Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-11-2016, 08:38   #771
MQ1
ford::average
 
Avatar MQ1
 
Zarejestrowany: 13-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 63
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Te wartosci w DW10C, w prelifcie brak.

MQ1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2016, 19:03   #772
Sadystyczny89
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-10-2015
Skąd: Łódź
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 19
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Witam,

w moim Focusie mk3 1.6tdci jakiś czas temu załączył mi się wentylator po 400km trasie, auto zaczęło dymić i miało podwyższone obroty. Wczoraj zdarzyło mi się to po raz kolejny, aczkolwiek tylko po jeździe miejskiej. Postanowiłem się zainteresować tematem. Oczywiście nie wiedziałem, że wypalanie DPFa tak wygląda.... teraz po przeczytaniu waszych postów wiem co jest grane.
Jednocześnie mam pytanie, jeśli wczoraj mu się nie pozwoliłem wypalić, tzn zgasiłem auto, ma to jakiś niekorzystny wpływ?
Sadystyczny89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2016, 19:15   #773
pasiek
ford::specialist
 
Avatar pasiek
 
Imię: Miro
Zarejestrowany: 20-03-2016
Skąd: Düren (Niemcy)
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.2 tdci (175) 222PS/494Nm by Heko
Rocznik: 2010
Postów: 787
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Po nastpnym uruchomieniu powinien próbować znowu się wypalić, to nic złego tylko ciągła jazda po mieście w dłuższym okresie może zaszkodzić filtrowi , po prostu w jeździe tylko po mieście filtr sie zatka . Polecam przynajmiej raz na tydzień dać mu w palnik przez 20-30 km obroty koło 3tys i bedzie bezproblempwy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
__________________

Ostatnio edytowane przez pasiek ; 08-11-2016 o 19:17
pasiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2016, 19:28   #774
Sadystyczny89
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-10-2015
Skąd: Łódź
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 19
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Mam do pracy około 20km (z jednego końca Łodzi na drugi) w jedną stronę. Jak silnik się rozgrzeje, staram się jeździć dość dynamicznie z racji właśnie na ten dpf, aczkolwiek to nie jest jazda na "trasie" która by najlepiej oczyściła dpf... Niestety popełniłem błąd nie interesując się jak wygląda cykl wypalania :/
W piątek będę miał wycieczkę do Wrocławia, dam mu delikatnie po "garkach", oczywiscie wszystko w granicach rozsądku i bezpieczeństwa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Niestety dziś rano nie włączyło się ponowne wypalanie..

Pozdrawiam, Łukasz
Sadystyczny89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2016, 19:39   #775
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Wcale nie musiało. Jeżeli zostało przerwane a zaszło już powiedzmy w 80% to rozpocznie się ponownie dopiero jak wskaźniki zasadzenia się podbiją.

Sposób na oczyszczenie filtra jazdą autostradową to taka jazda aby spaliny ciągle miały ~550C. Czyli ostre poginanie ze 2 paki na blacie. Inna sprawa, że jeżeli sporo jeździsz po mieście to jeżeli sterownik wyczai, że jedziesz dłuższą trasę jednostajnym tempem to rozpocznie dopalanie. Najlepiej wtedy trzymać obroty pomiędzy 2-3krpm.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2016, 19:39   #776
pasiek
ford::specialist
 
Avatar pasiek
 
Imię: Miro
Zarejestrowany: 20-03-2016
Skąd: Düren (Niemcy)
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.2 tdci (175) 222PS/494Nm by Heko
Rocznik: 2010
Postów: 787
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Nie martw się na zapas, w końcu w nie dlugim czasie spróbuje znowu się wypalić. Nie musisz szybko jechać tu głównie chodzi o obroty silnika żeby większe byly . Dpf nie jest taki straszny jak go malują , wcześniej mialem peugeota 407 z tym silnikiem co Ty masz , i nie mialem z Fap-em problemów, wiem że Fap to trochę inny filtr ale zasady te same .

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
__________________
pasiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2016, 19:48   #777
Sadystyczny89
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-10-2015
Skąd: Łódź
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 19
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał pasiek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie martw się na zapas, w końcu w nie dlugim czasie spróbuje znowu się wypalić. Nie musisz szybko jechać tu głównie chodzi o obroty silnika żeby większe byly . Dpf nie jest taki straszny jak go malują , wcześniej mialem peugeota 407 z tym silnikiem co Ty masz , i nie mialem z Fap-em problemów, wiem że Fap to trochę inny filtr ale zasady te same .

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

W sumie racja, nie ma co się martwić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wielkie dzięki za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sadystyczny89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2016, 20:56   #778
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał Sadystyczny89 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam do pracy około 20km .............
Niestety dziś rano nie włączyło się ponowne wypalanie..
Ja jeżdżę na krótszych trasach i przez 5 lat nie było większego problemu , to że ci się nie włączyło dopalanie to powinieneś wiedzieć żeby to nastąpiło to silnik musi się zagrzać do odpowiedniej temperatury .
__________________
......................... Pozdrawiam .
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2016, 13:44   #779
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał pasiek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po nastpnym uruchomieniu powinien próbować znowu się wypalić, to nic złego tylko ciągła jazda po mieście w dłuższym okresie może zaszkodzić filtrowi , po prostu w jeździe tylko po mieście filtr sie zatka . Polecam przynajmiej raz na tydzień dać mu w palnik przez 20-30 km obroty koło 3tys i bedzie bezproblempwy.
Zastanawia mnie, ile razy trzeba na forum napisac aby ludzie przestali powtarzac takie brednie.
Juz bylo wielokrotnie walkowane na forum, ze nie trzeba dawac w palnik. DPF sie wypali i przy spokojnej jezdzie. Nie musi tez miec wysokiej temperatury czy obciazenia.

Cytat:
Napisał eclipse Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja jeżdżę na krótszych trasach i przez 5 lat nie było większego problemu , to że ci się nie włączyło dopalanie to powinieneś wiedzieć żeby to nastąpiło to silnik musi się zagrzać do odpowiedniej temperatury .
Tyle ze sie zagrzeje juz po paru km.
Nie zawsze po przerwaniu wypalania, ponowne wypalanie sie inicjuje juz po nastepnym uruchomieniu silnika. Rownie dobrze moze sie zaczac wypalac az znowu osiagnie standardowy limit zapchania inicjujacy wypalanie

Bump:
Cytat:
Napisał pasiek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wiem że Fap to trochę inny filtr ale zasady te same
Akurat FAP i DPF to dokladnie to samo. W obu przypadkach znaczy to nic innego jak filtr czastek stalych, bez znaczenia jaka jest uzyta technologia. FAP to skrot z j. francuskiego, a DPF z ang.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020

Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 09-11-2016 o 13:51
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2016, 14:00   #780
bukox
ford::specialist
 
Avatar bukox
 
Zarejestrowany: 30-12-2015
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 649
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Masz rację - cel jest ten sam - ale zasada działania FAP i DPF jest już zupełnie inna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Opel Vectra B 1.6 XEL -> Opel Vectra C 1.9 DTH -> Ford S-MAX MK1 2.0 DW10C -> Suzuki Swift MK7 1.2 DualJet + Ford S-MAX MK2 2.0 DW10F
bukox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.