Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-10-2014, 12:58   #1
kordian87
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-09-2014
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 6
Domyślnie Moduł parkowania przód+tył dobór

Witam,
na forum jest młody stażem, bo i swojego Forda kupiłem niedawno. Po podłączeniu auta do komputera wyszły jednocześnie cztery błędy czujników parkowania tylnych (C-Max w wersji Ghia z seryjnymi przednim i tylnymi czujkami). Po sugestii kilku mechaników skłoniłem się do poszukiwania nowego modułu parkowania, którego usterka prawdopodobnie jest przyczyną problemu. Przycisk w kokpicie jest cały czas w pozycji off dla czujników.
Dostałem się do modułu parkowania (dla zainteresowanych - odkręcamy cztery spinki obudowy progu bagażnika i odciągamy do wewnątrz dolną część prawego boczku).
Mój C-Max ma wbudowany moduł o oznaczeniu 3M5T-15K866-BE. Na allegro jest kilka aukcji, ale konkretnego takiego modułu dostępnego nie ma. Są za to inne o oznaczeniu Bx.
Wyczytałem na forum, że przedostatnia litera oznacza, w przypadku "B", że jest to moduł dla czujników P+T. Pytanie do Was - czy mogę zaryzykować kupno modułu o innym oznaczeniu ostatniej litery? Nowy moduł kosztuje ok. 900 zł, a na allegro chodzą od 60-200 zł.

kordian87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2014, 16:57   #2
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
Domyślnie Odp: Moduł parkowania przód+tył dobór

Z pierwsza cyfra oznaczenia musi być "3" lub "4", przedostatnia koniecznie "B" a ostatnia nie ma większego znaczenia. Po założeniu tak dobranego będzie działać.

BTW - jest jeden warunek - ja raczej obstawiam problem z wiązką przewodów pod zderzakiem ni ż z modułem. Wiązka ma połączenia na przewodach masy i zasilania do każdego z czujników i te połączenia mają miła cechę zupełnego rozsypywania się z powodu śniedzi (utlenienia miedzi).
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2014, 09:23   #3
kordian87
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-09-2014
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 6
Domyślnie Odp: Moduł parkowania przód+tył dobór

Dzięki za odpowiedź! Zerknę na wiązki, ale nie będę odrzucał kwestii modułu. Autko jeździło w Niemczech i na jednym z dołączonych papierów (z sierpnia 2013 r.) z niemieckiego ASSO jest diagnoza awarii parktroniców.
Poprzedni właścicieli wydał 60E na diagnozę - uszkodzony moduł parkowania. Ale opis usterki nie mówi o tym, że świeci się cały czas "off" w kokpicie (tak jak teraz), tylko że system po piknięciu nie zaczyna działać. Być może walnięte są dwie rzeczy moduł i wiązki.
kordian87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2015, 13:51   #4
kordian87
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-09-2014
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 6
Domyślnie Odp: Moduł parkowania przód+tył dobór

Wreszcie znalazłem czas, żeby zakończyć temat z usterką czujników. Na allegro znalazłem dokładnie taki moduł, który był uszkodzony w moim Fordzie. Po przełączeniu nadal wyświetlał się błąd. Rozwiązanie znaleźli ogarnięci elektrycy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Okazało się, że przewód na wiązce doprowadzającej sygnał z czterech tylnych czujek był podcięty (stąd błąd w komputerze od razu czterech czujek). Koszt całkowity naprawy w moim przypadku to 70 zł za moduł + 100 zł za elektryka.
kordian87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2015, 14:46   #5
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
Domyślnie Odp: Moduł parkowania przód+tył dobór

Czyli "w czynie społecznym" kupiłeś moduł PDC... A pisałem, że to wiązkaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2015, 17:25   #6
kordian87
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-09-2014
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 6
Domyślnie Odp: Moduł parkowania przód+tył dobór

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli "w czynie społecznym" kupiłeś moduł PDC... A pisałem, że to wiązkaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie do końca. Pisałem wcześniej, że autko miało z Niemiec papier z fordowskiego ASO ze zdiagnozowanym uszkodzonym modułem. Teraz działa wszystko na module z allegro. Nie chcę zimą wyginać boczków i plastików, więc wiosną sprawdzę czy moduł, który był pierwotnie rzeczywiście jest walnięty. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kordian87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2016, 14:47   #7
bva
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-12-2012
Skąd: Wawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 16
Domyślnie Odp: Moduł parkowania przód+tył dobór

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z pierwsza cyfra oznaczenia musi być "3" lub "4", przedostatnia koniecznie "B" a ostatnia nie ma większego znaczenia. Po założeniu tak dobranego będzie działać.
Cześć, czy tę zasadę doboru modułu mozna zastosować do C-Maxów poliftowych, po 2007 roku?
bva jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.