Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-10-2016, 19:20   #401
Desper82
ford::beginner
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford Transit Custom - służbowy ;)
Silnik: 2.0 TDCi (blue)
Rocznik: 2016
Postów: 31
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Witam serdecznie,
zarejestrowałem się niedawno (to mój pierwszy post na forum), ponieważ od nieco ponad miesiąca jestem szczęśliwym użytkownikiem Customa w najmniejszej wersji z najmocniejszym silnikiem - nowym 2.0 TDCI. Zaznaczam: jestem użytkownikiem, nie właścicielem (pełny leasing - firma w której pracuję płaci jak za zboże, ale nie wykłada ani złotówki, nawet jeśli silnik padnie na amen po gwarancji), więc obawy związane z trwałością silnika nie są dla mnie stresem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli idzie o samo użytkowanie - jestem pod wrażeniem! Auto jest użytkowane jako wóz serwisowy i lada dzień trafi do niego pełna zabudowa z regałami, szufladami itp. przeznaczonymi na narzędzia. Przesiadłem się do niego z vw Caddy, głównie z racji większej budy (miałem wybór i wolałem więcej przestrzeni na swoje graty) i przepaść w komforcie jest ogromna! Customa prowadzi sie bardzo przyjemnie, pozycja za kierownicą też bardzo mi odpowiada. Wyposażenie jest w naprawdę komfortowe - wręcz nienaturalnie bogate, jak na roboczego vana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z tym, że to wszystko jest już chyba dobrze znane, ponieważ samo auto nie przeszło zasadniczo żadnego liftingu od 2014 roku, najciekawszą wiec sprawą jest sam silnik. W mojej firmie jeździ kilka sztuk rocznika 2014 z 2.2TDCI 155PS i porównując kulturę pracy, to nowy silnik pracuje zdecydowanie ciszej. Moc jaka jest pod nogą jest naprawdę spora: ponad 400Nm sprawia, że ESP potrafi na wilgotnej drodze zadziałać nawet na 3cim biegu przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu (delikatne obchodzenie się z gazem zajęło mi kilka dni - na początku ciężko było "nie paić gumy"). Obroty na 6 tym biegu zestrojone są jak w aucie osobowym: 1,5kRPM = 90mk/h, 2,0kRPM = 120km/h, 2,5kRPM = 150km/h. Na 150km/h daje się maksymalnie ustawić tempomat i jest to ewidentnie nie wysilająca go prędkość przelotowa na autostradę, przy niedużym obciążeniu z jakim zazwyczaj jeżdżę (300-400kg). Auto spala wtedy niecałe 11l/100km. Ogranicznika prędkości nie ma. Wciśnięcie pedału gazu daje szybką reakcję i auto bez zadyszki przyspiesza do 3,0kRPM, tam juz zadyszka się pojawia, ale to i tak już dużo więcej niż możnaby oczekiwać od takiego auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Turbo dziura - znikoma. moc pojawia się już przy 1200-1300 obrotach/min (przy okazji: to nie jest bi turbo) i stopniowo ubywa jej po przekroczeniu 3 tysięcy. Ciekawostka: interwał wymiany oleju został wydłużony do 60 tyś km (tak, tak, jak też wybuchłem śmiechem jak to przeczytałem w instrukcji), ale w silniku jest zainstalowany czujnik jakości oleju. Efekt tego taki, że po przejechaniu w większości po mieście, z częstymi odpaleniami i gaszeniami, wyświetlacz zakomunikował mi przy przebiegu 3400km: "wymień niedługo olej silnika", a przy 3485km zapaliła się kontrolka i komunikat zmienił się na "konieczna wymiana oleju silnika" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak więc 60tyś na oleju to fikcja i dobry lep na firmy leasingowe i nie wydaje mi się by komukolwiek udało się tyle osiągnąć w związku z działaniem czujnika jakości oleju .
Tyle na razie - będę dzielił się swoimi dalszymi obserwacjami.
Pozdrawiam!

Desper82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2016, 11:36   #402
jaceks
ford::professional
 
Avatar jaceks
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

3500 km to stanowczo za mało. jedz na serwis. Jeżdżę demonstracyjnymi do 10 tys km i w zadnym nigdy nie miałem wymogu serwisu. Może masz na myśli 35 tys km?

Bump:
Cytat:
Napisał lukas_ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dodatkowo ten ledowy pasek czy wężyk świeci bardzo słabo i się nie nadaje na dzienne chyba że jest jakiś sposób aby zwiększyć jego moc światła?
pasek ledowy to światła pozycyjne, a nie dzienne. czytaj ze zrozumieniem
jaceks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2016, 12:51   #403
Desper82
ford::beginner
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford Transit Custom - służbowy ;)
Silnik: 2.0 TDCi (blue)
Rocznik: 2016
Postów: 31
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał jaceks Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
3500 km to stanowczo za mało. jedz na serwis. Jeżdżę demonstracyjnymi do 10 tys km i w zadnym nigdy nie miałem wymogu serwisu. Może masz na myśli 35 tys km?
Niestety. słownie: trzy i pół tysiąca kilometrów.
W środę po południu mam umówioną wymianę w aso. Podpytam z czego to może wynikać.

Ostatnio edytowane przez Desper82 ; 31-10-2016 o 13:11
Desper82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2016, 20:23   #404
lukas_ko
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał jaceks Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump:

pasek ledowy to światła pozycyjne, a nie dzienne. czytaj ze zrozumieniem
Kolego czytam ze zrozumieniem i wiem że są to światła pozycyjne lub postojowe mi chodziło tylko o to że jak już dali pasek ledowy a ładnie to w nocy wygląda jak się świecą światła tylko pozycyjne to ten pasek mógł być jako dzienne ale świeci za słabo. Aby był tylko jako dzienne.

Dlatego dziwię się konstruktorowi Forda dlaczego nie zrobili tego paska jako dzienne. Tym bardziej że konkurencja też już to ma i jako dzienne.
__________________
Hm
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2016, 21:01   #405
jaceks
ford::professional
 
Avatar jaceks
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

auta użytkowe projektuje się trochę inaczej: ma być proste, solidne, sprawdzone i długowieczne. Jak coś się sprawdzi w osobówkach, dopiero jest implementowane do użytkowych. Dopiero od niedawna można zamówić Sync2 i skrzynie PS do Transita.
jaceks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2016, 22:02   #406
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał jaceks Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
auta użytkowe projektuje się trochę inaczej: ma być proste, solidne, sprawdzone i długowieczne. Jak coś się sprawdzi w osobówkach, dopiero jest implementowane do użytkowych.
To tak kiedyś Kolego było - kolejne nowe generacje Transita bazowały na tym, co najlepsze w poprzednich generacjach, a wreszcie w Transicie Mk3/4/5 (1986 - 2000) stosowano specjalnie tylko dla tego modelu zaprojektowany i produkowany silnik 2,5D z bezpośrednim wtryskiem. Sprawdził się doskonale, był główną przyczyną szybkiego sukcesu. I dlatego też przede wszystkim dzięki temu modelowi powstała legenda Transita jako wyjątkowo odpornego i niezawodnego komercyjnego vana. Także fordowski projekt nadwozia był zupełnie nowatorski, wszyscy najwięksi producenci wzorowali się na projekcie Transita. Co więcej - nadal do tej pory taka sylwetka i podział przestrzeni użytkowej vana sprawdza się, mimo upływu... 30 lat. W motoryzacji to wieczność.
Niestety - w następnej generacji Transitów (Mk6 i dalsze) Ford porzucił zasadę stosowania specjalizowanych, sprawdzonych w użytkowaniu rozwiązań konstrukcyjnych dla komercyjnych vanów. Wystarczy wymienić zastosowanie silnika rodziny Puma - które przecież debiutowały w Mondeo i innych osobówkach Forda, także w wersjach FWD zastosowano skrzynię z osobówek, nie mówiąc już o elektronice i wielu innych elementach wyposażenia.
W wersjach RWD zrezygnowano generalnie ze sprawdzonych mostów. Zamiast je modernizować pod kątem zwiększonych wymagań, wprowadzono nowe konstrukcje - delikatnie mówiąc konstrukcyjne i serwisowe gnioty.
Wszystkie dalsze mniejsze i większe modernizacje układu napędowego, a zwłaszcza silników rodziny Puma to był marsz od wpadki do wpadki - z litości nie będę wymieniał licznych i kosztownych akcji serwisowych.
Stawiam tezę, że bez legendy poprzednich modeli Transita, a zwłaszcza modeli 2,5D, wprowadzenie modeli Mk6 byłoby całkowitą rynkową klęską Forda.

Najnowszy silnik o który Koledzy piszą wyżej to także zaprzeczenie, że ma to być konstrukcja - jak piszesz - "prosta, solidna, sprawdzona i długowieczna". Owszem, jest super nowoczesna, ma spełniać... wysokie oczekiwania.
Nowy silnik rodziny Panther to czterocylindrowa jednostka o mocach 105, 130 i 170 KM. Spełnia normę Euro6 i wymaga stosowania w użytkowaniu technologii AdBlue. I prawda jest taka, że celem tej olbrzymiej inwestycji Forda - kilkaset milionów euro - nie jest uruchomienie produkcji specjalizowanych silników dla Transita, ale dla wszystkich fordowskich dieslowskich modeli osobowych i mniejszych dostawczaków.
Tak więc ma to być jedna rodzina silnikowa do wszystkiego. Ma spełniać wymagania osobówki z przebiegiem - powiedzmy - rzędu 250 kkm i pracującego vana z przebiegiem... 1 mln km. Hm...
No i najważniejsze: ma spełniać normę Euro 6...

Czyli nie będzie - jak piszesz - implementowany z osobówki do vana, ale jest dokładnie odwrotnie - z vana do osobówki.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 31-10-2016 o 22:20
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2016, 23:17   #407
jaceks
ford::professional
 
Avatar jaceks
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Ecoblue poszedł jednocześnie do osobówek jak i dostawczaków, patrz 1.5 120KM E6 w Connectach. Konwersje 2.0 PSA nie spełniały już norm E6. Widocznie Ford chce się uniezależnić od Francuzów w całej gamie silników Diesla,

Pisząc o adaptacji rozwiązań z osobówek do dostawczaków miałem na myśli wyposażenie wnętrza a nie napędu. Sam jestem ciekaw jak PS wytrzyma 400Nm pod obciążeniem. W tych czasach automatyczna klimatyzacja to też nie jest wyczyn, a oficjalnie skonfigurować się nie da.
jaceks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2016, 21:24   #408
johop
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-05-2008
Model: S-MAX, Transit L3H2
Silnik: 2.0 TDCi 150(180)KM, 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2015/16, 2016
Postów: 98
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał Desper82 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W środę po południu mam umówioną wymianę w aso. Podpytam z czego to może wynikać.
I jak tam w serwisie? Wymienili olej i "zobaczymy następnym razem", czy jakieś konkrety podali?
Pytam bo od jakiegoś czasu przymierzam się do Transita, a to te same silniki...
A przy okazji, sprawdzał ktoś może ile realnie waży furgon L2 lub L3?
__________________
S-MAX 2007>2010>2015
johop jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2016, 17:46   #409
Desper82
ford::beginner
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford Transit Custom - służbowy ;)
Silnik: 2.0 TDCi (blue)
Rocznik: 2016
Postów: 31
Angry Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał johop Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I jak tam w serwisie? Wymienili olej i "zobaczymy następnym razem", czy jakieś konkrety podali?
Pytam bo od jakiegoś czasu przymierzam się do Transita, a to te same silniki...
A przy okazji, sprawdzał ktoś może ile realnie waży furgon L2 lub L3?
Nie wymienili - awaria podnośnika. Zmienią we wtorek rano. Zapowiedzieli, że zrobią pełną diagnostykę, bo za szybko się ten komunikat pojawił. Prawdopodobnie zatkało dpf-a i trzeba będzie odpalić serwisowo. Wyszło na to, że zbyt Eco chciałem jeździć: uzbierałem wszystkie płatki w kwiatach ford Eco Mode, a wyświetlacz pokazał mi komunikat " Eco mistrz" w ramach nagrody - zatkany dpf :-D
Desper82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2016, 20:51   #410
johop
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-05-2008
Model: S-MAX, Transit L3H2
Silnik: 2.0 TDCi 150(180)KM, 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2015/16, 2016
Postów: 98
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Tak szybko zapchany? Nie nastraja to zbyt optymistycznie. Mój 4 letni Master o trasach może pomarzyć. 90% jazda miejska a o dpf to tyle wiem, że jest (odpukać w niemalowane)!
Myślałem, że problemy z filtrem w Fordzie skończyły się parę lat temu.
__________________
S-MAX 2007>2010>2015

Ostatnio edytowane przez johop ; 04-11-2016 o 21:03
johop jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.