Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 31-08-2016, 09:23   #1
motorbreath_pl
ford::amateur
 
Imię: Jan
Zarejestrowany: 04-05-2013
Skąd: Wrocław / Częstochowa
Model: mondeo
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2004
Postów: 2
Domyślnie Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.

Witam, chciałbym się Was doradzić na co zwrócić szczególną uwagę, co ewentualnie wymienić w fordzie mondeo mk3 (2004) z przebiegiem 240 tys.

Pozdrawiam

motorbreath_pl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2016, 09:31   #2
cattani75
ford::expert
 
Avatar cattani75
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5 Titanium, Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 2.0 EB, 1.0 EB
Rocznik: 2016, 2019
Postów: 3,824
Domyślnie Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.

Wejdź na etis forda i zobacz plan obsługi pojazdu po wpisaniu VINu.
cattani75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2016, 09:56   #3
Bierut
ford::advanced
 
Imię: Bierut
Zarejestrowany: 01-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 266
Domyślnie Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.

Generalnie oprócz filtrów, oleju, płynu hamulcowego w silnikach z rozrządem na łańcuchu wymienia się elementy które się zużyły. Poprzednim MkIII zrobiłem prawie 300 tyś. km.
Przy przebiegach rzędu 240-300 tyś. km na pewno wymieniłbym pompę wody o której się zapomina. Oczywiście wcześniej da ona znać niedużym wyciekiem poprzez otwór technologiczny. Ponadto należy przyjrzeć się paskom napędowym (są dwa: osobny na wspomaganie i pozostały osprzęt klima, alternator) i ich napędem. Do tego mogą być zużyte łożyska kół, łożysko półosi prawej, mały termostat, poduszka pod skrzynią biegów, pompa wspomagania no i komplet sprzęgła.
Bierut jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2016, 12:05   #4
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.

Tak jak kolega napisał i zbieraj do skarbonki na naprawę układu wtryskowego.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2016, 12:08   #5
Bierut
ford::advanced
 
Imię: Bierut
Zarejestrowany: 01-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 266
Domyślnie Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.

Cytat:
Napisał stecus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak jak kolega napisał i zbieraj do skarbonki na naprawę układu wtryskowego.
Oj zapomniałem. Ale ja miałem TDDi więc ten punkt mnie nie dotyczył Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bierut jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2016, 19:19   #6
TomekM_1983
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
Domyślnie Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.

Cytat:
Napisał motorbreath_pl Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
na co zwrócić szczególną uwagę, w fordzie mondeo mk3 (2004) z przebiegiem 240 tys.
W TDCI na pompę CR i wtryskiwacze. O ile w ogóle to auto dojechało bez naprawy tych komponentów do 240 000 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
TomekM_1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2016, 06:38   #7
dziku999
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-10-2015
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 70
Domyślnie Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.

Już tak kolegi nie straszcie tą pompą i wtryskami. Ja mam na blacie 260 kkm i z układem wtryskowym zero problemów.
dziku999 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2016, 07:49   #8
ellocco
ford::average
 
Avatar ellocco
 
Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: KUGA MK1
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2010
Postów: 172
Domyślnie Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.

Dokładnie nie straszcie go tymi wtryskami ja też mam przejechane 261kkm i zero problemów z ukł. wtryskowym. Można zwrócić uwagę na zaciski hamulcowe z tyłu.

Ostatnio edytowane przez ellocco ; 01-09-2016 o 10:00
ellocco jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2016, 09:13   #9
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.

Moim zdaniem trzeba mieć auto od nowości żeby mówić zero problemów z układem wtryskowym. Za mk3 TDCi idzie bardzo niedobra opinia szczególnie o układzie wtryskowym DELPHI, co nie jest bezpodstawne. Jeżeli mk3 miałoby bardziej odporny układ, np. BOSCH który po prostu by się nie psuł od byle pierdoły używany egzemplarz kosztował by dwukrotnie więcej, i taka jest prawda. Auto same w sobie jest super jeżdżę takim już bardzo długo i sobie chwalę.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2016, 12:34   #10
motorbreath_pl
ford::amateur
 
Imię: Jan
Zarejestrowany: 04-05-2013
Skąd: Wrocław / Częstochowa
Model: mondeo
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2004
Postów: 2
Domyślnie Odp: Co sprawdzić, wymienić przy 240 tys.

Sprzęgło, turbina, zacisk, sprężyny były już naprawiane/wymieniane jakiś czas temu. Z ukł. wtryskowym jak na razie nie ma problemów, auto od nowości w rodzinie, jestem 2 właścicielem.
Najbardziej obawiam się o pasek napędowy, rolki i napinacz, ciężko mi stwierdzić czy nadają się już do wymiany, w poprzednim fordzie, własnie z nimi miałem problemy.
Mam również obawy co do poduszki pod skrzynią, auto przy gaszeniu silnika, wpada w drgania.
motorbreath_pl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.