|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-09-2016, 09:20 | #21 |
ford::beginner
Imię: Albert
Zarejestrowany: 19-09-2016
Skąd: Radom
Model: Focus kombi mk1
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1998
Postów: 17
|
Odp: Pękła śruba wału
Ok dam znać po południu ;-)
Bump: Jeszcze się zapytam, czy ktoś wie może jakie szkody może wyrządzić pęknięcie śruby wału ? |
20-09-2016, 20:50 | #22 |
ford::beginner
Imię: Albert
Zarejestrowany: 19-09-2016
Skąd: Radom
Model: Focus kombi mk1
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1998
Postów: 17
|
Odp: Pękła śruba wału
Więc tak byłem dziś u mechanika po odbiór auta no ale niestety nie zabrałem go z warsztatu ponieważ po przejechaniu zaledwie 1/2km temperatura silnika wchodziła na czerwone pole przy spokojnej jeździe. Myślę że coś nie tak z pompa wody ponieważ termostat nowy, czujnik temp również, głowica również była sprawdzona miesiąc temu. Powiedziałem że go zostawiam i nie zamierzam go zabrać dopóki autko nie będzie zrobione tak jak należy bo przedtem nie miałem problemów z temperatura. Jak myślicie co mogło się wydarzyć ?
|
21-09-2016, 12:53 | #23 |
ford::beginner
Imię: Albert
Zarejestrowany: 19-09-2016
Skąd: Radom
Model: Focus kombi mk1
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1998
Postów: 17
|
Odp: Pękła śruba wału
Dziś już odebrał samochód okazało się że pompa wody się zawiesiła rzekomo wyjął ja i zalał gorąca woda
|
23-09-2016, 11:36 | #24 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
|
Odp: Pękła śruba wału
A nie prościej byłoby ją wymienić? Jak już jesteś w tym miejscu, to aż żal nie skorzystać...
|
24-09-2016, 10:25 | #25 | |
ford::beginner
Imię: Jerry
Zarejestrowany: 02-08-2015
Skąd: Londyn
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2001
Postów: 45
|
Odp: Pękła śruba wału
Cytat:
Sruba trzyma dwa kola, na zewnatrz kolo pasowe paska napedzajacego alternator itp. i wewnatrz kola paska zebatego rozrzadu oba sa "plywajace" bez klinow. Jest to silnik kolizyjny, obojetnie w jakiej pozycji zatrzymaly sie walki rozrzadu zawsze ktores zawory sa wysuniete i spotykaja sie z tlokami. Teraz o naprawie takiej glowicy: Jest maly problem z zaworami, poniewaz dla wydechowych jest 6 rozmiarow, chodzi o dlugosc od 96,7 do 101,4, dla ssacych tylko 4 rozmiary od 97,0 do 99,0. Sam za nia sie nie bralem, oddalem do warsztatu gdzie zajmuja sie glowicami i wrocila do mnie z zadlugimi zaworami, po zalozeniu i probie recznego obrocenia walem zawory dotykaly tlokow przez co nie mozliwy byl pelen obrot - poszla na poprawke. Nie wiem jak w Twoim przypadku ale spotkalem sie ze "mechanik" przy uzyciu tokarki poprostowal zawory, auto jezdzilo tyle ze troche to malo powiedziane grzalo sie |
|
24-09-2016, 11:20 | #26 |
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 03-10-2013
Skąd: Jaworzno
Model: Focus MK2 FL.
Silnik: 1,6 Duratec (100KM)
Rocznik: 2008
Postów: 225
|
Odp: Pękła śruba wału
Bump: Jeszcze się zapytam, czy ktoś wie może jakie szkody może wyrządzić pęknięcie śruby wału ?[/QUOTE]
No to ja wam Panowie i Panie opowiem pod koniec przyszłego tygodnia jakie szkody może spowodować pęknięta śruba wału,jak odbiorę auto od mechanika i porobię kilka zdjęć starego silnika , wczoraj kupiłem nowy używany silnik i zawiozłem do mechanika - jak policzę koszty to będzie trochę bolało........ |
24-09-2016, 20:59 | #27 | |
ford::professional
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
Odp: Pękła śruba wału
Cytat:
No to ja wam Panowie i Panie opowiem pod koniec przyszłego tygodnia jakie szkody może spowodować pęknięta śruba wału,jak odbiorę auto od mechanika i porobię kilka zdjęć starego silnika , wczoraj kupiłem nowy używany silnik i zawiozłem do mechanika - jak policzę koszty to będzie trochę bolało........[/QUOTE] U Ciebie? czy w silniku z 1998 r |
|
24-09-2016, 23:38 | #28 |
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 03-10-2013
Skąd: Jaworzno
Model: Focus MK2 FL.
Silnik: 1,6 Duratec (100KM)
Rocznik: 2008
Postów: 225
|
Odp: Pękła śruba wału
W silniku z 2008 r. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
25-09-2016, 00:08 | #29 |
ford::beginner
Imię: Jerry
Zarejestrowany: 02-08-2015
Skąd: Londyn
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2001
Postów: 45
|
Odp: Pękła śruba wału
A co to za roznica z ktorego roku??
Rozbierajac rozrzad do wyjecia glowicy bylem pierwszy silnik mial okolo 26kkm, zakladajac inna stara glowice [jezdze narazie na starej glowicy jakie 95.000mil] uzylem srub z nowej do przykrecenia kol walkow rozrzadu i zdziwienie, dokrecam 60n jak kaze producent pierwsze kolo a tu jakby luz, odkrecam i na szczescie mimo ze trzymala sie 1/5 wykrecila sie nie musialem kombinowac z wykrecaniem/ wierceniem urwanego kawalka gdyby zostal w walku. Tu na forum wyczytalem ze te kola lepiej dokrecac z wieksza sila i nie sklamie jak ktos polecal dojechac do 90 n a u mnie po sprawdzeniu okazalo sie ze na kluczu bylo jakie 63, co pomijam bo w zasadzie zawsze dociagam ciut wiecej. Wada materialu, bo nic innego nie mozna stwierdzic, no chyba ze pijani byli w fabryce przy skladaniu i przeciagnal. Jak skladam silniki pierwszy raz cos takiego mi sie zdarzylo przy rozrzadzie. Podobnie moglo byc ze sruba walu korbowowego, dociagnieta na max swojej wytrzymalosci i od drgan/wibracji strzelila. |
25-09-2016, 09:45 | #30 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: Pękła śruba wału
Cytat:
Ja np. kilka już razy pisałem jak należy dokręcać śrubę koła pasowego w tym silniku - wg. dokumentacji, nie wg. legend miejskich i wiejskich. Wielu dokręca ile sił w łapach - po prostu w silnikach sprzed 20-30 lat tak się robiło i nie miało to znaczenia (znajdź mi silnik sprzed 30 lat gdzie śruba koła pasowego jest jednorazowa). I ogólnie materiały były przewidziane na trwałość z dużym zapasem, a nie na przetrwanie okresu gwarancji. A teraz i śrubę w zawieszeniu można urwać dokręcając na maxa, jak nie masz świadomości założeń projektu... Generalnie, takie już mamy czasy, że nie wystarczy nazwać się "mechanikiem", trzeba też trochę poczytać. |
|