|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-01-2017, 17:05 | #31 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-12-2013
Skąd: Wyszków
Model: mondeo Tytanium X
Silnik: disel 2.0 tdci 140
Rocznik: 2008
Postów: 112
|
Odp: Uszkodzona turbina? EGR?
pawzbik w którym miejscu uwalone były te kable , może sie komuś przyda taka informacja.
|
21-01-2017, 17:47 | #32 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2015
Skąd: Czaplinek
Model: Ford Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 143PS
Rocznik: 2010
Postów: 30
|
Odp: Uszkodzona turbina? EGR?
Zerkne w kartkę co fachman napisał i jak się rozczytam dam znać, napiszę tutaj jak tylko wezmę kartkę z auta.
Ps Fachman z Gliwic powiedział że galaxy, s-max, i mondeo 2010r. mają problem z główną wiazką przewodów od PCMa, że te kable są źle zaizolowane i stąd też problem ich korodowania. A najczęściej właśnie korodują masowe. Acha i sterowanie czujnikami jest poprzez kable masowe a nie prądowe, jakoś tak się wyraził. Wypalcowano na tapataptalku z cegły Z5premium Ostatnio edytowane przez pawzbik ; 21-01-2017 o 17:53 |
23-01-2017, 07:47 | #33 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2015
Skąd: Czaplinek
Model: Ford Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 143PS
Rocznik: 2010
Postów: 30
|
Odp: Uszkodzona turbina? EGR?
Udało mi się skaligrafować (chyba dobrze) kartkę od mechanika.
Uszkodzona wiązka elektryczna pomiędzy zaworem EGR a czujnikiem wzniosu zaworu upustu lub upustowego a sterownikiem silnika PCM. Niech jakiś spec przełoży to na polski lub poprawi mnie bo mogłem coś źle odczytać. A przy turbinie regulacja zbijaka zaworu układu ciśnienia doładowania. Wypalcowano na tapataptalku z cegły Z5premium |
23-01-2017, 10:44 | #34 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Uszkodzona turbina? EGR?
Cytat:
Cytat:
|
||
23-01-2017, 11:26 | #35 | |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2015
Skąd: Czaplinek
Model: Ford Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 143PS
Rocznik: 2010
Postów: 30
|
Odp: Uszkodzona turbina? EGR?
Cytat:
Wypalcowano na tapataptalku z cegły Z5premium |
|
24-01-2017, 21:21 | #36 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2015
Skąd: Czaplinek
Model: Ford Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 143PS
Rocznik: 2010
Postów: 30
|
Odp: Uszkodzona turbina? EGR?
Może chodziło o czujnik zaworu upustowego turbosprężarki?
Wypalcowano na tapataptalku z cegły Z5premium |
24-01-2017, 23:10 | #37 | |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Uszkodzona turbina? EGR?
Cytat:
Zawór upustowy zazwyczaj nie ma czujnika żadnego, bo i po co. Czujnik kopiowania turbiny występuje jak najbardziej w silnikach 2.0TdCi. To takie ustrojstwo, które ma sprawdzić czy zmienna geometria ustawiła się tak jak PCM chciał. Potencjometr liniowy. Co do EGR - upewnij się jak Ci go wymienili czy został skalibrowany. Tam też jest "czujnik kopiowania" i PCM musi wiedzieć jaka wartość odpowiada pełnemu otwarciu a jaka pełnemu zamknięciu. Jest to obowiązkowe przy wymianie EGR na nowy.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
|
25-01-2017, 07:30 | #38 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2015
Skąd: Czaplinek
Model: Ford Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 143PS
Rocznik: 2010
Postów: 30
|
Odp: Uszkodzona turbina? EGR?
Egr stary został bo jest sprawny. Po wymianie na nowy objawy były takie same jak przed wymianą W związku z powyższym został założony stary EGR. Nawet
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
zerował ustawienia z kompa i mówił, że EGR sam pobiera z PCMa.
Wypalcowano na tapataptalku z cegły Z5premium |
|
|
|