Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-01-2017, 07:41   #1
dawidgdynia
ford::beginner
 
Imię: DAVID
Zarejestrowany: 28-08-2015
Skąd: GDYNIA
Model: C-max
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie 1.8 TDCi - EGR czy może coś innego

Witajcie ponownie,

W ostatnim okresie co kilka dni pojawiają się w moim C-Maxie dziwne objawy.

Stoję na skrzyżowaniu na światłach, zapala się zielone - dodaję gazu a on się dusi - mogę dać gaz do dechy a on i tak pojedzie 5-10 km/h.

Dopiero jak wyłącze silnik i zapale od nowa - dostaje kopyta.

Inny objaw - jade na 3 biegu, dojezdzam do skrzyzowania, redukuje do 2 - puszczam sprzęgło a on przez sekunde lub dwie dławi się i jedzie dalej ok.

Na desce brak jakichkolwiek kontrolek ostrzegawczych.

Podjechałem na kompa - pojawia się jeden błąd, który może miec cos wspolnego:
P1335-61 ( PCM )

Czy to oznacza że moj EGR pada, a może coś innego - przepływomierz...

A jeżeli EGR daje taki błąd i objawy - to czy nie za późno za zaślepienie i wyprogramowanie.

Czytałem że w Rumii są spece - zaslepiaja ale i wyprogramowuja EGR


Ostatnio edytowane przez dawidgdynia ; 12-01-2017 o 09:06
dawidgdynia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2017, 12:39   #2
Marti28
ford::amateur
 
Imię: Marti
Zarejestrowany: 12-01-2017
Skąd: Brzozów
Model: Focus MK2
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 3
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi - EGR czy może coś innego

Miałem w swoim Focusie 1,8 TDCI podobnie. Zaślepiłem EGR-a i jak ręką odjął. Możesz spróbować na chwilę włożyć zaślepkę wykonaną z jakiejś blaszki, nawet po piwie, ja tak zrobiłem. Jak się okazało, że diagnoza poprawna to kupiłem zaślepkę na allegro i ją zamontowałem. U mnie sprawdziła się ta bez dziurek, ta z dziurkami powodowała zapalenie się kontrolki. Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze.
Marti28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2017, 19:27   #3
Tarmas
ford::advanced
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Białystok
Model: Kuga MK2 FL / Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi 180 KM / 1.25 Pb 82 KM
Rocznik: 2017 / 2011
Postów: 466
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi - EGR czy może coś innego

Bez blaszki sprawdzisz sobie po prostu wyciągając wtyczkę od EGR-a. Ale ja bym raczej pomyślał o filtrze paliwa.
__________________
Ford Kuga 2.0 TDCi 180 KM manual MK2 FL ST-Line [Mica Shadow Black]
Ford Fiesta 1.25 Pb 82 KM manual MK7 pre-FL 4-d [Panther Black]
był Ford Focus 1.8 TDCi 115 KM manual MK2 FL Hatchback [Panther Black]
Tarmas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2017, 21:05   #4
dawidgdynia
ford::beginner
 
Imię: DAVID
Zarejestrowany: 28-08-2015
Skąd: GDYNIA
Model: C-max
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi - EGR czy może coś innego

ok . Sprawdzę opcję z wtyczką...

Wstepnie umowiłem się na wtorek za zaślepienie i wyprogramowanie EGR-a - nawet jeżeli to nie jest przyczyna, to przecież silnik nie lubi EGR-a ( skraca jego zywotnosc )


Co do filtra paliwa- moj filtr nie ma jeszcze nawet jednego roku, takze uważam, że chyba to nie wina filtra - tym bardziej że to przymulone ruszanie na 1 biegu bez mocy ( jakby w trybie serwisowym ) jest tez w dni cieplejsze...

Pozdrawiam
dawidgdynia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2017, 12:04   #5
Tarmas
ford::advanced
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Białystok
Model: Kuga MK2 FL / Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi 180 KM / 1.25 Pb 82 KM
Rocznik: 2017 / 2011
Postów: 466
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi - EGR czy może coś innego

W 1.8 nie musisz niczego programować. Nie ma czujnika, który sprawdzałby przepływ spalin.

Możesz sam wstawić blaszkę wg tego opisu na przykładzie 1.8 TDCi w Mondeo MK4:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Tylko delikatnie ze śrubami, bo można łatwo gwint ukręcić.
__________________
Ford Kuga 2.0 TDCi 180 KM manual MK2 FL ST-Line [Mica Shadow Black]
Ford Fiesta 1.25 Pb 82 KM manual MK7 pre-FL 4-d [Panther Black]
był Ford Focus 1.8 TDCi 115 KM manual MK2 FL Hatchback [Panther Black]
Tarmas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2017, 12:37   #6
dawidgdynia
ford::beginner
 
Imię: DAVID
Zarejestrowany: 28-08-2015
Skąd: GDYNIA
Model: C-max
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi - EGR czy może coś innego

Niczego nie trzeba programowac w 1.8 TDCI ??

To za co warsztat liczy sobie 360 zł - za wstawienie blaszki?

Co do programowania - nie jest tak, że jak sie EGR wyprogramuje, to nigdy nie wyskoczy błąd np. silnika z winy EGR ?

A gdyby nie wyprogramował - a tylko zaślepił - to i tak EGR pracuje i jeżeli walneła by w nim elektryka to moga następnie znowu pojawić się jakieś dławienia itp ???

PS. Dzisiaj rano wypialem wtyczke i potestuje prez kilka dni czy rzeczywsicie nie będzie tych problemów z ruszaniem na 1 biegu ( dławienie, jakby tryb serwisowy, brak mocy ). One są sporadyczne tzn raz dziennie ale były.
dawidgdynia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2017, 14:29   #7
Tarmas
ford::advanced
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Białystok
Model: Kuga MK2 FL / Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi 180 KM / 1.25 Pb 82 KM
Rocznik: 2017 / 2011
Postów: 466
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi - EGR czy może coś innego

Jeżeli wyprogramujesz, to faktycznie będzie jeździł dalej nawet z uwalonym EGR-em, ale za 360 zł to go sobie 2 razy wymienisz na używkę z Allegro w dobrym stanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford Kuga 2.0 TDCi 180 KM manual MK2 FL ST-Line [Mica Shadow Black]
Ford Fiesta 1.25 Pb 82 KM manual MK7 pre-FL 4-d [Panther Black]
był Ford Focus 1.8 TDCi 115 KM manual MK2 FL Hatchback [Panther Black]
Tarmas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2017, 16:32   #8
dawidgdynia
ford::beginner
 
Imię: DAVID
Zarejestrowany: 28-08-2015
Skąd: GDYNIA
Model: C-max
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi - EGR czy może coś innego

Ok - rozumiem.

Czy wyprogramowanie daje spokoj raz na zawsze a zaślepienie spokój do momentu padniecia EGR - wtedy wymiana na używkę.

A jeżeli całkowicie padnie - to wtedy na trasie kaplica ? czy pojedzie ?

Zatem, kupie:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Zaslepka pełna ( bez otworów ) a te uszczelki dołączone gdzie przykleic?
dawidgdynia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2017, 20:09   #9
Tarmas
ford::advanced
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Białystok
Model: Kuga MK2 FL / Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi 180 KM / 1.25 Pb 82 KM
Rocznik: 2017 / 2011
Postów: 466
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi - EGR czy może coś innego

Bierz bez uszczelek. Mnie od razu je ciśnienie wygwizdało w przysłowiowe "****u" przy przepięknym pierdzącym akompaniamencie.

Jeżeli masz jakieś nierówności na stykach i zacznie wywalać spaliny (co u mnie miało miejsce, bo ktoś tam wcześniej grzebał i wykrzywił), to popraw silikonem odpornym na wysokie temperatury. Konkretnego ci teraz nie podam, ale jakby co, to przegrzebię faktury i znajdę.

Generalnie raczej nie powinno być konieczności stosowania dodatkowych uszczelniaczy.

No i teraz pytanie, jaki masz stan EGR-a, ale jak nie zasyfiony i działa, to nie ma co wnikać. Mój przy przebiegu ćwierć miliona z hakiem działa jak ta lala. Zaślepiony chyba przy jakichś 180 tys.

Przed wymianą dobrze potraktować kolektor dolotowy sprajem do czyszczenia od Liqui Moly czy innego solidnego producenta. Zdejmujesz kolanko przed kolektorem i pryskasz do środka. Ktoś inny musi siedzieć w samochodzie i starać się utrzymywać obroty w okolicach 2000-2500 RPM. Jeżeli masz bardzo zasyfiony kolektor, to może być wesoło. Włącznie z "Check Engine" na desce.

Ale nie ma co się przejmować. Zgasić, odpalić ponownie.

Tu masz fotki, gdzie masz pryskać:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Nie patrz, że forum Peżota. Fotki są dla 1.8 TDCi.

Lepiej zrobić to przed zaślepieniem, bo wtedy i EGR się przeczyści.

No i przechodząc do tego, co będzie jak EGR całkowicie padnie bez programowego wywalania. Będzie na początku kontrolka, potem pewnie po kilku odpaleniach lub dłuuuższej jeździe przejdzie w tryb awaryjny.

Ale nie ma co się bać. Jak masz sprawny zawór EGR, to prawdopodobnie przeżyje twój silnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford Kuga 2.0 TDCi 180 KM manual MK2 FL ST-Line [Mica Shadow Black]
Ford Fiesta 1.25 Pb 82 KM manual MK7 pre-FL 4-d [Panther Black]
był Ford Focus 1.8 TDCi 115 KM manual MK2 FL Hatchback [Panther Black]
Tarmas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2017, 15:34   #10
dawidgdynia
ford::beginner
 
Imię: DAVID
Zarejestrowany: 28-08-2015
Skąd: GDYNIA
Model: C-max
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Odp: 1.8 TDCi - EGR czy może coś innego

Testuje jazde na wylaczonej wtyczce. Dzisiaj jednak zapalila sie kontrolka silnika
dawidgdynia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.