|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-11-2016, 22:53 | #161 | ||
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Cytat:
Cytat:
Bo czwórka jest na tym samym sprzęgle, na którym jest 6-ka, musiałby wysprzęglić kompletnie auto (czego nie zrobi) albo jak kolega wyżej wspomniaj przejść na 4-kę pośrednio (czego też zazwyczaj nie robi, bo szybciej mu jest zapiąć na wolnym sprzęgle 3-kę). To jest też powód, dla którego producenci DCT prześcigają się w ilości biegów. Są już skrzynie, które mają 9 przełożeń do przodu. Po co? Ano po to, aby można było redukować o 1, 3 lub nawet 5 jeśli zajdzie taka potrzeba (przy 9 biegach i benzynowym silniku jest to jak najbardziej realny scenariusz).
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com Ostatnio edytowane przez wrzoch ; 27-11-2016 o 22:55 |
||
28-11-2016, 06:33 | #162 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Zgadzam się z MarcilL, że redukcja o jeden bieg jest bardzo szybka i prawie nie odczuwalna, na kolejny bieg jest trochę wolniejsza. Ale żeby być pewnym to później zasiade na stery i sprawdzę bo i może się okazać że wrzoch ma rację 😀
|
28-11-2016, 07:53 | #163 | |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Białystok
Model: Galaxy MK3 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 122
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Cytat:
Z ciekawości zrobiłem dziś próbę drogową i jest tak jak myślałem. Jadąc na 6 biegu, do ok 90 km/h zrzuca na 3 bieg, powyżej zrzuca na 4*. Jeśli wciskasz gaz mniej zdecydowanie, ale do końca, to też zrzuci tylko na 4, nawet gdy jest mniej niż 90 km/h. Wot technika. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jedno co mnie zastanawia, to zrzucając od razu z 6 na 3 robi to niejako dwustopniowo (też pośrednio? bez sensu), ale nie udało mi się ogarnąć co tam się właściwie dzieje. Może to "międzygaz". Za szybko wszystko się dzieje. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. *) Oczywiście zrzucanie na 4 odbywa się pośrednio, z przejściem przez 5, ale dzieje się to błyskawicznie. Ostatnio edytowane przez Marcin L. ; 28-11-2016 o 10:07 |
|
28-11-2016, 09:57 | #164 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Więc wychodzi na to że jakieś instrukcje, a rzeczywistość to dwie inne rzeczy. Bo co to za logika gdyby skrzynia redukowala tylko o 1 lub 3 biegi?
|
28-11-2016, 10:09 | #165 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,070
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Cytat:
PowerShift ma bieg R,1,3,5 na sprzęgle I a bieg 2,4,6 na sprzęgle II. Technicznie nie może przekładać biegów jak oba sprzęgła są "wysprzęglone", tylko jak jedno z nich jest zapsrzęglone. Tak więc jak sprzęgło II "ciągnie" na 6 biegu np. to można włożyć bieg ze sprzęgła I - do dyspozycji jest wtedy bieg 5 albo 3 - do wyboru... I tyle na ten temat.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
28-11-2016, 10:11 | #166 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-07-2015
Skąd: okolice Krakowa
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5 TDCI + PowerShift
Rocznik: 2016
Postów: 432
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
A ja w piątek po pracy miałem takie dziwne zdażenie: Wajcha w trybie D. Dojechałem do wąskiej drogi (asfalt, ale szerokości 2 metrów) zjazd ze stromej góry - więc zmusiłem go manualnie do użycia 2 biegu. zjazd przekształcił się w stromy podjazd i po kilkuset metrach znów zjazd - cały czas 20-40 km/h na dwójce bo zakręty i wąsko. Potem droga się poszerzyła do normalnej szerokości, można było przyśpieszyć. Już zamierzałem mu przywrócić tryb automatyczny (przez przełączenie wajchy na S i powrót do D), ale nim zdążyłem dotknąć wajchy, auto samo zmieniło bieg i powróciło do trybu D. W instrukcji jest napisane, że auto po przełączeniu na tryb manualny pozostaje w tym trybie aż do zmiany wajchą trybu na S lub D.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [edit:] a jednak myliłem się, po uwązniejsztym przeczytaniu instrukji okazuje się, że autko jednak zadziałało prawidłowo. Myślałem że dla obu trybów zachowuje się tak samo. Cytat:
Ostatnio edytowane przez Lza ; 28-11-2016 o 10:22 |
|
28-11-2016, 10:17 | #167 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,070
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
28-11-2016, 10:21 | #168 | |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Białystok
Model: Galaxy MK3 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 122
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Cytat:
Chodzi o to czy skrzynia redukuje z 6 na 4 naraz w sensie funkcjonalnym (nie technicznie, bo to że technicznie nie zredukuje od razu o 2 biegi to zostało dawno ustalone). |
|
28-11-2016, 10:28 | #169 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,070
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Cytat:
Zmiana biegu to wg mojej logiki zmiana z jednego przełożenia na inne przełożenie. PS zmieni z 6 na 5 - a jak z obliczeń mu wynika, że trzeba jeszcze niżej - to zmieni następnie z 5 na 4 i to wszystko razem z tego 6 na 4 w czasie krótszym niż 1 sekunda... Do tego jeszcze - nawet jak bardzo chce z 6 na bieg 3 - to zmieni też w sekwencji 6-5-4-3 w czasie niedużo ponad 1 sek. I co tu jest do dalszego rozbierania na kolejne plasterki?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
28-11-2016, 10:32 | #170 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Białystok
Model: Galaxy MK3 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 122
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
... skasowane ...
Ostatnio edytowane przez Marcin L. ; 28-11-2016 o 10:41 |
|
Tagi |
automat skrzynia , s-max |
|
|