Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-10-2016, 11:53   #1
gateway
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-01-2012
Skąd: łódź
Model: focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 34
Domyślnie Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów

Witam-jak w temacie,podczas jazdy powyżej 2000 obrotów przy gwałtowniejszym wciśnięciu pedału gazu,odcina zaplon.Zapala się czerwona lampka z wykrzyknikiem,silnik wchodzi w tryb awaryjny,tym samym tracąc moc(focus 1.6 tdci 90 km)Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wszystko wraca do normy oczywiście tylko na jakiś czas.Dodam że dzieje się to tylko w czasie jazdy,gdy silnik jest pod obciążeniem,na biegu jałowym jest ok.Może ktoś miał podobne objawy,będę wdzięczny za każdą podpowiedź

gateway jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 12:11   #2
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów

Bez odczytania błędów nic się nie dowiemy, może w teście zegarów/liczników coś pokaże?
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 12:31   #3
tomosky
ford::average
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-07-2008
Skąd: Kraków / Tarnobrzeg
Model: Ford Focus MK2FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 75
Domyślnie Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów

Jeżeli to sie dzieje tylko pod obciążeniem a nie jest wprost zależne od obrotów (w sensie jak na postoju przygazujesz to nie wchodzi w tryb awaryjny) to ja bym obstawiał 2 opcje:

- overloading na turbinie bo sztanga nie pracuje (zacieła sie, problemy z sterowaniem podciśnieniem)
- zbyt niskie ciśnienie paliwa odczytane z szyny CommonRail (zbyt duże przelewy na powrót na wtryskach, przytkany filtr paliwa lub smok w baku, problemy z wydajnością pompy wtryskowej lub w sterowaniu upustem ciśnienia na pompie wtryskowej , uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa.


Przy tego typu problemów, zazwyczaj w komputerze zapisuje sie kod błędu który znacznie naprowadza na przyczyne .
__________________
Był: Ford Escort 1.8 16v Zetec 115KM , 1997r, 3d hatchback
Był: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 130KM , 2004r, 5d liftback
Posiadam interfejs Ford Mini IDS VCM oraz VAG KKL (VIAKEN'a).
tomosky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 13:22   #4
gateway
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-01-2012
Skąd: łódź
Model: focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 34
Domyślnie Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów

Dzięki za info,czyli generalnie szukanie w stogu siana
gateway jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 17:29   #5
tomosky
ford::average
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-07-2008
Skąd: Kraków / Tarnobrzeg
Model: Ford Focus MK2FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 75
Domyślnie Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów

Cytat:
Napisał gateway Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki za info,czyli generalnie szukanie w stogu siana
Noo nie, lista rzeczy gdzie może coś działać nie tak jest skończona i krótka ;-) a jak zczytasz błędy z komputera to prawdopodobnie od razu będziesz wiedział co działa nie tak jak powinno. Zrób tak jak już @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wspomniał, czyli w pierwszej kolejności sprzawdź co komputer mowi
__________________
Był: Ford Escort 1.8 16v Zetec 115KM , 1997r, 3d hatchback
Był: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 130KM , 2004r, 5d liftback
Posiadam interfejs Ford Mini IDS VCM oraz VAG KKL (VIAKEN'a).
tomosky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 18:15   #6
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
Domyślnie Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów

Cytat:
Napisał gateway Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki za info,czyli generalnie szukanie w stogu siana
Filtr paliwa
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2016, 23:06   #7
jazzzz
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-06-2011
Skąd: Poznań
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 8
Domyślnie Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów

Miałem podobny przypadek. Przy delikatny operowaniu gazem auto dało się rozpędzić do 170 km/h. Każde gwałtowne wciśnięcie pedału powodowało usterkę silnika. Błąd odczytany. - niskie ciśnienie na szynie. Na początek wymiana filtra paliwa - bez zmian. Po wyjechaniu paliwa w zbiorniku i zalania nowym od roku zero problemów.
jazzzz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2016, 11:54   #8
KonGos
ford::average
 
Avatar KonGos
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 03-03-2015
Skąd: Lublin
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90 KM
Rocznik: 2007
Postów: 105
Domyślnie Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów

identyczne objawy przy zapchanym filtrze paliwa miałem. Znajdź kogoś na szybką podmiankę filtra, szkoda kupować nowego.
__________________
<a href=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/74610 target=_blank> <a href=http://www.motostat.pl/user_images/74610/icon1.png target=_blank>http://www.motostat.pl/user_images/74610/icon1.png</a></a>
Przyczepności
To moje -->http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1355
KonGos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2016, 08:11   #9
gateway
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-01-2012
Skąd: łódź
Model: focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 34
Domyślnie Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów

Zacznę od najprostszych rzeczy,czyli filtr paliwa i ewentualnie zbiornik
gateway jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2016, 10:48   #10
pawelforduser
ford::advanced
 
Avatar pawelforduser
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
Domyślnie Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów

No tak, oby to było to co najprostsze.
__________________
Fordownik
pawelforduser jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.