|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-08-2016, 08:25 | #11 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-11-2014
Skąd: Wałbrzych
Model: Focus
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 44
|
Odp: Adaptacja przepustnicy 1,6 Duratec (100KM)
Niestety nic nie udało się z tym zrobić.
Po prostu pozostało mi się nauczyć z tym jeździć i się aż tyle nie denerwować. Wiem, że jest to najgorsze rozwiązanie, ale co mam zrobić skoro ani w ASO, ani okoliczni mechanicy nie stwierdzili jednoznacznej przyczyny. Potrafią jedynie podłączyć się do kompa, zgarnąć 100zł i nic poza tym. Oczywiście jakbym tylko wiedział co jest przyczyną to nie wahałbym się ani chwili z naprawą. Tak więc, życzę powodzenia i daj proszę znać, jeśli Tobie się uda rozwiązać problem. |
05-08-2016, 08:40 | #12 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: Adaptacja przepustnicy 1,6 Duratec (100KM)
Taki temat - jeżeli zmieniasz biegi zanim w pełni odpuścisz pedał gazu (albo bardzo szybko po odpuszczeniu gazu), zawsze obroty pójdą w górę. Rosną Wam obroty jak jak bawicie się biegami na postoju czy podczas jazdy? Na pewno zmiana biegów nie odbywa się za szybko, prawie na gazie?
Jak nagle odciążasz dociążony silnik poprzez rozłączenie sprzęgła, zawsze jeszcze przez moment masz wyższe obroty. Triwia, ale jak nikt nie może znaleźć w czym problem, to może nie ma problemu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.? |
05-08-2016, 14:59 | #13 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-03-2016
Model: Focus MK2 Lift
Silnik: 1.6 Benzyna (100KM)
Rocznik: 2009
Postów: 4
|
Odp: Adaptacja przepustnicy 1,6 Duratec (100KM)
To moje nie pierwsze auto benzynowe i biegi zawsze wrzucam tak samo. Dlatego nie jest normalnym, aby przy zmianie biegów słyszeć rykniecie silnika, oraz obserwować wahnięcie wskazówki obrotomierza nawet o 800 obrotów w górę. Poza tym co do mocy auta też mam wątpliwości - benzyna powinna zbierać się w obroty jak ogień, a tu pedał w podłogę i szału nie ma (wiem że to w kombi tylko 1.6 ccm, ale coś mi tu nie gra).
_Cinek_, przyjąłeś taktykę jak i ja, ale po ponad roku jazdy mam dość. Zacznę od wymiany całej przepustnicy, (czyszczenie jej nie pomogło, a nawet jest gorzej co by wskazywało, na przyczynę). Przed wrześniem napiszę czy pomogło. |
08-08-2016, 14:00 | #14 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-11-2014
Skąd: Wałbrzych
Model: Focus
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 44
|
Odp: Adaptacja przepustnicy 1,6 Duratec (100KM)
Ciafka - tą zmianą biegów na nie do końca puszczonym gazie to dobre, ale nie trafione Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest coś ewidentnie nie tak. Kolega ma ten sam motor i w tym miesiącu mam zamiar się przejechać jego focusem to sprawdzę różnicę. Ja wymieniałem przepustnicę na używaną i było dokładnie tak samo, ale używana to używana. Pozdro |
15-08-2016, 13:53 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-08-2014
Skąd: Poznań
Model: Focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
Odp: Adaptacja przepustnicy 1,6 Duratec (100KM)
Wydaje mi się, że mam podobny problem.
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moje kombi zbyt nerwowo reaguje na gwałtowne odpuszczanie gazu, szarpnięcia są wyczuwalne zwłaszcza poniżej 2000 obr/min na niskich biegach - 2 i 3. Dodatkowo, mam wrażenie jakby silnik miał trochę mniej mocy - nie wiem czy to efekt przyzwyczajenia się i wzrostu apetytu w miarę jedzenia, czy rzeczywiście jest to powiązane z nerwowym zachowaniem silnika. Przepustnicę wyczyściłem ale nie zauważyłem poprawy. Mechanik zasugerował, że może to być również skutek zabrudzonego EGR, może jakieś lewe powietrze... Przyczyn może być kilka ale byłbym wdzięczy za jakieś potwierdzenie co w temacie wymiany przepustnicy i ewentualnie potwierdzenie podejrzeń co do EGR. Czy jest on gdzieś na wierzchu? Można się do niego dobrać w miarę łatwo w 1.6 benzynie 100KM i wyczyścić? |
04-09-2016, 10:18 | #16 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-03-2015
Skąd: Siechnice
Model: C-MAX
Silnik: 2.0 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
Odp: Adaptacja przepustnicy 1,6 Duratec (100KM)
nieszczelność dolotu , pęknięty przewód odpowietrzenia który dochodzi do kolektrora dolotowego
|
04-09-2016, 10:42 | #17 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-08-2015
Skąd: Bieszczady
Model: Ford DA3 Focus
Silnik: 1.6L Zetec-S Silnik PFI HPDC 100PS
Rocznik: 2010
Postów: 21
|
Odp: Adaptacja przepustnicy 1,6 Duratec (100KM)
A jest w tym motorze silnik krokowy?
|
04-09-2016, 20:20 | #18 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-03-2015
Skąd: Siechnice
Model: C-MAX
Silnik: 2.0 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
Odp: Adaptacja przepustnicy 1,6 Duratec (100KM)
NIE , elektryczna przepustnica
|
26-10-2016, 13:59 | #19 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-03-2016
Model: Focus MK2 Lift
Silnik: 1.6 Benzyna (100KM)
Rocznik: 2009
Postów: 4
|
Odp: Adaptacja przepustnicy 1,6 Duratec (100KM)
Wymieniłem tą przepustnicę przy okazji wymiany sprzęgła. W zasadzie objawy ustąpiły. Tych przepustnic jest kilka rodzajów, z końcówka FA, FC, EA itd. Niby sprzedający mówi, ze to to samo, ja wziąłem FC do mojego modelu czyli 2009 lift. Zobaczę jak się auto zachować będzie po miesiącu od wymiany.
|
01-11-2016, 19:24 | #20 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-10-2016
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 15
|
Odp: Adaptacja przepustnicy 1,6 Duratec (100KM)
Nie wiem czy pomoże ale znalecione przy okazji w innym temacie:
Cytat:
|
|