Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-11-2016, 10:55   #91
kruger
ford::advanced
 
Avatar kruger
 
Zarejestrowany: 27-04-2010
Model: Mondeo MK5 → Mondeo MK4
Silnik: EB 240KM, PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 426
Domyślnie Odp: Drżenie / bicie kierownicy - kończą się rozwiązania :(

Cytat:
Napisał czerep121 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam,
am mondeo mk3 2.0 TDDI 2001r. 280tyś. przebiegu i od niedawna zauważyłem właśnie drżenie kierownicy przy ok 100km/h.
Wątek dotyczy MK4

kruger jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2016, 11:33   #92
czerep121
ford::amateur
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 27-07-2015
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 2
Domyślnie Odp: Drżenie / bicie kierownicy - kończą się rozwiązania :(

Racja, przepraszam za nieuwagę.
Rozwiązanie jest chyba takie samo w mk3 i mk4, tylko z tego co zauważyłem jest inna konstrukcja obudowy z łożyskiem. Łatwo to sprawdzić na kanale wrzucając bieg(wyłączony silnik) i lekko przepychając go w przód i tył. Widać jak na dłoni ewentualny luz na przegubie. Dalej warto sprawdzić gumy na stabilizatorach, drążki i wahacze. A drgania, to jak ktoś wcześniej napisał może też krzyżak przegubu powodować. Miałem raz taki przypadek że w u mechanika wszystko ok, a dopiero na spokojnie w garażu znalazłem luzy na gumach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
czerep121 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2016, 18:33   #93
basior87
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-08-2014
Model: Mondeo MK4 Titanium X series 66
Silnik: 2.0 tdci 163KM
Rocznik: 2007
Postów: 186
Domyślnie Odp: Drżenie / bicie kierownicy - kończą się rozwiązania :(

Cytat:
Napisał Golson Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wybacz ale te opony nawet bez tych pęknięć wyglądają tragicznie...
Oponki mam od nowości i naprawdę są w b.dobrym stanie. Troszkę tak wygląda to na zdjęciach. Ale niema mnie teraz w kraju żeby zrobić coś lepszego. Ale wracając do tematu. Niema co wierzyć wyważarce. Byłem przy wyważaniu i sprawdzaniu "na oko" opon i wszystko wyglądało dobrze. Przyjechałem tak 3-4tyś km. Drgania nie były mocne. Ale ewidentnie coś tam "biło" Wszystko było sprawdzane więc tak jeździłem. Dobrze że nie wystrzeliła na autostradzie. Teraz po zmianie na zimówki błoga cisza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
basior87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2016, 22:56   #94
volf31
ford::average
 
Avatar volf31
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-11-2012
Skąd: Piaseczno
Model: Mondeo mk IV, Nissan Micra K13
Silnik: 2.0 TDCi (163KM), 1.2 (80KM)
Rocznik: 2011, 2014
Postów: 128
Domyślnie Odp: Drżenie / bicie kierownicy - kończą się rozwiązania :(

Również miałem drgania na kierownicy. W moim przypadku pomogła wymiana wszystkich felg stalowych na nowe (trochę solidniejsze i cięższe). Mechanik powiedział, że te oryginalne sa strasznie podatne na uszkodzenia.
Zrobiłem geometrię i auto prowadzi się jak nowe bez wzgledu na predkość.
volf31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-11-2016, 08:29   #95
malytoja
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-07-2016
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 7
Domyślnie Odp: Drżenie / bicie kierownicy - kończą się rozwiązania :(

Byłem raz jeszcze u mojego mechanika. Postanowiliśmy podnieść przód auta i włączyć bieg by zobaczyć jak kręcą się koła. Prawe koło "idzie" bardzo nierówno. Lewe jest ok.
Sciągnął to prawe koło i wrzucił na wyważarkę, tam szło jak igła.
Na oko sprawdziliśmy jak kręci się tarcza bez koła. Wygląda na to, że to jest wina tarczy lub piasty, kręci się nierówno. Może to być jednak tarcza, gdyz wymieniałem 3 msc temu zaraz po zakupie. Niestety głupi ja i dałem się namówić na max geary (chyba chińskie).
Jak mój mechanik znajdzie czas bedziemy wymieniać najpierw tarcze na nowe i sprawdzimy jak wtedy idzie koło, jeśli nie to "uderzymy" w piastę.

Dziwne tylko, ze przy hamowaniu nie bije w kierownice oraz tarcze się równo scierają.
No nic bedziemy wymieniac i wtedy sie okaze
malytoja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2016, 13:06   #96
Tujko
ford::average
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-05-2016
Skąd: Gdańsk
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi 140@198KM
Rocznik: 2011
Postów: 50
Domyślnie Odp: Drżenie / bicie kierownicy - kończą się rozwiązania :(

Cytat:
Napisał volf31 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Również miałem drgania na kierownicy. W moim przypadku pomogła wymiana wszystkich felg stalowych na nowe (trochę solidniejsze i cięższe). Mechanik powiedział, że te oryginalne sa strasznie podatne na uszkodzenia.
Co znaczy wg ciebie "solidniejsze". Cięższe robią głównie w Azji. Biorą gorszą stal i muszą być grubsze/cięższe, żeby w ogóle się do czegoś nadawały. Zwiększanie masy nieresorowanej tylko pogorsza pracę zawieszenia.
Średnio 50% nowych felg stalowych jest krzywa, obojętnie czy kupione w salonie Mercedesa, czy Skody.
Wszystkie są podatne na uszkodzenia, po prostu raz na jakiś czas trzeba wszystko sprawdzić i naprawić felgi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tujko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2016, 13:35   #97
volf31
ford::average
 
Avatar volf31
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-11-2012
Skąd: Piaseczno
Model: Mondeo mk IV, Nissan Micra K13
Silnik: 2.0 TDCi (163KM), 1.2 (80KM)
Rocznik: 2011, 2014
Postów: 128
Domyślnie Odp: Drżenie / bicie kierownicy - kończą się rozwiązania :(

Solidniejsze, czyli mniej podatne na odkształcenia. Nie wnikam w szczegóły - najważniejsze, że jeździ się komfortowo. Co będzie później - zobaczymy.
volf31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2016, 17:35   #98
GUTOW
ford::average
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 01-06-2010
Skąd: Nowy Targ
Model: mondeo st220/mondeo mk1 4x4
Silnik: 3.0v6 pb/lpg /2.0pb/lpg
Rocznik: 2003/1995
Postów: 141
Domyślnie Odp: Drżenie / bicie kierownicy - kończą się rozwiązania :(

Witam miałem taki problem w moim mondeo mk3 tez nowe tarcze zaraz zaczęły bić i lipa wiec odeslalem do reklamacji przyszły drugie podniosłem auto sprawdziłem nowe i to samo tak ze zmieniłem całą zwrotnice😊.Od tamtej pory spokoj.Jeśli wina było prawe kolo trzeba było druga tarcze zlewej strony przełożyć i sprawdzić i wszystko było by jasne😊
GUTOW jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2017, 20:49   #99
malytoja
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-07-2016
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 7
Domyślnie Odp: Drżenie / bicie kierownicy - kończą się rozwiązania :(

Witam ponownie
Problem rozwiązany!
Okazało się, że winne były założone nowe tarcze hamulcowe. Dokładniej jedna, prawa. Była ona krzywa w miejscu mocowania na piastę, dlatego przy hamowaniu kierownica nie drżała mozniej.
Piszę, to gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem i nie mógł sobie z nim poradzić przez kilka miesięcy tak jak ja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dziękuję wszystkim za chęci pomocy.
malytoja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-02-2018, 09:34   #100
quartz20
ford::beginner
 
Avatar quartz20
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 02-01-2016
Skąd: Okolice Rze
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 36
Smile zagadka mechaniczna MONDEO 2009 2.0tdci

Zagadka sama w sobie wydaje się prosta ale mimo wszystko widzę że mechanicy w mojej okolicy mają lekki problem z jej rozwiązaniem, opiszę sytuację powierzchownie może uda mi się ją wam zobrazować.

A więc jakiś czas temu zaczęło mi się lekko "psuć" moje kochane mondeo, a mianowicie zacząłem odczuwać na kierownicy dziwne bicia, ściąganie w jedna stronę, auto mi "pływało" po jezdni, miałem bardzo ważny projekt w pracy i musiałem tego auta używać ostrożnie i powoli ale musialem jezdzic, przez tam okres 2 tygodni przyjmijmy po tym czasie pojawiły się tak zwane szumienie w okolicach hamulcowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. starły się klocki do 0 ! zostało mi tydzień projektu wiec stwierdziłem ze mój ford jest na tyle zajebisty i widze ze go kocham ze dojezdzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i dojezdzil odstawiłem do mechanika, powymienial mi tam w zawieszenie jakies elementy, ale naistotniejsza była wymiana tulei czy jak to się pisze, powiedział abym jechal na geometrie bo to zawieszenie cos tam opuszczal no i ze musze ustawić ta geometrie, i teraz tak samochod po mechaniku i po geometri jeździ o wiele lepiej na prawde nie ma porównania z tym co było ALE wystepuje dziwne trzepotanie kierownica, takie jep jep lewo prawo im wolniej jade tym bardziej powyżej 80 czy tam 100 już nie czuc prawie a przy 160/80 to wogole i moja teoria jest taka ze z****lem sobie ta jazda bez klockow tarcze z przodu, i teraz jak jade to klocek tak jakby odbija się od tarczy i to powoduje te przeskoki na kierownicy czy to realne czy całkowicie głupie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.?
quartz20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.