|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-02-2016, 17:39 | #71 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Nie ma żadnej racjonalnej potrzeby cytować całego posta.
Pytałem wyłącznie o filtr paliwa do 1.8 tdci wkład. Taki: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
03-04-2016, 14:30 | #72 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 18
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Witam Kolegów,
wymieniłem filtr paliwa zgodnie z przewodnikiem DJleo (jest naprawdę pomocny - dzięki Ci). Operacja zakończyła się sukcesem, auto odpaliło za pierwszym razem (po kilkukrotnym włączaniu i wyłączaniu zapłonu). Niestety w trakcie dolewania oleju do wężyka odpływowego, polało mi się trochę oleju na element ( nie mam bladego pojęcia co to jest), który był obok niego. Myślałem, że to nic nie zaszkodzi jednak po odpaleniu auta po kilku sekundach z tego elementu poleciał biały dym. Szybko odłączyłem akumulator i spróbowałem po godzinie. Niestety z takim samym skutkiem (biały dym i mocno nagrzewający sie przewód). Koledzy podpowiedzcie mi co to może być i czy trzeba to wymienić? Czy jest możliwość, że jak olej wyschnie to nie będzie już zwarcia w tym elemencie? PS. u mnie w fordowskim filtrze uszczelka była na górze wkładu i tak tez ją umieściłem. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Z góry dzięki za wszelką pomoc! Ostatnio edytowane przez woytazz84 ; 03-04-2016 o 14:35 |
03-04-2016, 20:22 | #73 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 17-02-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus Mk2 FL kombi
Silnik: 1.8 TDCI 115km
Rocznik: 2009
Postów: 687
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Odkręć śrubę odłącz przewód porządnie wyczyść z oleju, zakręć. To co się dzieje to nie wina oleju. Olej jest raczej izolatorem a nie przewodnikiem, więc nie obwiniałbym go zbytnio jako przyczynę zwarcia. Moim zdaniem przyjrzyj się lepiej czy nie masz tam jakiegoś luzu, skąd może brać się zwarcie. A już najpewniej sprawdź wtyczkę przewodu, czy przypadkiem w środku nie masz luzu. Na 99% to przewód świec żarowych, dlatego puszcza Ci dymek, bo świece na starcie dostają w palnik a tam jest spore napięcie. To by tłumaczyło dymek na starcie, w benzyniaku pewnie by kopciło na okrągło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Reasumując odłącz wtyczkę przewodu świec (odkręć kluczem), sprawdź czy nie ma jakiś luzów we wtyczce, wyczyść ładnie, zakręć. Jeżeli przewód jest sprawny, to nie ma szans na kolejny dymek. Jeżeli nie to przewód świec do wymiany. Sprawdź i daj znać. Btw. sam miałem podobny przypadek, jestem jakieś kilka miesięcy po wymianie tego przewodu. Jeździłem cześć zimy bez zapłonu świec, nawet nie wiedząc o tym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Kabel przy wtyczce latał (przepaliła się ta czarna wtyczka, była cała zwęglona). Iskrzyło jak diabli. Wymieniony, póki co spokój święty. Także daj znać, czy to było to jak już będziesz wiedział. Pozdrawiam @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Bosha kupiłem ostatnie dwa razy i nie narzekam Filtr sam w sobie jest konstrukcją tak prostą, że różnic w wyglądzie wielkich nie ma. Może być w samej jakości filtra. No ale na moim Boshu ilość syfu jaki się osadza jest zawsze mała. Tankuję raczej na dobrych stacjach, więc problemu z syfem w baku nie mam większego. Są to raczej dość minimalne zabrudzenia. W tym poradniku był filtr jaki zastałem po zakupie auta. Także albo ktoś dawno nie wymieniał tego filtra, albo tankował zupę zamiast ropy. Stąd czarny jak smoła filtr.
__________________
Lista poradników by DjLeo (kliknij tu) Ostatnio edytowane przez DjLeo ; 03-04-2016 o 20:30 |
04-04-2016, 17:39 | #74 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 18
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Wczoraj wieczorem poszedłem jeszcze raz odpalić auto i już nic się nie grzało.
Jednak dziś znowu przewód się grzeje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sprawdziłem miernikiem i przewód jest ciągły. Jak sprawdzam napięcie to przy zgaszonym silniku na przewodzie jest ok. 12.5V. Jednak jak włączę silnik to napięcie spada do 0,5V (nie wiem czy to normalne zjawisko?) a przewód (najbardziej "grzybek" i zacisk przy nim) bardzo mocno się grzeje. Edit Sprawdziłem ta wtyczkę i jak na moje oko to były w niej luzy. Niestety próbując ją odkręcić ułamałem miedziany zacisk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Myślicie, że można odpalić auto bez ciągłości tego przewodu? Chyba nie będzie zasilania świec. Ostatnio edytowane przez woytazz84 ; 04-04-2016 o 18:59 |
04-04-2016, 20:46 | #75 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 17-02-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus Mk2 FL kombi
Silnik: 1.8 TDCI 115km
Rocznik: 2009
Postów: 687
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Póki co nie masz się czym przejmować, bez świec pojeździsz bez problemu. Jest ciepło. Ja jeździłem pół zimy nawet nie wiedząc. Jak dobry aku to problemu nie ma. To diesel a nie benzyniak, także tutaj świece nie grają głównej roli, zwłaszcza jak jest ciepło.
Jeżeli luz na wtyczce to stąd się grzało. Jak dla mnie wtyczka się w środku przepala, stąd masz te dymy. W dodatku jak się bardzo grzeje to znaczy, że coś tam nie styka. Wymień przewód od świec dla świętego spokoju. Miedziany zacisk również do wymiany. To nie są jakieś duże koszty, a wyraźnie masz z przewodem problem. Mi to w warsztacie zrobili za 50zł. Sam bym wymienił, ale narzędzi nie mam odpowiednich. Same przewody to nie jest jakiś gigantyczny koszt. 70-80zł za przewód. Ten zacisk to za free Ci mechanik wymieni. Albo sobie sam wymień nawet. Kupisz w castoramie bez problemu za grosze.
__________________
Lista poradników by DjLeo (kliknij tu) |
04-04-2016, 21:01 | #76 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 18
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Jutro podjadę do sklepu elektrycznego i spróbuję to zrobić. Dam znać czy zadziałało.
Edit: złączyłem te przewody konektorem na dwie śruby i po problemie. Poza tym małym problemem, cała wymiana filtra poszła bardzo dobrze. Auto odpaliło za pierwszym razem, po kilkunastokrotnym włączeniu zapłonu. Wszystkie odpływy i dopływy zalałem olejem przy pomocy strzykawki. Sam filtr zamoczyłem w oleju na ok 15 min i co jakiś czas wstrząsałem. Jeszcze raz dzięki za poradnik i podpowiedzi. Ostatnio edytowane przez woytazz84 ; 08-04-2016 o 15:34 |
20-04-2016, 07:53 | #77 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-03-2011
Skąd: Dolny Sląsk
Model: Focus kombii
Silnik: 1.8
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Cześć.
Chciałbym tylko podziękować autorowi wątku za instrukcje. Wczoraj zmieniłem filtr, wszystko działa jak należy. Dzięki! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
26-08-2016, 10:55 | #78 |
ford::average
Imię: RAFAŁ
Zarejestrowany: 12-03-2008
Skąd: Gdańsk
Model: MONDEO / FOCUS
Silnik: 2,0 TDDI / 1.8 TDCI
Rocznik: 2001 / 2005
Postów: 56
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Świetna instrukcja bardzo mi pomogła i tak:
- uszczelka u mnie była pod filtrem i zrobiłem tak samo, - do odpowietrzenia użyłem wysysarki do oleju (wysysarka ręczna do kosiarek) montując przewód ssący do wyjścia z filtra w kierunku pompy wtryskowej, - silnik odpalił za trzecim razem. |
26-08-2016, 11:15 | #79 |
ford::average
Imię: ernest
Zarejestrowany: 03-06-2014
Model: mondeo mk4
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 53
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Tak instrukcja bardzo pomocna. Ja takze wymienilem filtr ale mialem problemy z wyxiagnieciem dolnej obudowy filtra. Nawet dzwignia nie dawala rady zeby to cholerstwo wyciagnac. U mnie po zalaniu i usunieciu powietrza odpowietrznikiem zapalim za drugim razem.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka |
26-08-2016, 13:04 | #80 |
ford::average
Imię: RAFAŁ
Zarejestrowany: 12-03-2008
Skąd: Gdańsk
Model: MONDEO / FOCUS
Silnik: 2,0 TDDI / 1.8 TDCI
Rocznik: 2001 / 2005
Postów: 56
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Mi również nie udało się wyciągnąć obudowy filtr, wszystko robiłem na samochodzie.
|
|
|
|