Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-11-2016, 23:12   #11
krootki
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-11-2007
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 181
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Cytat:
Napisał cliner Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najchętniej poczytałbym relacje w stylu: przejechałem 200 tys. bez większej usterki .
Miałem S-MAXa od nowości, przejechałem 145000 bez większej usterki. Raz wywaliło gdzieś jakąś uszczelkę (ale nie pod głowicą oczywiście), w teorii dość groźna awaria, ale ja zrobiłem tak trasę Kraków - Gdańsk, potem pojechałem do ASO i zrobili wszystko na cacy.
Samochód dość mocno modyfikowany (prawie cały układ wydechowy, program, potem Bluefin, wymiana IC) i naprawdę żadnych większych usterek (tzn. jeśli chodzi o sprawy silnikowe to poza tym co wyżej opisałem kompletnie nic). Najbardziej upierdliwe było pozycjonowanie ksenonów, ale to była wada fabryczna większości S-MAXów z tamtego czasu. Tak w ogóle to teraz podobna historia bo nowe S-MAXy mają problemy z oświetleniem adaptacyjnym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

krootki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2016, 23:14   #12
koza0007
ford::average
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Darłowo
Model: Edge
Silnik: 3,5
Rocznik: 2017
Postów: 91
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Ja mam przejechane 214tyś. Kupiłem go jak miał ok 170tyś. Od razu założyłem gaz i do tej pory bezawaryjnie poza wymianą skrzyni, która hałasowała przez minutę po odpaleniu rano. Wymieniłem również kompletne sprzęgło z dwumasą Ważne żeby wymieniać olej na czas(wymieniam co ok.10tyś). Odmę również wymieniłem profilaktycznie aby nie mieć kłopotu gdzieś w trasie. Jeśli wymieniasz na bieżąco części eksploatacyjne i korzystasz z mocy silnika z głową to będzie długo służył.
koza0007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2016, 23:23   #13
krootki
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-11-2007
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 181
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Ano tak, zapomniałem o sprzęgle. Też wymieniałem koło 105 tys. No ale to myślę, że przez "podkręcenie" mocy.
krootki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2016, 17:20   #14
ogodaw
ford::advanced
 
Avatar ogodaw
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 22-03-2008
Skąd: Opolskie
Model: Mondeo MK3, MK4 VW Touareg
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM, 2.5T, 3,0 TDI
Rocznik: 2001 JEST 2007
Postów: 313
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Cytat:
Napisał cliner Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
,odmę wymieniłem na nowszą serię,Turbo jeszcze ok,chociaż syn ma Mondka z tym samym silnikiem i przebiegiem i zaczęło lekko puszczać olej do IC.
Jaka ta nowsza seria czy będzie pasować do mondeo może jakiś link gdzie kupiłeś?
Co do oleju w rurach IC to nie wiem ale taki nalot olejowy osadzony na ściankach to chyba norma.
Pozdrawiam
ogodaw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2016, 19:46   #15
cliner
ford::professional
 
Avatar cliner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 06-12-2011
Skąd: Anglia
Model: NieFord-Skoda Octavia vRS
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2016
Postów: 1,424
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Odma musi być z ostatnich lat produkcji aut z tym silnikiem(można szukać sklepach Volvo),można też próbować wymienić samą membranę,rurki gumowe i uszczelki.IC musi być suchy bez śladów oleju.
__________________
http://s1069.photobucket.com/albums/u468/cliner66/
http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=786
---------------------------------------------------
269KM/429Nm by Heko(było),następne(było) 275KM/427Nm...jest 324KM/483Nm...
cliner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-11-2016, 09:25   #16
ogodaw
ford::advanced
 
Avatar ogodaw
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 22-03-2008
Skąd: Opolskie
Model: Mondeo MK3, MK4 VW Touareg
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM, 2.5T, 3,0 TDI
Rocznik: 2001 JEST 2007
Postów: 313
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Cytat:
Napisał k0b3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do pękania tulei ja mam w tej chwili nalatane 202000 km. Przebieg pewny. Kupiłem go jak auto miało 170000 km. Zaraz założyłem gaz i przejechałem nim jakieś 30000 km na gazie. Problem z ubytkiem płynu chłodniczego zaczął się nasilać. Wcześniej tego nie zauważyłem. Zrobiłem test na obecność spalin w układzie chlodniczym i wyszło, że jakaś niewielka obecność jest. W przyszłym tygodniu wybieram się do Thomasa z FSV Performance na oględziny endoskopem tulei cylindrów i zobaczymy co wyjdzie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Kolego i jak byles na endoskopi z fordem?
ogodaw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-11-2016, 10:23   #17
mcsiu
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-10-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 114
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Miło słyszeć, że są egzemplarze z ponad 200 tys. przebiegiem i dalej latają - dzięki za odpowiedzi. Jest nadzieja że ten silnik jednak parę lat posłuży Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Też mnie interesuje ta endoskopia. Czy ktoś wie gdzie w Trójmieście jest coś takiego?
Zastanawiam się czy przed zakupem jakiegoś 2.5 T nie byłoby warto to wykonać.
no i podstawowe pytanie - ile mniej wiecej to kosztuje?

Jeszcze jedno pytanie - wielu z Was może zdziwić że ktoś nie wie takich rzeczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak za pierwszym razem orientowaliście się że S-max pochłania płyn chłodniczy? Wybaczcie za to pytanie ale w moim obecnym samochodzie nie kontroluję stanu jakichkolwiek cieczy poza benzyną - po prostu nie ma takiej potrzeby Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No może jeszcze płynu do spryskiwaczy - ale wtedy mam od tego odpowiednie kontrolki które od razu widać. W moim obecnym samochodzie (mistubishi) gdybym miał kontrolować stan płynu chłodzącego to musiałbym zaglądać regularnie pod maskę i sprawdzać czy jest pomiędzy min i max. Ewentualnym sygnałem ostrzegawczym może być jeszcze temperatura której wskaźnik mam obok zegarów, ale powiedzmy sobie szczerze kto bez przerwy podczas jazdy patrzy na wskazówkę temperatury? Z racji że jestem dość leniwy raczej nie chciałoby mi się zaglądać codziennie pod maske aby sprawdzać stan jakichś płynów. Czy z S-maxem to konieczność czy jest jakieś cudo które uruchamia alarm w stylu "płynu jest za mało"?

Ostatnio edytowane przez mcsiu ; 29-11-2016 o 11:17 Powód: dodatkowe pytanie
mcsiu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-11-2016, 11:11   #18
Juzek
ford::expert
 
Avatar Juzek
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,727
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Dostałem od szwagra endoskop z marketu. Głowica ma niespełna 8 mm średnicy. Kamerka z diodami doświetlającymi. Tym można już coś pobieżnie sprawdzić.

Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S
Juzek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-11-2016, 13:01   #19
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Cytat:
Napisał mcsiu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Miło słyszeć, że są egzemplarze z ponad 200 tys. przebiegiem i dalej latają - dzięki za odpowiedzi. Jest nadzieja że ten silnik jednak parę lat posłuży Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tu w Szwecji wielokrotnie w ogłoszeniach widziałem Volva z tym silnikiem z przebiegami powyżej 300tkm, a nawet i powyżej 400tkm przebiegu ...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-11-2016, 16:13   #20
k0b3
ford::average
 
Avatar k0b3
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Tarnów
Model: S-Max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 151
Domyślnie Odp: 2.5 T niezawodność i koszty serwisowania

Cytat:
Napisał ogodaw Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego i jak byles na endoskopi z fordem?
Hej.

Tak dzisiaj byłem i sytuacja wygląda tak. Sprawdziliśmy raz jeszcze obecność spalin w zbiorniku wyrównawczym i wyszło, że są przedmuchy. Może niewielkie ale są.

Później kwestia sprawdzenia kamerką. Na początku nie za bardzo było coś widać, ale po nabiciu ciśnienia do układu chłodniczego wyszło, że pojawił się płyn w 3 i 4 cylindrze, więc wychodzi na to, że jest to jakieś małe pęknięcie którego jeszcze na razie nie za dobrze widać, albo uszczelka pod głowicą. Z tym, że to i tak wymaga zdjęcia głowicy i sprawdzenia. Jak głowica będzie ściągana to zrobię już zamknięcie bloku silnika, żeby się nie okazało, że za chwilę pęknie tuleja. Przy tak dużej ingerencji wydaje mi się, że niezamknięcie bloku może się później zemścić. Także samochód został na serwis. Aczkolwiek pękanie tulei podobno zdarza się głównie w silnikach, które jeżdżą na ubogiej mieszance.
k0b3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.