|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-10-2016, 19:20 | #401 |
ford::beginner
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford Transit Custom - służbowy ;)
Silnik: 2.0 TDCi (blue)
Rocznik: 2016
Postów: 31
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Witam serdecznie,
zarejestrowałem się niedawno (to mój pierwszy post na forum), ponieważ od nieco ponad miesiąca jestem szczęśliwym użytkownikiem Customa w najmniejszej wersji z najmocniejszym silnikiem - nowym 2.0 TDCI. Zaznaczam: jestem użytkownikiem, nie właścicielem (pełny leasing - firma w której pracuję płaci jak za zboże, ale nie wykłada ani złotówki, nawet jeśli silnik padnie na amen po gwarancji), więc obawy związane z trwałością silnika nie są dla mnie stresem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli idzie o samo użytkowanie - jestem pod wrażeniem! Auto jest użytkowane jako wóz serwisowy i lada dzień trafi do niego pełna zabudowa z regałami, szufladami itp. przeznaczonymi na narzędzia. Przesiadłem się do niego z vw Caddy, głównie z racji większej budy (miałem wybór i wolałem więcej przestrzeni na swoje graty) i przepaść w komforcie jest ogromna! Customa prowadzi sie bardzo przyjemnie, pozycja za kierownicą też bardzo mi odpowiada. Wyposażenie jest w naprawdę komfortowe - wręcz nienaturalnie bogate, jak na roboczego vana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z tym, że to wszystko jest już chyba dobrze znane, ponieważ samo auto nie przeszło zasadniczo żadnego liftingu od 2014 roku, najciekawszą wiec sprawą jest sam silnik. W mojej firmie jeździ kilka sztuk rocznika 2014 z 2.2TDCI 155PS i porównując kulturę pracy, to nowy silnik pracuje zdecydowanie ciszej. Moc jaka jest pod nogą jest naprawdę spora: ponad 400Nm sprawia, że ESP potrafi na wilgotnej drodze zadziałać nawet na 3cim biegu przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu (delikatne obchodzenie się z gazem zajęło mi kilka dni - na początku ciężko było "nie paić gumy"). Obroty na 6 tym biegu zestrojone są jak w aucie osobowym: 1,5kRPM = 90mk/h, 2,0kRPM = 120km/h, 2,5kRPM = 150km/h. Na 150km/h daje się maksymalnie ustawić tempomat i jest to ewidentnie nie wysilająca go prędkość przelotowa na autostradę, przy niedużym obciążeniu z jakim zazwyczaj jeżdżę (300-400kg). Auto spala wtedy niecałe 11l/100km. Ogranicznika prędkości nie ma. Wciśnięcie pedału gazu daje szybką reakcję i auto bez zadyszki przyspiesza do 3,0kRPM, tam juz zadyszka się pojawia, ale to i tak już dużo więcej niż możnaby oczekiwać od takiego auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Turbo dziura - znikoma. moc pojawia się już przy 1200-1300 obrotach/min (przy okazji: to nie jest bi turbo) i stopniowo ubywa jej po przekroczeniu 3 tysięcy. Ciekawostka: interwał wymiany oleju został wydłużony do 60 tyś km (tak, tak, jak też wybuchłem śmiechem jak to przeczytałem w instrukcji), ale w silniku jest zainstalowany czujnik jakości oleju. Efekt tego taki, że po przejechaniu w większości po mieście, z częstymi odpaleniami i gaszeniami, wyświetlacz zakomunikował mi przy przebiegu 3400km: "wymień niedługo olej silnika", a przy 3485km zapaliła się kontrolka i komunikat zmienił się na "konieczna wymiana oleju silnika" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak więc 60tyś na oleju to fikcja i dobry lep na firmy leasingowe i nie wydaje mi się by komukolwiek udało się tyle osiągnąć w związku z działaniem czujnika jakości oleju . Tyle na razie - będę dzielił się swoimi dalszymi obserwacjami. Pozdrawiam! |
31-10-2016, 11:36 | #402 | |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
3500 km to stanowczo za mało. jedz na serwis. Jeżdżę demonstracyjnymi do 10 tys km i w zadnym nigdy nie miałem wymogu serwisu. Może masz na myśli 35 tys km?
Bump: Cytat:
|
|
31-10-2016, 12:51 | #403 | |
ford::beginner
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford Transit Custom - służbowy ;)
Silnik: 2.0 TDCi (blue)
Rocznik: 2016
Postów: 31
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
W środę po południu mam umówioną wymianę w aso. Podpytam z czego to może wynikać. Ostatnio edytowane przez Desper82 ; 31-10-2016 o 13:11 |
|
31-10-2016, 20:23 | #404 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Dlatego dziwię się konstruktorowi Forda dlaczego nie zrobili tego paska jako dzienne. Tym bardziej że konkurencja też już to ma i jako dzienne.
__________________
Hm |
|
31-10-2016, 21:01 | #405 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
auta użytkowe projektuje się trochę inaczej: ma być proste, solidne, sprawdzone i długowieczne. Jak coś się sprawdzi w osobówkach, dopiero jest implementowane do użytkowych. Dopiero od niedawna można zamówić Sync2 i skrzynie PS do Transita.
|
31-10-2016, 22:02 | #406 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Niestety - w następnej generacji Transitów (Mk6 i dalsze) Ford porzucił zasadę stosowania specjalizowanych, sprawdzonych w użytkowaniu rozwiązań konstrukcyjnych dla komercyjnych vanów. Wystarczy wymienić zastosowanie silnika rodziny Puma - które przecież debiutowały w Mondeo i innych osobówkach Forda, także w wersjach FWD zastosowano skrzynię z osobówek, nie mówiąc już o elektronice i wielu innych elementach wyposażenia. W wersjach RWD zrezygnowano generalnie ze sprawdzonych mostów. Zamiast je modernizować pod kątem zwiększonych wymagań, wprowadzono nowe konstrukcje - delikatnie mówiąc konstrukcyjne i serwisowe gnioty. Wszystkie dalsze mniejsze i większe modernizacje układu napędowego, a zwłaszcza silników rodziny Puma to był marsz od wpadki do wpadki - z litości nie będę wymieniał licznych i kosztownych akcji serwisowych. Stawiam tezę, że bez legendy poprzednich modeli Transita, a zwłaszcza modeli 2,5D, wprowadzenie modeli Mk6 byłoby całkowitą rynkową klęską Forda. Najnowszy silnik o który Koledzy piszą wyżej to także zaprzeczenie, że ma to być konstrukcja - jak piszesz - "prosta, solidna, sprawdzona i długowieczna". Owszem, jest super nowoczesna, ma spełniać... wysokie oczekiwania. Nowy silnik rodziny Panther to czterocylindrowa jednostka o mocach 105, 130 i 170 KM. Spełnia normę Euro6 i wymaga stosowania w użytkowaniu technologii AdBlue. I prawda jest taka, że celem tej olbrzymiej inwestycji Forda - kilkaset milionów euro - nie jest uruchomienie produkcji specjalizowanych silników dla Transita, ale dla wszystkich fordowskich dieslowskich modeli osobowych i mniejszych dostawczaków. Tak więc ma to być jedna rodzina silnikowa do wszystkiego. Ma spełniać wymagania osobówki z przebiegiem - powiedzmy - rzędu 250 kkm i pracującego vana z przebiegiem... 1 mln km. Hm... No i najważniejsze: ma spełniać normę Euro 6... Czyli nie będzie - jak piszesz - implementowany z osobówki do vana, ale jest dokładnie odwrotnie - z vana do osobówki.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 31-10-2016 o 22:20 |
|
31-10-2016, 23:17 | #407 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Ecoblue poszedł jednocześnie do osobówek jak i dostawczaków, patrz 1.5 120KM E6 w Connectach. Konwersje 2.0 PSA nie spełniały już norm E6. Widocznie Ford chce się uniezależnić od Francuzów w całej gamie silników Diesla,
Pisząc o adaptacji rozwiązań z osobówek do dostawczaków miałem na myśli wyposażenie wnętrza a nie napędu. Sam jestem ciekaw jak PS wytrzyma 400Nm pod obciążeniem. W tych czasach automatyczna klimatyzacja to też nie jest wyczyn, a oficjalnie skonfigurować się nie da. |
03-11-2016, 21:24 | #408 | |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2008
Model: S-MAX, Transit L3H2
Silnik: 2.0 TDCi 150(180)KM, 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2015/16, 2016
Postów: 98
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Pytam bo od jakiegoś czasu przymierzam się do Transita, a to te same silniki... A przy okazji, sprawdzał ktoś może ile realnie waży furgon L2 lub L3?
__________________
S-MAX 2007>2010>2015 |
|
04-11-2016, 17:46 | #409 | |
ford::beginner
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford Transit Custom - służbowy ;)
Silnik: 2.0 TDCi (blue)
Rocznik: 2016
Postów: 31
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
|
|
04-11-2016, 20:51 | #410 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2008
Model: S-MAX, Transit L3H2
Silnik: 2.0 TDCi 150(180)KM, 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2015/16, 2016
Postów: 98
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Tak szybko zapchany? Nie nastraja to zbyt optymistycznie. Mój 4 letni Master o trasach może pomarzyć. 90% jazda miejska a o dpf to tyle wiem, że jest (odpukać w niemalowane)!
Myślałem, że problemy z filtrem w Fordzie skończyły się parę lat temu.
__________________
S-MAX 2007>2010>2015 Ostatnio edytowane przez johop ; 04-11-2016 o 21:03 |