|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-11-2016, 16:05 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2013
Model: MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 17
|
Ślady oleju na alternatorze, pocenie się przy rurze kolektora dolotowego 1.6TDCI
Witam serdecznie,
Koledzy forumowicze mam problem z Focusem MK2 1.6TDCI. W ostatnie wakacje wymieniałem plastikową rurę kolektora dolotowego, ustrojstwo ze zdjęcia poniżej: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Musiałem ją wymienić, ponieważ podczas przyspieszania słychać było świst oraz pociła się z pęknięcia olejem. W ostatnim czasie zauważyłem jednak, że pomimo wymiany (na zamiennik) nadal poci mi się z okolic łączenia tej rury (śrub dolnych od strony przepustnicy już dociągnąć nie mogę, ponieważ kręcą się tak jakby w miejscu). Najbardziej ubryzgany mam alternator, peszle z przewodami do alternatora oraz osłonę termiczną katalizatora. Podejrzewam, że poci się z łączeń tego elementu... Ze względu na cenę tej części, kupiłem zamiennik i podejrzewam, że ktoś z Was postąpił tak jak ja. Jak poradziliście sobie z problemem pocenia się w tych miejscach? Chciałbym coś z tym zrobić zanim szlag trafi alternator... |
30-11-2016, 20:34 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2013
Model: MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 17
|
Odp: Ślady oleju na alternatorze, pocenie się przy rurze kolektora dolotowego 1.6TDCI
|
01-12-2016, 17:38 | #3 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-05-2015
Model: Ford Focus MK2 Lift
Silnik: 1.8 TDCi 115KM
Rocznik: 2009
Postów: 171
|
Odp: Ślady oleju na alternatorze, pocenie się przy rurze kolektora dolotowego 1.6TDCI
Jak montowałeś nową rurkę to włożyłeś uszczelke między nią a kolektor dolotowy?
|
01-12-2016, 17:57 | #4 |
ford::average
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 03-03-2015
Skąd: Lublin
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90 KM
Rocznik: 2007
Postów: 105
|
Odp: Ślady oleju na alternatorze, pocenie się przy rurze kolektora dolotowego 1.6TDCI
Ja zamieniałem na rurę oryginalną - w ASO 220 zł. W zamienniku czujniki nie pasowały i była krótsza o 1 cm.
Do uszczelnienia dodatkowo przy uszczelce dodałem silikon - został mi przy okazji czyszczenia miski olejowej - nie ma tam uszczelki tylko idzie na silikon (info przy okazji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie wiem czy u Ciebie to dużo pomoże jeżeli śruby nie dociskają. Jak bardzo chcesz oszczędzić i zrobić taką prowizorkę to dobrał bym śruby takie żeby weszły w otwory i przeszły na wylot, dał szersze podkładki po obu stronach i dokręcił to normalną nakrętką albo dwoma żeby nic się nie luzowało. |
01-12-2016, 19:24 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2013
Model: MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 17
|
Odp: Ślady oleju na alternatorze, pocenie się przy rurze kolektora dolotowego 1.6TDCI
Uszczelkę zostawiłem tę, która już była. W komplecie z rurą nie dostałem nowej, a nie mogłem jej dostać.
Na silikon bałem się to montować, nie miałem pewności czy nie wciągnie mi go do motoru. Na początku jak znalazłem pęknięcie rury to zakleiłem czerwonym silikonem i okleiłem szarą taśmą, ale wydmuchało prawie cały silikon na zewnątrz. Można zamiast uszczelki dać tam silikon? |
01-12-2016, 22:08 | #6 |
ford::average
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 03-03-2015
Skąd: Lublin
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90 KM
Rocznik: 2007
Postów: 105
|
Odp: Ślady oleju na alternatorze, pocenie się przy rurze kolektora dolotowego 1.6TDCI
Jak mi w poprzek rura pękła to ciśnienie rozerwało wygłuszenie maski, zaczęło się kopcenie a jak skleiłem szarą taśmą aby dojechać do ASO to nic nie dało a tylko był śmieszny pisk/świst. Dowiedziałem się, że ten element trochę pracuje, zrobiona harmonijka chyba tylko dla picu bo sięnie rozciąga i te rury lubią pękać.
Co do silikonu, to ten specjalny do uszczelnienia miski olejowej twardnieje i jest jak uszczelka. Trzeba nakładać z głową. Odczekałem aż zastygnie i było ok. Przy późniejszym demontażu tej rury musiałem wszystko ładnie doczyścić przy ponownym zakładaniu. Sam silikon trzymał dosyć solidnie, że po odkręceniu śrub musiałem rurę dosyć mocno odkleić - nie zastąpi to porządnego przykręcenia śrubami, idą tam z tego co pamiętam chyba 3 sztuki. |
02-12-2016, 09:16 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
Odp: Ślady oleju na alternatorze, pocenie się przy rurze kolektora dolotowego 1.6TDCI
Zależy jak pęka. Mnie udało się skutecznie to uszczelnić. Na początek naciągnąłem na ten element dętkę rowerową, następnie całość ścisnąłem taśmą zbrojoną (power tape), a na wierzchu zacisnąłem kilkoma plastikowymi zipami. Całość była szczelna przez jakieś 20kkm (do sprzedaży, dalej nie wiem).
Grunt to technologia naprawy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sama taśma nie uszczelni. |
02-12-2016, 17:14 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2013
Model: MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 17
|
Odp: Ślady oleju na alternatorze, pocenie się przy rurze kolektora dolotowego 1.6TDCI
Rurę wymieniłem na ten zamiennik. Nie chciałem jej łatać, ale mam wrażenie, że to przez nią mam wszystko od oleju dookoła.
Postaram się to jeszcze raz rozebrać i uszczelnić tak jak Koledzy radzicie. |