusza od mechanika po czyszczeniu dolotu (EGR, kolektor, klapa). Przy okazji została ściągnięta zaślepka od EGR, którą montowałem jakieś 1,5 czy 2 mc temu. Wiem, że z czasem syf będzie znów walił do kolektora ale auto bez zaślepki jakoś inaczej pracuje. Na razie jechałem autkiem dwa razy i bardzo odżył. Już nie trzeba mu tak deptać aby się rozpędził, wcześniej sprawiał wrażenie zduszonego. Syfu z całego dolotu było od groma. Muszę jeszcze sprawdzić auto na trasie ale na pierwsze odczucia wrażenia jak najbardziej pozytywne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
29-08-2017, 10:00 | #75 |
ford::amateur
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 04-07-2013
Skąd: Nowa Ruda
Model: Mondeo Titanium Kombi
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 0
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Czy próbował ktoś czyścić sprzętem i-flux firmy Xenum?
|
04-08-2018, 19:41 | #76 |
ford::average
Imię: Adam
Zarejestrowany: 04-09-2016
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 103
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Odgrzebię trochę temat, bo zależy mi na kilku radach od osób, które już czyściły przepustnicę i dolot. Chce taką operację wykonać u siebie.
Powód jest taki, że namierzyłem nieszczelność na łączeniu przepustnicy i dolotu. Dolna śruba jest zapieczona i niedokręcona do końca. Nie wiem czy to poprzedni właściciel coś grzebał czy nie, ale wiem, że muszę to ogarnąć. Tym sposobem istnieje ryzyko, że śrubę ukręcę i będzie potrzeba wymienić dolot. Zamówiłem już używany na wszelki wypadek (koszt niewielki), a skoro wszystko zdejmę to i będzie okazja całość wyczyścić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wiem już, że muszę zakupić jeszcze zestaw uszczelek i oringów kolektora ssącego i oring przepustnicy. Tu pierwsze pytanie - wie ktoś jakie dokładnie są śruby przepustnicy? Wiem, że są 3 a na schemacie w catcar.info są 2. Jedna M6x16mm, a druga M6x20mm. Jak nie znajdę jakie dokładnie to kupię takie na wszelki wypadek, ale może ktoś wiem dokładnie, albo jeszcze lepiej, ma namiar na oryginalne? Drugi temat to samo czyszczenie. Zaopatrzę się w jakiś z wymienionych tu preparatów i zarówno kolektor jak i przepustnicę wyczyszczę mechanicznie. Martwi mnie tylko jedna rzecz - po wyczyszczeniu kolektora na kanałach do głowicy nadal będzie ten mniejszy przekrój i racze nie należałoby tam grzebać. Czy potem za duży kawał tej mazi się nie oderwie i nie wpadanie do środka? Pewnie nie, bo to i tak zbite na amen, ale czy w takim razie jest sens czyszczenia samego kolektora skoro dalej i tak będzie mniejszy przekrój? Bardzo pomogły by mi wszelkie rady osób, które już to robiły, bo to zawsze łatwiej i pewniej grzebać samemu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
04-08-2018, 21:35 | #77 |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Oryginalne śruby to nr 1381683 i 1444991, zapytaj się w aso pewnie idzie je po kilka zł kupić.
Ja te kanały czyściłem mechanicznie (ręczniki papierowe wsadzałem ile się dało w kanał i kręciłem takimi zwiniętymi) ile się da i wyciągnąłem syf górą, potem z użyciem benzyny ekstrakcyjnej. Nic się nie stanie jak kawałek wpadnie a już szczególnie namoczony (sam w sobie jest tłusty od oleju), te przypadki uszkodzenia to skrajne sytuacje oderwania się syfu z całego kolektora naraz. Możesz na koniec użyć trochę nafty najwyżej nadmiar spłynie po pierścieniach a reszta się wypali. Mi się udało wyczyścić tak że żadnego syfu nie było widać. Na starych uszczelkach jak podkładałem to niestety ciekło. Kupiłem nowy zestaw i jest ok. Z samej przepustnicy mi trochę cieknie olej w okolicach tego grzybka do podciśnienia natomiast żadnych efektów ubocznych nie widziałem. Turbo mi rzyga od kilkudziesięciu tysięcy a paść nie chce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
17-08-2018, 13:47 | #78 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-03-2008
Skąd: Słupsk
Model: S-Max, Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007 i 2014
Postów: 107
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Jako że i ja w końcu wyczyściłem EGR mam do Was dwa pytania:
Ilu z was się ukręciła dolna śruba od strony chłodniczki? Mnie uraczyła ta komplikacją i próba wykręcenia jej pozostałości zniszczyła gwint bo za diabła nie chciała ruszyć. Zmuszony kupnem drugiego egr-u zdziwiłem się - gościowi przy demontażu tak samo się ukręciła dolna śruba Drugie pytanie - czy też wam się zbiera syf pod plastykiem zasłaniającym mechanizm egr-u? Jak go ściągnąłem to było pełno sadzy.
__________________
Nie ważne Czy starszy, Czy młody Ze mną wyplyniesz Na głębokie wody! |
17-08-2018, 20:24 | #79 |
Junior Moderator
Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,003
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
mi też się ukręciła, ale po podgrzaniu palnikiem wykręciłem pozostałość
syf się zbiera pod plastikiem, norma, z czasem mechanizm stanie dęba i wtedy errorczekendzinkontaktserwis, zaślepienie egra tą małą blaszką z allegro na metalowej rurce przyspiesza proces jakieś x7 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
17-08-2018, 20:42 | #80 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-03-2008
Skąd: Słupsk
Model: S-Max, Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007 i 2014
Postów: 107
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Dzięki bo myślałem już ze to jakiś przednich którego nie powinno być.
__________________
Nie ważne Czy starszy, Czy młody Ze mną wyplyniesz Na głębokie wody! |
|
|
|