|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-08-2016, 09:23 | #1 |
ford::amateur
Imię: Jan
Zarejestrowany: 04-05-2013
Skąd: Wrocław / Częstochowa
Model: mondeo
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.
Witam, chciałbym się Was doradzić na co zwrócić szczególną uwagę, co ewentualnie wymienić w fordzie mondeo mk3 (2004) z przebiegiem 240 tys.
Pozdrawiam |
31-08-2016, 09:31 | #2 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5 Titanium, Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 2.0 EB, 1.0 EB
Rocznik: 2016, 2019
Postów: 3,824
|
Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.
Wejdź na etis forda i zobacz plan obsługi pojazdu po wpisaniu VINu.
|
31-08-2016, 09:56 | #3 |
ford::advanced
Imię: Bierut
Zarejestrowany: 01-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 266
|
Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.
Generalnie oprócz filtrów, oleju, płynu hamulcowego w silnikach z rozrządem na łańcuchu wymienia się elementy które się zużyły. Poprzednim MkIII zrobiłem prawie 300 tyś. km.
Przy przebiegach rzędu 240-300 tyś. km na pewno wymieniłbym pompę wody o której się zapomina. Oczywiście wcześniej da ona znać niedużym wyciekiem poprzez otwór technologiczny. Ponadto należy przyjrzeć się paskom napędowym (są dwa: osobny na wspomaganie i pozostały osprzęt klima, alternator) i ich napędem. Do tego mogą być zużyte łożyska kół, łożysko półosi prawej, mały termostat, poduszka pod skrzynią biegów, pompa wspomagania no i komplet sprzęgła. |
31-08-2016, 12:05 | #4 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
|
Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.
Tak jak kolega napisał i zbieraj do skarbonki na naprawę układu wtryskowego.
|
31-08-2016, 12:08 | #5 | |
ford::advanced
Imię: Bierut
Zarejestrowany: 01-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 266
|
Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.
Cytat:
|
|
31-08-2016, 19:19 | #6 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
|
Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.
Cytat:
|
|
01-09-2016, 06:38 | #7 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-10-2015
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 70
|
Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.
Już tak kolegi nie straszcie tą pompą i wtryskami. Ja mam na blacie 260 kkm i z układem wtryskowym zero problemów.
|
01-09-2016, 07:49 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: KUGA MK1
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2010
Postów: 172
|
Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.
Dokładnie nie straszcie go tymi wtryskami ja też mam przejechane 261kkm i zero problemów z ukł. wtryskowym. Można zwrócić uwagę na zaciski hamulcowe z tyłu.
Ostatnio edytowane przez ellocco ; 01-09-2016 o 10:00 |
01-09-2016, 09:13 | #9 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
|
Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.
Moim zdaniem trzeba mieć auto od nowości żeby mówić zero problemów z układem wtryskowym. Za mk3 TDCi idzie bardzo niedobra opinia szczególnie o układzie wtryskowym DELPHI, co nie jest bezpodstawne. Jeżeli mk3 miałoby bardziej odporny układ, np. BOSCH który po prostu by się nie psuł od byle pierdoły używany egzemplarz kosztował by dwukrotnie więcej, i taka jest prawda. Auto same w sobie jest super jeżdżę takim już bardzo długo i sobie chwalę.
|
01-09-2016, 12:34 | #10 |
ford::amateur
Imię: Jan
Zarejestrowany: 04-05-2013
Skąd: Wrocław / Częstochowa
Model: mondeo
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.
Sprzęgło, turbina, zacisk, sprężyny były już naprawiane/wymieniane jakiś czas temu. Z ukł. wtryskowym jak na razie nie ma problemów, auto od nowości w rodzinie, jestem 2 właścicielem.
Najbardziej obawiam się o pasek napędowy, rolki i napinacz, ciężko mi stwierdzić czy nadają się już do wymiany, w poprzednim fordzie, własnie z nimi miałem problemy. Mam również obawy co do poduszki pod skrzynią, auto przy gaszeniu silnika, wpada w drgania. |