Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-12-2016, 07:15   #11
maniunio
ford::advanced
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: Kuga MK3 Vignale/ Puma MK2 ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue 190KM A8/ 1.0 EcoBoost 155KM DCT7
Rocznik: 2021/ 2022
Postów: 477
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbina? EGR?

Nie ma tego złego kolego. Gadałeś, że turbo świszczy przy depnięciu to teraz będziesz miał już ten problem z głowy (a przynajmniej powinieneś mieć) a i EGR przy takim przebiegu dawał się pewnie we znaki. Także jak będziesz jechał z dzieciakami na wycieczkę to zawsze mniej możliwość awarii a i auto będzie się lepiej czuło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

maniunio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2016, 07:19   #12
pawzbik
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2015
Skąd: Czaplinek
Model: Ford Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 143PS
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbina? EGR?

Egr przeczyszczony, był trochę zajechany. Lekko się coś zacinał.
A pytanko do speców od turbin czy jest możliwość na jakimś fachowym sprzęcie sprawdzenie jej dzialania przed wybebeszeniem?

Wypalcowano na tapataptalku z cegły Z5premium
pawzbik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2016, 14:42   #13
pawelforduser
ford::advanced
 
Avatar pawelforduser
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbina? EGR?

Jeśli wyje, szkoda czasu na sprawdzanie jej, pod wpływem kolegi speedo chyba chcesz sprawdzać czy przyoszczędzisz, wypalanie DPF... Bardzo dobrze, że wezwałeś lawetę jeśli uznałeś, że coś jest nie tak, przecież znasz auto, a taki speedo siedzi przed komputerem i udaje mądrego.
__________________
Fordownik

Ostatnio edytowane przez pawelforduser ; 16-12-2016 o 14:47
pawelforduser jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2016, 15:54   #14
djremo
ford::advanced
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Głogów
Model: S-Max MK2 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 180HP
Rocznik: 2016
Postów: 482
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbina? EGR?

Cytat:
Napisał pawelforduser Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli wyje, szkoda czasu na sprawdzanie jej, pod wpływem kolegi speedo chyba chcesz sprawdzać czy przyoszczędzisz, wypalanie DPF... Bardzo dobrze, że wezwałeś lawetę jeśli uznałeś, że coś jest nie tak, przecież znasz auto, a taki speedo siedzi przed komputerem i udaje mądrego.
Jak chciałeś zabłysnąć to trza było się brokatem obsypać. Kolega speedo odpowiedział koledze na podstawie opisanych objawów i robią tak wszyscy bo na tym polega forum. Opis objawów na to wskazuje i wiele osób, którzy wiedzą jak przebiega wypalanie dpf odpowiedziałoby tak samo, a sam zainteresowany przyznał, że jednak auta nie zna.
djremo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2016, 15:58   #15
pawzbik
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2015
Skąd: Czaplinek
Model: Ford Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 143PS
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbina? EGR?

Tu już nie o kase idzie bo na to prędzej czy później musiałbym mieć kasę. Rzadko się zdarza, że turbina wytrzymuje pół miliona km. A z wypalaniem dpfa to pierwszy raz tak się zdarzyło. Wcześniej musiałem tego nie zauważyć jak się wypala, być może trafiały to zawsze podczas jazdy na autostradzie lub w długiej trasie.

Wypalcowano na tapataptalku z cegły Z5premium
pawzbik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2016, 22:59   #16
mrhenio
ford::average
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 18-06-2016
Skąd: Kartuzy
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 163
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbina? EGR?

Cytat:
Napisał pawzbik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zobaczymy co odpowiedzą po rozebraniu turbiny czy z nią coś się porobiło.
Oglądając ostatnio program "Będzie pan zadowolony", podejrzewam nawet gdybyś podesłał nową turbinę do sprawdzenia to i tak coś znajdą, no bo przecież zarobić trzeba, a turbina wiadomo kosztowny interes..... No chyba że masz zaufanego speca od takich spraw
mrhenio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2016, 01:33   #17
Kuba94
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-03-2016
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 68
Domyślnie Re: Odp: Uszkodzona turbina? EGR?

Cytat:
Napisał pawzbik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Egr przeczyszczony, był trochę zajechany. Lekko się coś zacinał.
A pytanko do speców od turbin czy jest możliwość na jakimś fachowym sprzęcie sprawdzenie jej dzialania przed wybebeszeniem?

Wypalcowano na tapataptalku z cegły Z5premium
Jak EGR Ci sie zacina, to ogladalbym sie juz za nowym, albo uzywanym w dobrym stanie. Ja przez zacinanie sie egru tracilem 20-30% mocy samochodu, do tego kangurzenie na zimnym silniku i podczas przyspieszania. Oczywiscie wyskoczyl mi odpowiedni blad i dopiero po wymianie na inny egr blad juz sie nie pojawil

Ostatnio edytowane przez Kuba94 ; 17-12-2016 o 01:35
Kuba94 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2016, 18:51   #18
pawzbik
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2015
Skąd: Czaplinek
Model: Ford Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 143PS
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbina? EGR?

Już po naprawie. Turbina po regeneracji. W starej były wyszczerbione łopatki wirnika. Nie mocno ale były, jakiś delikatny przeciek (info od firmy regenerującej turbine z Poznania) ile w tym prawdy nie wiem, ale na nowej turbinie ciszaaaa nie wyje, zbiera się b.dobrze wydaje się nawet ciut lepiej niż przed awarią. Dodatkowo wymieniłem zawór sterowania podcisnienia, ten schowany głębiej, to on bzyczal po zgaszeniu silnika.
Całkowity koszt naprawy z olejem, filtrami nowymi uszczelkami, turbiną i zaworem no i z robocizną -1791 zł.
I dużo... I mało...
Ogólnie mówiąc.... Pan jest zadowolony.

Wypalcowano na tapataptalku z cegły Z5premium
pawzbik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2016, 19:05   #19
muzgm
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-12-2013
Skąd: Wyszków
Model: mondeo Tytanium X
Silnik: disel 2.0 tdci 140
Rocznik: 2008
Postów: 112
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbina? EGR?

pawzbik koszt oleju, filtrów, uszczelek,zaworka ok.+- 600 stów + robocizna ok 400stów więc na regeneracje zostaje 700 stów . Sam se odpowiedz czy można zregenerować dobrze turbo za 700 stów moim zdaniem trudno jest to zrobić za tą kasę (podstawowa regener. ok 1100)

Ostatnio edytowane przez muzgm ; 20-12-2016 o 19:10
muzgm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2016, 20:36   #20
pawzbik
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2015
Skąd: Czaplinek
Model: Ford Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 143PS
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbina? EGR?

Koszty dokładnie to
Filtry + olej + uszczelki = 250zł
zawór = 191 zł
Turbina = 1000zł
Robota = 350 zł
Razem = 1791 zł
pawzbik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.