Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-09-2016, 09:38   #141
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Jaki olej?

Tom,
pamiętaj, że na rynku jest masa podróbek, MASA, tego, co popularne. a wtedy ta jakość, jest zerowa w takim opakowaniu. może też na taki trafiłeś ?

to kolejny argument za tym, że nie chce mieć tego, co popularne

Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2016, 14:01   #142
TomQ62
ford::advanced
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-01-2014
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8
Rocznik: 1999
Postów: 415
Domyślnie Odp: Jaki olej?

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tom,
pamiętaj, że na rynku jest masa podróbek, MASA, tego, co popularne. a wtedy ta jakość, jest zerowa w takim opakowaniu. może też na taki trafiłeś ?

to kolejny argument za tym, że nie chce mieć tego, co popularne
Nie sądzę by mój "przypadek" dotyczył podróbek, bo działo się to jakieś 25 - 30 lat temu. Dwa identyczne silniki eksploatowane przez dwóch braci. Jeden na Castrolu, drugi na Shelu. Pierwszy zaczął wydawać dziwne dźwięki i utracił kompresję po ok.150 kkm, drugi jeździł, jeździł i jeździł. Po rozebraniu pierwszy ukazał się jako zajeżdżony wrak, a drugi po przebiegu >300 kkm był w bardzo dobrym stanie. To tylko pierwsze doświadczenie z Castrolem, a było ich znacznie więcej.
Na rynku jest sporo dobrych firm. Ich wyroby są często tańsze niż Castrol. Dlaczego za własne pieniądze niszczyć silniki?

Nie będę wymieniał górnej półki, ale przecież Valvoline, czy LiquiMoly są lepiej niż dobre. Motula 5W30 też można kupić za ok. 150zł.
TomQ62 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2016, 07:03   #143
drk001
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 06-12-2015
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2011
Postów: 127
Domyślnie Odp: Jaki olej?

Cytat:
Napisał TomQ62 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Nie będę wymieniał górnej półki, ale przecież Valvoline, czy LiquiMoly są lepiej niż dobre. Motula 5W30 też można kupić za ok. 150zł.
W takim razie jakim konkretnie olejem można zastąpić fordowski Formuła F 5w30 do 1.6 TDCI z:

LiquiMoly.....
Volvoline.....
Fuchs......
Motul.......
inne "mniej znane a dobre".....
drk001 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2016, 08:40   #144
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,529
Domyślnie Odp: Jaki olej?

TEN - [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ja na nim jeżdżę i sporo osób na forum, a mam stare MK1 z ponad 311 tys przebiegiem i normalnie nie to auto, jak nowe.. Szok ile może dać dobry olej, a byłem sceptyczny też. U Ciebie w nowszym/droższym nawet bym się nie zastanawiał, tylko lał albo tego Millersa albo Motula/LiquidMoly.

Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 01-10-2016 o 08:42
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2016, 15:00   #145
karolinak10
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-06-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.8
Rocznik: 1998
Postów: 38
Domyślnie Odp: Jaki olej?

Dlaczego nie lać oryginalnego Forda?
karolinak10 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2016, 15:33   #146
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: Jaki olej?

A kto Ci zabrania? Można lać, bo spełnia wymagania Forda. Jeżeli jednak zależy Ci na maksymalnej trwałości i wydajności silnika, wybierasz coś lepszego - i stąd ten i inne wątki o oleju. Jak zawsze - w danej kategorii są lepsze i gorsze produkty. Fordowska Formuła (by Castrol) to jeden z gorszych olejów spełniających wymagania - nie jest nawet prawdziwym syntetykiem.
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2016, 15:51   #147
TomQ62
ford::advanced
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-01-2014
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8
Rocznik: 1999
Postów: 415
Domyślnie Odp: Jaki olej?

Cytat:
Napisał ciafka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fordowska Formuła (by Castrol) to jeden z gorszych olejów spełniających wymagania - nie jest nawet prawdziwym syntetykiem.
Dokładnie taka jest polityka firmy.
Po pierwsze drogo sprzedawać tani w zakupie olej. Po drugie silnik po upływie gwarancji ma ulec na tyle dużemu zużyciu żeby nie opłacało się go remontować, a klient kupił nowe auto.
Tak dziś koncerny zarabiają pieniądze.
TomQ62 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2016, 16:18   #148
tomosky
ford::average
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-07-2008
Skąd: Kraków / Tarnobrzeg
Model: Ford Focus MK2FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 75
Domyślnie Odp: Jaki olej?

Cytat:
Napisał karolinak10 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dlaczego nie lać oryginalnego Forda?
Ponieważ jest to taki sobie Castrol na bazie mineralnej - nie Synthetic tylko Fully Synthetic Technology (olej HC/ z baza mineralnej hydrokrakowanej) - może patrząc na jego półkę cenową to jest w swojej cenie ma niezłe parametry, ale są lepsze i znacznie lepsze oleje (i nie koniecznie musza być 2 razy droższe).

Jak sie nie mylę to jest specyfikacja Formula F ;-) :
http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/0/2450D0DA5ED3CD92802577D70050D88F/$file/BPXE-8B5459_0.pdf

Poprawcie mnie jeśli się mylę, czy coś sie zmieniło w tej kwestii ?


Natomiast odnośnie własnej eksploatacji na Formula F ( w Mondeo MK3 2.0TDCI 130KM i Ford Focus MK2 1.6TDCI 90KM) olej w silniku robił sie znacznie szybciej czarny niż w przypadku innych olejów (z czego przy następnej wymianie olej miałem już* od raz czarny po zalaniu - co nie miało wcześniej miejsca przy LiquiMoly, czy później przy Valvoline - przy każdej zmianie oleju stosuje płukanki). Czystość i właściwości myjące oleju bardzo dobrze było widać przy wymianie oleju w Mondeo MK3 po odkręceniu obudowy filtra oleju - przy LiquiMoly wnętrzelśniło jak świeżo umyte w benzynie, a przy spuszczaniu Formula F było widać iż nagar miał znacznie grubsze/bardziej widoczne ziarno, łączył się/zwęglał w większe kryształki.

Silnik miał gorszą kulturę pracy i szybciej/po mniejszych przebiegach niż w przypadku Millersa czy Valvoline silnik wydawał sie "pracować gorzej" (w sensie głośniej, mniej przyjemnie dla ucha), krótko sie utrzymywał "efekt świeżego oleju", przeglądając raporty z tankowań na Millers(w 1.6TDCI) miałem najniższe spalanie, a Formula F jedno z wyższych (nie najwyższych) - ale to nie musi być kwestia oleju tylko stylu jazdy, paliwa. Na Formula F zawsze kłębiły mi sie czarne myśli za kierownicą, a z Valvoline jeździłem jak aniołek - żart ;-)

Kilka innych ciekawych porównań, starszych/nowszych:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - tutaj bardzo fajnie widać jak bardzo różnią się pod względem wytrzymałości temperaturowej, czy ilości dodatków zapobiagajacych zwęglaniu między sobą wersje Castrola (a nawet niby te same wersje z przeznaczeniem na różne rynki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - krótko: loteria)

Bump:
Cytat:
Napisał TomQ62 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dokładnie taka jest polityka firmy.
.... Po drugie silnik po upływie gwarancji ma ulec na tyle dużemu zużyciu żeby nie opłacało się go remontować, a klient kupił nowe auto.
Tak dziś koncerny zarabiają pieniądze.
I to prawdopodobnie jest główny cel (pewnie większości marek) czyli zaplanować zużycie tak, żeby jakiś czas po gwarancji auto zaczynało sprawiać na tyle problemów, żeby klient zdecydował sie na zakup kolejnego nowego - a najłatwiej pewnie jest zaplanować taką długoterminową awarię/zuzycie dobierajac olej z takimi właściwościami, żeby "zrobił robotę" po okreslonej ilości km, ale nie powodował zatarcia podczas normalnego użytkowania
__________________
Był: Ford Escort 1.8 16v Zetec 115KM , 1997r, 3d hatchback
Był: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 130KM , 2004r, 5d liftback
Posiadam interfejs Ford Mini IDS VCM oraz VAG KKL (VIAKEN'a).
tomosky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2016, 16:37   #149
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Jaki olej?

Cytat:
Napisał tomosky Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
olej w silniku robił sie znacznie szybciej czarny niż w przypadku innych olejów
Kolego a widziałeś rozebrany silnik 2.0 tdci z mk3? Bo ja tak. Tak się składa że pękła mi głowica i przy okazji zostało rozebrane wszystko co można. Mechanik jak zobaczył cały ten syf to się za głowę złapał. Cały czas jeździłem na Millersie i co wymiana płukanka.

Nie wyobrażam sobie jasnego oleju w dieslu. W zasadzie teraz mam czysty olej, ale miałem wymyty silnik.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2016, 16:53   #150
tomosky
ford::average
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-07-2008
Skąd: Kraków / Tarnobrzeg
Model: Ford Focus MK2FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 75
Domyślnie Odp: Jaki olej?

Cytat:
Napisał Deryll Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wyobrażam sobie jasnego oleju w dieslu. W zasadzie teraz mam czysty olej, ale miałem wymyty silnik.
Nie napisałem, że był jasny jak w benzynie ;-) Podczas eksploatacji dążył do czarnego pochłaniającego światło.

Generalnei dość często zmienialem olej (niecałe 10tys km) i faktycznie jak kupiłem auto to dopiero po 2 zmianie oleju mimo iż stosowałem dobre płukanki (duże puszki 500m liqui moly engine flush pro-line) olej zaczął sie robić bursztynowy na bagnecie i przez jakiś czas sie taki utrzymywał (w sensie mimo iż był widoczny nagar olej był ciemny ale przezroczysty).

Ale silnik silnikowi nie równy, np w 1.6TDCI w Focusie pomimo znacznie mniejszego przebiegu i już wielu zmian oleju z płukanką olej ciągle jest znacznie bardziej czarny po zmianie niż to co miałem w Mondeo już po drugiej zmianie z użyciem płukanki pro-line

Różnice w czarności dobrze widać jak zakroplisz olej na białą chusteczkę i tak da sie porównać czarny kontra "czarny po wymianie"- który na chusteczce już nie jest czarny. Formula F nie planuję już zalewać, ale mogę zrobić eksperyment ustawiając sobie w pudełku papierowy ręcznik kuchenny zebrać kilka próbek sprzed i po wymianie ;-)
__________________
Był: Ford Escort 1.8 16v Zetec 115KM , 1997r, 3d hatchback
Był: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 130KM , 2004r, 5d liftback
Posiadam interfejs Ford Mini IDS VCM oraz VAG KKL (VIAKEN'a).
tomosky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
focus , olej silnikowy , olej wymiana , tdci



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:59.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.