|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-02-2010, 14:50 | #11 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
|
Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel
ktos kiedys pisal, ze zajechal rozrusznik przez krecenie do bolu , zdaje sie . no nie sa to kontrukcje , ktore mozna do woli krecic. choc sam kiedys innym autem zjezdzalem ze skrzyzowania na rozrusznikuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. a wtryski, mysle ,ze nic sie nie stanie.
|
10-02-2010, 10:15 | #12 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-11-2009
Skąd: Krk
Model: C-max
Silnik: 1.8 120KM by LPG BRC SQ24
Rocznik: 2004
Postów: 379
|
Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel
Cytat:
tzn zdjąć duży pasek z kółka altka i wymienić alternator, bez wymiany pasków dobry dostęp do śrub jest od spodu, a do jednej od góry można ładnie dojść po wyjęciu lampy oczywiście klucz łamany/gietki konieczny przewód klimy faktycznie blokuje wyjęcie, ale lekko odginając da się wytagać gorzej w włożeniem - bo nie dość że ciężki altek, to jeszcze trzeba go wpychać delikatnie w sumie trochę zabawy jest z odkręceniem kabla od aku sam alternator odkręca się ładnie w książce jest o wyjmowaniu przez otwór lampy, co IMO jest niemożliwe
__________________
|
|
07-07-2016, 12:24 | #13 |
ford::advanced
Imię: Karol
Zarejestrowany: 22-01-2009
Skąd: RTA/RST
Model: .
Silnik: 2.4
Rocznik: .
Postów: 279
|
Odp: Wymiana Alternatora c max 2 ltr diesel
witam, Robie odkop bo nic nie znalazłem nowszego na forum ;/
Zabrałem sie za wyjecie Alternatora Focus mk2 05r 2.0tdci. no i nie wiem jak zdemontowac Filtr Paliwa.... osłonki pościagane ale sama obudowa została... i Niewiem co dalej bo niewiem czy musze go rozebrac czy to jakoś w całosci zschodzi?? |
18-10-2016, 21:39 | #14 |
ford::amateur
Imię: czesław
Zarejestrowany: 01-08-2014
Model: ford
Silnik: 1,6tdci
Rocznik: 2004
Postów: 3
|
Odp: Wymiana Alternatora 2 ltr diesel
ja wymieniałem w fordzie cmax 1,6 tdci
zdemontowałem osłone turbiny , dwie rury , napinacz paska tego od alternatora i reflektor dla lepszej widoczności . Trzymał się na czterech śrubach (klucz oczkowy 16), do tego klucz nasadowy 10 , 8 i śrubokręt .Coby nie zdejmować klemy z aku ( kod do radia ) od alternatora odkręciłem przewód zasilający aku ( klucz 13 zawinięty w szmatkę ) na końcówkę przewodu założyłem chwilową izolację .Alternator z lekkimi oporami wyszedł górą . czas wyjmowania 3godziny ( nigdy wcześniej tego nie robiłem ) .Zamówiłem już alternator i za dwa dni będzie montaż alternatora .Zużyłem 4 pary gumowych rękawiczek (coby nie mieć problemów z umyciem rąk )rękawiczki jednorazowe . pozdrawiam .Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
28-10-2016, 15:58 | #15 |
ford::beginner
Imię: deny
Zarejestrowany: 24-07-2012
Model: c-max
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 29
|
Odp: Wymiana Alternatora 2 ltr diesel
Wymieniałem dziś w c-max 1.6 tdci 2007 na 150A. Tamtych 120A chyba już nie robią bo nie mogłem znależć takiego ale podobno strasznie się sypały to może wycofali je.
Zaczęło się ok roku temu jak zaczęło coś wyć koło paska. Podejrzewałem alternator, dałem do sprawdzenie i o dziwo "fachowiec" powiedział że jest ok. Pojeżdziłem około roku aż do momentu kiedy zaczął jeszcze bardziej wyć i pojawiła się kontrolka ładowania. Ładowanie 13,4V. Zakupiłem nowy 150A za 450zł, wymieniłem i wszystko śmiga 14,4V. Wykręciłem tylko przewód do kolektora ssącego i nagiąłem tą czarną grubą gumową rurę. Wyjmowałem tak aby rolka alternatora była po prawej stronie i na siłę do góry. Chciałem na początku odkręcić te 2 rurki metalowo-gumowe od sprężarki klimatyzacji. Ktoś je odkręcał czy tego nie ruszać? Po odkręceniu chyba ujdzie gaz? ps: Ta dolna prawa śruba od alternatora coś za głęboko mi się wkręca. Główka się chowa już a nie ma oporu. Czy ona miała taką samą wkładkę jak ta u góry po prawej? możliwe że mi wypadła wkładka przy wyjmowaniu czy ona jest na stałe? Ostatnio edytowane przez cezarone ; 06-11-2016 o 14:25 |
01-01-2017, 13:44 | #16 |
ford::average
Imię: WOJCIECH
Zarejestrowany: 11-07-2013
Skąd: KATOWICE/LONDYN
Model: Focus C-max Ghia
Silnik: 2.0 Tdci 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 143
|
Odp: Wymiana Alternatora 2 ltr diesel
Witam
Czy moze ktos napisac insrukcje krok po kroku jak zdemontowac alternator w ford focus c-max 2.0 tdci 136KM z 2004 roku. Mieszkam w Anglii i tutaj zarzyczyli sobie za usluge 250 funtow (1250zl) dlatego postanwilem to zrobic samemu. Jak sie doczytalem to najlepiej trzeba zdemontowac filtr paliwa i potem oslone i dostep powinien byc dobry do zdemontowania alternatora, jesli ktos posiada np jakas instrukcje krok po kroku to bardzo bym prosil o napisanie jak to zrobic. Dodam tylko ze alternator przestal ladowac i bylo slychac swist, po zmierzeniu napiecia na aku mam 12,2V zamiast 14,2V Samochod odpalilem na kable i wszystko dziala normalnie wiec winny jest alternator, regenerowal nie bede bo koszt uzywki z ebay jest duzo tanszy niz naprawa. Wszystkin za pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam Ostatnio edytowane przez kuderw ; 01-01-2017 o 13:47 |
01-01-2017, 15:43 | #17 |
ford::average
Imię: WOJCIECH
Zarejestrowany: 11-07-2013
Skąd: KATOWICE/LONDYN
Model: Focus C-max Ghia
Silnik: 2.0 Tdci 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 143
|
Odp: Wymiana Alternatora 2 ltr diesel
Witam ponownie
Udalo mi sie wymontowac filtr paliwa (bez odczepiania wezy) Mozecie mi napisac czy do zdlecia paska wieloklinowego trzeba odciagnac kluczem napinacz paska i zdjac pasek czy jest jakis inny sposob np poluzowanie srub mocujacych alternator i potem zdjecie paska. Ile kabli dochodzi do alternatora jeden taki gruby i wtyczka z 3 kablami czy cos jeszcze? Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez kuderw ; 01-01-2017 o 16:16 |
01-01-2017, 20:51 | #18 |
ford::professional
Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 29-01-2012
Skąd: Sędziszów
Model: Mondeo mk4 ,Puma 1,7
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 1,083
|
Odp: Wymiana Alternatora 2 ltr diesel
musisz odciągnąć kluczem napinacz i ściągnąć pasek , potem odkręcasz alternator i wyciągasz
|
02-01-2017, 13:18 | #19 |
ford::average
Imię: WOJCIECH
Zarejestrowany: 11-07-2013
Skąd: KATOWICE/LONDYN
Model: Focus C-max Ghia
Silnik: 2.0 Tdci 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 143
|
Odp: Wymiana Alternatora 2 ltr diesel
Witam
Na ilu srubach trzyma sie alternator w silniku 2.0 tdci, czy sa to tylko te 2 sruby ktore widac od strony napinacza (1 u gory, 2 na dole) czy jeszcze cos? kabel ladowania odczepiony i wtyczka 3 pinowa tez. Czy przy wymianie altka trzeba tez wymieniac pasek? |
03-01-2017, 14:39 | #20 |
ford::average
Imię: WOJCIECH
Zarejestrowany: 11-07-2013
Skąd: KATOWICE/LONDYN
Model: Focus C-max Ghia
Silnik: 2.0 Tdci 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 143
|
Odp: Wymiana Alternatora 2 ltr diesel
Witam
Podaje opis demontazu/montazu alternatora w silniku 2.0tdci z 2004 roku wersja angielska. 1. odlaczyc aku 2. zdjac rure dolotowa turbo (opaska zaciskowa klucz 8.) 3. odkrecic 3 sruby torx trzymajace obudowe filtra paliwa i zdjac wiazke przewodow z uchwytu, oraz odlaczyc wtyczke zasilania filtra paliwa. 4. odkrecic srube torx trzymajaca filtr paliwa (u mnie po lewej stronie filtra na dole) 5. odkrecic 4 sruby klucz 8 trzymajace oslone metalowa filtra 6. wyciagnac filtr paliwa z zaczepu (u mnie wyszedl latwo) i podniesc go do gory. 7. odkrecic 3 sruby klucz 8 trzymajace metalowa podstawe na ktorej oparty jest filtr 8. zdjac wtyczke 3 pinowa poprzez nacisniecie jej po prawej stronie i zsunac z alternatora, wyjac gumowa zaslepke kabla zasilajacego i odkrecic nakretke klucz 13, odlaczyc kabel. 9. poluzowac 3 sryby klucz 16 trzymajace alternator i jedna po prawej stronie na dole klucz 8 ktora luzuje zaczep. 10. odkrecic 2 gorne sruby i po zluzowaniu altenatora zdjac pasek klinowy. (nie udalo mi sie poluzowac napinacza paska i zabezpieczyc go bolcem dlatego odkrecilem 2 gorne sruby alternatora, po tym zabiegu pasek daje sie zdjac bez problemu, mozna jeszcze zdjac kolo i nadkole w celu lepszego dostepu do napinacza paska) 11. odrkecic dolna lewa srube i wysunac alternator do gory (bardzo malo miejsca i potrzebny waski klucz nasadowy z grzechotka lub plaski) 12. po wyjeciu alternatora wsunac sie pod samochod i kluczem 15 odciadnac napinacz paska (przeciwnie do wskazowek zegara), zabezpieczyc pinem wsuwajac go w otwor w napinaczu, pomoze to w zalozeniu paska po zamontowaniu alternatora. ja uzylem preta srednicy 5mm wygietego w litere L i wsunalem go w otwory od strony komory silnika. bardzo kiepski dostep. 13. Montaz w odwrotnej kolejnosci. Mam nadzieje ze moze komus sie przyda na przyszlosc ta instrukcja, jak dam rade to zrobie fotorelacje. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez kuderw ; 04-01-2017 o 20:39 |