Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-10-2016, 14:48   #11
Thombike
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 22-05-2016
Skąd: Neuburg a.d. Donau
Model: Ford Focus ST [MKII]
Silnik: mocny - jakieś 280KM
Rocznik: 2010
Postów: 392
Domyślnie Odp: 1.8 TDDI Osłona chłodnicy na zimę.

Chyba jednak pokazuje wam tem. cieczy chłodzącej a nie silnika...a to robi różnicę..

Thombike jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2016, 18:40   #12
TomekM_1983
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
Domyślnie Odp: 1.8 TDDI Osłona chłodnicy na zimę.

Cytat:
Napisał Thombike Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chyba jednak pokazuje wam tem. cieczy chłodzącej a nie silnika...a to robi różnicę..
Nie wytłumaczysz, wiedzą lepiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jak już kolega słusznie zauważył, wskaźnik pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej a nie silnika. Dlatego w większości Fordów jest oddzielny czujnik na wskazówkę, a oddzielny na wentylator.

Jak komuś przeszkadza, że mu wskazówka od temperatury spada, to wystarczy w momencie spadku skręcić ogrzewanie w kabinie i po problemie.
TomekM_1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2016, 19:13   #13
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: 1.8 TDDI Osłona chłodnicy na zimę.

Cytat:
Napisał TomekM_1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak już kolega słusznie zauważył, wskaźnik pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej a nie silnika. Dlatego w większości Fordów jest oddzielny czujnik na wskazówkę, a oddzielny na wentylator.
To weź jeszcze napisz który to ten dodatkowy czujnik, bo o ile ja się orientuję np. w 1.8TDDI/TDCI jest tylko jeden czujnik - CHT, wkręcany w głowicę, i za jego pomocą sterownik między innymi określa temperaturę silnika a nie cieczy chłodzącej i to jaką temperaturę pokazać na desce.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-10-2016, 13:07   #14
woznica67
ford::beginner
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 08-05-2015
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fokus Kombi
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 39
Domyślnie Odp: 1.8 TDDI Osłona chłodnicy na zimę.

Panowie coś tam wiecie i nie do końca chyba.
Temperatura jest określana poprzez czujnik w płynie. Nie bloku silnika. Są dwa rodzaje czujników,do kontrolki i do wskaźników. Czujnik wentylatora to całkiem inna bajka. Jego zadaniem jest włączanie wentylatora tylko i wyłącznie. Owszem. W nowych modelach może być tylko jeden czujnik a za resztę odpowiada komputer. Jednak wolę dublowany system. Padnie czujnik od wskaźnika a wentylator działa i można jechać dalej. Tyle z mojej strony.Nie zmienia to faktu, że osłona chłodnicy zwiększa prędkość nagrzania się silnika.
woznica67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-10-2016, 13:44   #15
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: 1.8 TDDI Osłona chłodnicy na zimę.

Cytat:
Napisał woznica67 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Temperatura jest określana poprzez czujnik w płynie. Nie bloku silnika.
Świetnie, ale powiedz proszę gdzie w TDDI masz ten czujnik "w płynie"? Albo ten od zegarów?
Jak padnie czujnik temperatury w TDDI obcinana jest dawka paliwa, tak by nie doprowadzić do przegrzania silnika. Wiedziałeś o tym? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-10-2016, 16:13   #16
woznica67
ford::beginner
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 08-05-2015
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fokus Kombi
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 39
Domyślnie Odp: 1.8 TDDI Osłona chłodnicy na zimę.

Każdy czujnik temperatury musi mieć styczność z płynem. Ty wiesz co piszesz? To co się dzieje gdy czujnik pada to już inna bajka. Są różne zabezpieczenia i każda firma ma inne. Taki mądry jesteś? Bo wiesz? Nie wiedziałem,i nie wiem czy w moim takie coś jest. Na pewno jak mi wentylator nie będzie się chciał włączyć będę szukał czujnika na chłodnicy. Jak wskaźnik , też będę szukał czujnika tylko na bloku lub kolektorze wodnym.bo każdy czujnik pomiar bierze z płynu chłodzącego a nie z metalu. Coś jeszcze?

Bump: Ups.jeszcze są czujniki temperatury które mierzą temperaturę powietrza i zmieniają przesłonę wlotu powietrza,w zimie z kolektora wydechowego a latem z zewnątrz. Jak mi coś uciekł o to proszę poprawić koledzy. Pesel robi swoje.

Bump: Mam nadziej ,że kwestia pomiaru temperatury jest wyczerpana?
woznica67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-10-2016, 19:33   #17
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: 1.8 TDDI Osłona chłodnicy na zimę.

Cytat:
Napisał woznica67 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Każdy czujnik temperatury musi mieć styczność z płynem. Ty wiesz co piszesz?
Oczywiście że wiem. Nie raz serwisowałem te motory, znam je bardzo dobrze; czujnik również nie raz, i nie dwa zdarzało mi się wymieniać. Dla mnie zdecydowanie ten temat jest wyczerpany, bo z teoretykiem taka rozmowa nie ma najmniejszego sensu.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-10-2016, 12:45   #18
woznica67
ford::beginner
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 08-05-2015
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fokus Kombi
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 39
Domyślnie Odp: 1.8 TDDI Osłona chłodnicy na zimę.

Teoretyk? Chyba z Ciebie. Pomiar temperatury zawsze był i będzie od cieczy chłodzącej dany silnik. Chodzi o to ,żeby uniknąć tzw. Zagotowania silnika. Gdzie czujnik nie będzie wkręcony musi mieć dojście do cieczy chłodzącej. Uważam ,że teoretyk może jest z ciebie. Tak podstawowa wiedzę ma każdy mechanik , chyba ,że używa tylko Google i udaje fachowca. Nigdy nie dyskutuje w sprawach o których nie mam pojęcia. A odcinanie mocy w silniku nie zawsze musi być spowodowane czujnikiem temperatury. Temat uważam za zamknięty. I poczytaj może o zasadzie działania czujnika temperatury płynu.
woznica67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-10-2016, 15:10   #19
darek4488
ford::amateur
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 02-10-2011
Skąd: Łódź
Model: Escort
Silnik: 1.8 RKC
Rocznik: 1997
Postów: 1
Domyślnie Odp: 1.8 TDDI Osłona chłodnicy na zimę.

Pierwsza zasada działania czujnika temperatury płynu. W książce do fizyki tego chyba nie było Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
darek4488 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-10-2016, 15:11   #20
kołekst
Zablokowany
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Focus
Silnik: st170
Rocznik: 2002
Postów: 127
Domyślnie Odp: 1.8 TDDI Osłona chłodnicy na zimę.

Cytat:
Napisał woznica67 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie coś tam wiecie i nie do końca chyba.
Temperatura jest określana poprzez czujnik w płynie. Nie bloku silnika. Są dwa rodzaje czujników,do kontrolki i do wskaźników. Czujnik wentylatora to całkiem inna bajka. Jego zadaniem jest włączanie wentylatora tylko i wyłącznie. Owszem. W nowych modelach może być tylko jeden czujnik a za resztę odpowiada komputer. Jednak wolę dublowany system. Padnie czujnik od wskaźnika a wentylator działa i można jechać dalej. Tyle z mojej strony.Nie zmienia to faktu, że osłona chłodnicy zwiększa prędkość nagrzania się silnika.
Skoro płyn nie przepływa przez chłodnice bo termostat jest zamknięty i układ działa na tzw małym obiegu to zasłonięcie czegokolwiek może poprawić nagrzewanie bo powietrze nie wpada do komory silnika a nie to że zasłoniłeś chłodnice.

Niektóre fordy nawet w latach 90 nie mają żadnego czujnika wentylatorów bo wentyle sterowane są przez ECU.

A wkładanie kartonu w wloty powietrza.... no co można wiele powiedzieć, dramat.

Jeszcze zapoznaj się z tym
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Zobacz jak wygląda ten czujnik, na co podaje parametry wtedy pisz swoje "mołndrosci"

Ostatnio edytowane przez kołekst ; 12-10-2016 o 15:13
kołekst jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.