|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-12-2016, 10:08 | #1 |
ford::beginner
Imię: Kamila
Zarejestrowany: 25-08-2016
Skąd: Paryż
Model: C-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
Brak płynu do wspomagania kierownicy a ESP
Na wstępie Witam i podkreślam że szukałam już na forum tym i innych polecanych przez wujka Google odpowiedzi na moje pytania. Nigdzie żadnych konkretów (chyba że coś mnie ominelo) a więc tak : Od dwóch tygodni wyskakuje usterka silnika lub awaria układu ESP, lub obie razem, auto dostaje czkawki, potrafi (cicho) zgasnąć silnik, auto przy skrecaniu blokuje się, w sensie kierownica się blokuje, ostatnio wyjeżdżając na skrzyżowanie skrecalam w lewo auto wykonalo pół manewru nagle brak możliwości dalszego ruchu kierownicą i wyłączył się silnik. Po chwili odpala i jedzie dalej ale usterki nadal wyskoczyly. Byłam u mechanika wyskoczyło sporo błędów, większość dotyczących DPF, nie wszystkie pamiętam, niestety z naprawą muszę czekać ponieważ mechanik (Polak) wyjechał na święta do Polski. Drugi problem pod maską, niebieska wtyczka która nie jest nigdzie podłączona, i czarna kostka która jest cała uciapana olejem po środku "silnika", trzeci problem Poziom płynu do wspomagania kierownicy dużo poniżej minimum. Pomóżcie bo mnie już trafia, czym więcej czytam tym mniej wiem. Przepraszam za brak ładu i składu ale już mam nerwice Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez Camellia ; 30-12-2016 o 15:59 |
30-12-2016, 12:02 | #2 |
ford::average
Imię: Zdzisław
Zarejestrowany: 04-05-2013
Skąd: Białystok
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8 i
Rocznik: 2003
Postów: 52
|
Odp: Zawiedziona Cmaxem
WITAJ co do układu kierowniczego dolej płynu to może wspomaganie będzie pracować cały czas a tak się wyłącza musisz czekać na mechanika z resztą bo na odległość to tylko Jezus pomagał nie martw sie naprawisz i będziesz jezdzić nie tylko Tobie się psują nam tez pozdrawiam
|
30-12-2016, 13:22 | #3 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 12-02-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo
Silnik: 1,8
Rocznik: 2000
Postów: 25
|
Odp: Zawiedziona Cmaxem
Po pierwsze dolej oleju do układu wspomagania. Po drugie jedz na wypalenie dpf. A jak nie masz możliwości to jedz na trasę tak z 50 km i go ciągni na obrotach. Bo istnieje możliwość że silnik dławi się spalinami i brak mocy silnika skutkuje obcieciem ESP. Bo ESP działa w czasie poślizgu koła tłamsi silnik. a wtyczki nie muszą być wszystkie podpięte bo zależy od wersji. Pozdrawiam
|
30-12-2016, 13:39 | #4 |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Fokus C-MAX
Silnik: 1.8 Duratec / LPG - KME
Rocznik: 2004
Postów: 540
|
Odp: Zawiedziona Cmaxem
1. Daj fotki pokazujące, o którą wtyczkę chodzi i gdzie jest syf od oleju.
2. Masz silnik 2.0 ale benzyniak czy ropniak? 3. Przy skręcaniu działa siła odśrodkowa i przy płynie wspomagania poniżej minimum jeszcze mniej go pompa zasysa lub wcale a to powoduje zacięcie się wspomagania i może jakiś czujnik by pompy nie zatrzeć wyłącza silnik. 4.Dolanie płynu hydraulicznego doraźnie pomoże ale nie wiadomo jak szybko nie wycieknie drogą, którą dotychczas wyciekał.
__________________
Powszechność stosowania nie jest wyrocznią słuszności. |
30-12-2016, 13:43 | #5 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
|
Odp: Zawiedziona Cmaxem
Napiszcie jej gdzie jest zbiorniczek do wspomagania.
Jeżeli tak jak w 1,6 to pod lampą. |
30-12-2016, 14:14 | #6 |
ford::beginner
Imię: Kamila
Zarejestrowany: 25-08-2016
Skąd: Paryż
Model: C-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
Odp: Brak płynu do wspomagania kierownicy a ESP
Cześć Wiem gdzie jest zbiorniczek, też musiałam zdemontować lampę, silnik 2.0 diesel, przed wyjazdem z Pl wymiana filtra paliwa, powietrza, nowe hamulce, dodany olej, płyn hamulcowy... I wężyk od "turbo"? (wymieniony wężyk, podczas jazdy samochód stracił moc, okazało się że jakiś wężyk nasiakniety olejem spuchl i uciekał) niestety ani ja ani mechanik nie pomyślał o kontroli płynu do wspomagania kierownicy, więc nawet nie potrafię powiedzieć ile go było wcześniej. Auto dzień przed wyjazdem z Pl sprawdzone w stacji kontroli pojazdów, po za rdzą żadnych zastrzeżeń. Zdjęcia wstawiłam w poście wyżej i nie wiem dlaczego nie wyświetla wstawię adres do zdjęć trzeba tylko wpisać "www." imageshack.us/i/plgULpnBj imageshack.us/i/plphLFKFp imageshack.us/i/pmVijuJcp
Ostatnio edytowane przez Camellia ; 31-12-2016 o 12:00 |
01-01-2017, 23:00 | #7 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Pruszcz Gdański
Model: Grand C-max
Silnik: 2.0 TDCI 150 -> 180
Rocznik: 2017
Postów: 102
|
Odp: Brak płynu do wspomagania kierownicy a ESP
Niebieska wtyczka jest od zaworu obejsciowego plynu chłodniczego. Ale u ciebie ktoś wymienil obudowe termostatu na nowsza i nie masz tego zaworu ktory zresztą czesto się psuje
|
05-01-2017, 18:27 | #8 |
ford::beginner
Imię: Kamila
Zarejestrowany: 25-08-2016
Skąd: Paryż
Model: C-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
Odp: Brak płynu do wspomagania kierownicy a ESP
Dziś oglądał auto mechanik, kolega przeprowadził kolegę który od 20 lat zajmuje się naprawą aut, pracował w salonie Audi, w związku z tym że ja już boję się jeździć tym autem, pan podjechał do mnie, bez komputera co mnie zawiodło, aczkolwiek stwierdził że problemem jest KLUCZYK, ponoć kluczyk wariuje i dlatego auto gaśnie i wyskakuje awaria esp, co do AWARI silnika to po zapachu spalin stwierdził że DPF zapchany (tak tak wiem brzmi śmiesznie) minusem u mnie jest brak drugiego kluczyka, tak niestety kupilam a ten Pan twierdzi że muszą być dwa. Co o tym myślicie szanowni użytkownicy Forda?
|
05-01-2017, 20:18 | #9 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
|
Odp: Brak płynu do wspomagania kierownicy a ESP
Hmm, jeśli było by coś z kluczykiem ewentualnie immo, to nawet by nie odpalił, a co do drugiego to ma nosa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Fordownik |
05-01-2017, 22:01 | #10 |
ford::beginner
Imię: Kamila
Zarejestrowany: 25-08-2016
Skąd: Paryż
Model: C-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
Odp: Brak płynu do wspomagania kierownicy a ESP
Trzymajcie mnie we sto bo we dwie nie ma co! Ja naprawdę nie widzę innego wytłumaczenia faktu że auto gaśnie, z Francuskim mechanikiem się nie dogadam dokładnie, do Polskiego kawał drogi a autem dosłownie boję się jeździć... Nie wiem... Gdzieś czytałam że za awaria ESP mogą też odpowiadać problemy ze światłami cofania, kilka dni temu mój ojciec który spędzał u mnie święta zauważył że nie działają światła cofania (wcześniej nie zwróciłam uwagi) więc pierwsze co to wymiana żarówek, i wyczyszczenie styku (od strony kierowcy był zasniedzialy), nie pomogło (swoją dróg cyt tatę "co za kretyn wymyślił taki dostęp do - śrub od lamp tylnych") więc kontrola bezpieczników - wszystkie ok, więc czas na czujnik, (wez się do niego babo dostań) filtr powietrza wyjęty czujnik wykrecony, wtyczka zamostkowana, światła działają czyli czujnik na 100% , nie wiem jak to technicznie działa ale powiem na babski rozum - kulka albo coś pod nią na tyle zajechana że poprostu ten eeeee kawałek metalu który znajduje się pod czujnikiem nie był wstanie tej kulki wcisnąć głębiej - o matko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. czujnik opukany, ostukany, pod wcisnieta kulkę napsikane płynu do czyszczenia elektroniki czy coś tam (w każdym razie nie WD 40) znowu dwa razy o podłogę, wkrecony na nowo i wszystko hula jak należy - w sensie światła... Wyjazd z garażu, 5 min jazdy, czyli jedynka, dwójka stop bo czerwone, jedynka, dwójka - cholera znowu czerwone itd itp na środku drogi awaria układu ESP, blokada kierownicy, i silnik dead... Minuta postoju odpala i powrót do garażu z lekkim szarpaniem... I swiecacymi awariami...
Ostatnio edytowane przez Camellia ; 05-01-2017 o 22:23 |