|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-10-2016, 11:53 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-01-2012
Skąd: łódź
Model: focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 34
|
Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów
Witam-jak w temacie,podczas jazdy powyżej 2000 obrotów przy gwałtowniejszym wciśnięciu pedału gazu,odcina zaplon.Zapala się czerwona lampka z wykrzyknikiem,silnik wchodzi w tryb awaryjny,tym samym tracąc moc(focus 1.6 tdci 90 km)Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wszystko wraca do normy oczywiście tylko na jakiś czas.Dodam że dzieje się to tylko w czasie jazdy,gdy silnik jest pod obciążeniem,na biegu jałowym jest ok.Może ktoś miał podobne objawy,będę wdzięczny za każdą podpowiedź
|
08-10-2016, 12:11 | #2 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów
Bez odczytania błędów nic się nie dowiemy, może w teście zegarów/liczników coś pokaże?
|
08-10-2016, 12:31 | #3 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-07-2008
Skąd: Kraków / Tarnobrzeg
Model: Ford Focus MK2FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 75
|
Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów
Jeżeli to sie dzieje tylko pod obciążeniem a nie jest wprost zależne od obrotów (w sensie jak na postoju przygazujesz to nie wchodzi w tryb awaryjny) to ja bym obstawiał 2 opcje:
- overloading na turbinie bo sztanga nie pracuje (zacieła sie, problemy z sterowaniem podciśnieniem) - zbyt niskie ciśnienie paliwa odczytane z szyny CommonRail (zbyt duże przelewy na powrót na wtryskach, przytkany filtr paliwa lub smok w baku, problemy z wydajnością pompy wtryskowej lub w sterowaniu upustem ciśnienia na pompie wtryskowej , uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa. Przy tego typu problemów, zazwyczaj w komputerze zapisuje sie kod błędu który znacznie naprowadza na przyczyne .
__________________
Był: Ford Escort 1.8 16v Zetec 115KM , 1997r, 3d hatchback Był: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 130KM , 2004r, 5d liftback Posiadam interfejs Ford Mini IDS VCM oraz VAG KKL (VIAKEN'a). |
08-10-2016, 13:22 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-01-2012
Skąd: łódź
Model: focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 34
|
Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów
Dzięki za info,czyli generalnie szukanie w stogu siana
|
08-10-2016, 17:29 | #5 | |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-07-2008
Skąd: Kraków / Tarnobrzeg
Model: Ford Focus MK2FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 75
|
Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów
Cytat:
__________________
Był: Ford Escort 1.8 16v Zetec 115KM , 1997r, 3d hatchback Był: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 130KM , 2004r, 5d liftback Posiadam interfejs Ford Mini IDS VCM oraz VAG KKL (VIAKEN'a). |
|
08-10-2016, 18:15 | #6 | |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
|
Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów
Cytat:
|
|
08-10-2016, 23:06 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-06-2011
Skąd: Poznań
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 8
|
Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów
Miałem podobny przypadek. Przy delikatny operowaniu gazem auto dało się rozpędzić do 170 km/h. Każde gwałtowne wciśnięcie pedału powodowało usterkę silnika. Błąd odczytany. - niskie ciśnienie na szynie. Na początek wymiana filtra paliwa - bez zmian. Po wyjechaniu paliwa w zbiorniku i zalania nowym od roku zero problemów.
|
09-10-2016, 11:54 | #8 |
ford::average
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 03-03-2015
Skąd: Lublin
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90 KM
Rocznik: 2007
Postów: 105
|
Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów
identyczne objawy przy zapchanym filtrze paliwa miałem. Znajdź kogoś na szybką podmiankę filtra, szkoda kupować nowego.
|
10-10-2016, 08:11 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-01-2012
Skąd: łódź
Model: focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 34
|
Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów
Zacznę od najprostszych rzeczy,czyli filtr paliwa i ewentualnie zbiornik
|
10-10-2016, 10:48 | #10 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
|
Odp: Odcięcie zapłonu powyżej 2000 obrotów
No tak, oby to było to co najprostsze.
__________________
Fordownik |