|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-01-2017, 17:55 | #1 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-01-2017
Skąd: Trąbki Wielkie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
1.8TDCI klekot , brak mocy , nie równa praca
Witam , mam problem z moim Focusem z silnikiem 1.8 TDCI
Otóż wymieniłem w nim koło pasowe , kilka dni później silnik zwariował , wracając do domu usłyszałem dziwny dźwięk a silnik znacznie tracił na mocy , dziwnie klekotał . Dojechałem do domu i po włączeniu wstecznego biegu zgasł . Napisałem o tym kole bo nie wiem czy to zbieg okoliczności czy ma to z nim związek . Po ochłonięciu silnika , auto odpaliło pracowało normalnie , jednak po kilku chwilach gdy temperatura wzrosła klekot wrócił . Ktoś mi podpowiedział że to wina pompy paliwowej . Dałem do regeneracji , czekając przez okres świąteczny i sylwestrowy w nadziei że to pomoże . Jednak wczoraj po jej zamontowaniu auto odpaliło za 4 - tym podejściem , chodziło równo cicho , elastycznie . Po kilku minutach znów, klekot wydobywający się z pod pokrywy silnika , falujące obroty , słaba reakcja na gaz , brak mocy , a przy zwiększaniu gazu nie kiedy pojawia się bardzo głośny pisk ( może to jakaś rolka ? ) Ręce już opadają , dziś z dołu ściągnięta miska olejowa . Myślałem że coś tam ciekawego zobaczę , niestety nic ... Z góry obejrzałem zawory , pracują.. Co tu mogło się stać ? Wina rozrządu , panewki poszły ? Nie mam już zielonego pojęcia , czy ktoś ma jakieś ciekawe pomysły ? Może to jakiś czujnik który po nagrzaniu miesza w tym wszystkim ? | Proszę o odpowiedz , pozdrawiam , każda wskazówka jest dla mnie cenna.. |
05-01-2017, 19:30 | #2 |
ford::average
Imię: ernest
Zarejestrowany: 03-06-2014
Model: mondeo mk4
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 53
|
Odp: 1.8TDCI klekot , brak mocy , nie równa praca
A jak sie ma stan kola dwumasowego ?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka |
05-01-2017, 19:36 | #3 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
|
Odp: 1.8TDCI klekot , brak mocy , nie równa praca
Koło pasowe dociągnięte odpowiednim momentem, rozrząd sprawdzony??
|
05-01-2017, 19:54 | #4 | |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
|
Odp: 1.8TDCI klekot , brak mocy , nie równa praca
Cytat:
__________________
Fordownik |
|
05-01-2017, 19:59 | #5 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-01-2017
Skąd: Trąbki Wielkie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
Odp: 1.8TDCI klekot , brak mocy , nie równa praca
1. Koło dwumasowe - stan nie znany , ale ze sprzęgłem nie ma żadnego problemu . Zawsze przestrzegam by odpalać i gasić silnik na wciśniętym pedale.
2.Koło pasowe dociągałem na tyle ile mogłem , fakt że nie miałem możliwości dobrze zblokować , jest dość mocno przykręcone . Ale czy to by mogło mieć jakiś wpływ ? żeby jeszcze bardziej docisnąć ? Fakt że z autem nie było nigdy żadnych problemów , po wymianie koła przejechałem kilkanaście km.. a stan rozrządu nie znany , jak to sprawdzić ? 3. Dźwięk dokładnie wychodzi ze środka silnika , przykładałem ucho , z lewej i prawej cichnie , na środku najmocniej stuka.. Dziękuje wszystkim za odpowiedz ! |
05-01-2017, 20:07 | #6 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
|
Odp: 1.8TDCI klekot , brak mocy , nie równa praca
To jak odkręciłeś i przykreciłes to koło bez blokady, pneumatem??
Posprawdzaj lepiej ustawienia rozrządu, coś mi się zdaje że na dole się trochę tobie przestawiło i na twoim miejscu już bym nie odpalał do czasu sprawdzenia. |
05-01-2017, 20:23 | #7 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-01-2017
Skąd: Trąbki Wielkie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
Odp: 1.8TDCI klekot , brak mocy , nie równa praca
Tak , dokręciłem ile było sił , blokując nieco koło . Ale śruba jest dość mocno dowalona. Tylko czy gdyby rozrząd się przestawił silnik byłby wstanie dobrze chodzić na zimno ? Było dwa razy tak że odpalił i chodził ładnie , potem zaczął stukać i piszczeć . Jak dojść do tego rozrządu ? Dam radę to na garażowych narzędziach , czy oddać to lepiej komuś ?
|
05-01-2017, 20:37 | #8 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
|
Odp: 1.8TDCI klekot , brak mocy , nie równa praca
Jak robisz koło pasowe w tym silniku to zakłada się blokadę wału, tam dokręca się 150 Nm i nie robi się tego pneumatem.
Tu masz link, wprawdzie chodzi o wymianę górnego paska rozrządu, ale masz tam wszystko opisane jak ustawić blokady dla sprawdzenia. Jak się nie czujesz na siłach i nie masz odpowiednich blokad, chociażby tej od wału to daj do warsztatu, górną blokadę można zrobić sobie z płaskownika, dolną wprawdzie tez z długiej śruby lub pręta gwintowanego, ale teraz jak masz przestawione prawdopodobnie na dole to lepiej żeby wkręcić oryginalną blokadę. |
05-01-2017, 20:42 | #9 | |
ford::professional
Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 29-01-2012
Skąd: Sędziszów
Model: Mondeo mk4 ,Puma 1,7
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 1,083
|
Odp: 1.8TDCI klekot , brak mocy , nie równa praca
Cytat:
|
|
05-01-2017, 21:00 | #10 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-01-2017
Skąd: Trąbki Wielkie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
Odp: 1.8TDCI klekot , brak mocy , nie równa praca
Dzięki ! jutro jak zdążę postaram się to sprawdzić
|