Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-08-2016, 15:21   #1
adrianst5
ford::beginner
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 27-10-2014
Skąd: Włocławek
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 20
Angry uszkodzony dpf czy może czujnik

Temat bardzo wałkowany, ale takiego zachowania na forum nie znalazłem. W mojej foce 2.0 136 km z 05r. zapalił się check engine i oczywiście tryb awaryjny, jade na kompa i wyskakuje błąd czujnika ciśnienia dpf. Mechanik doradził wypalanie dpf pod kompem. Zgodziłem się 15 minut i po sprawie, ale z tłumika nawet lekki dymek nie wyleciał w czasie tego dopalania... 3 dni było dobrze i znów check się włączył, próbowałem przegonić po autostradzie albo na 3 biegu i 80 km/h przez 20 minut, ale brak jakiejś reakcji.Z braku czasu nie oddałęm samochodu do mechanika tylko jeździłem w trybie awar. Najdziwniejsze jednak jest to, że ten check i tryb awaryjny raz się włącza a raz nie i bywa, że tydzień przejeżdżę normalnie, znów się właczy na 2-3 dni, później znów kilka dni bez błędu. naprawa dpf to spory koszt. Co radzicie w takiej sytuacji zrobić??


Ostatnio edytowane przez adrianst5 ; 15-08-2016 o 10:47
adrianst5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2016, 17:40   #2
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: Pytanie o usterke dpf i dziwne zachowanie

Możesz mieć uszkodzony czujnik różnicowy ciśnienia albo jakiś przewód od DPF uszkodzony albo nadgryziony.
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2016, 20:51   #3
tomson82
ford::beginner
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-07-2016
Skąd: Góralice
Model: ford mondeo
Silnik: 2.0 duratec HE
Rocznik: 2007
Postów: 29
Domyślnie Odp: Pytanie o usterke dpf i dziwne zachowanie

sprawdż gumowe połączenia od dpf do czujnika lubią pękać
tomson82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2016, 08:16   #4
adrianst5
ford::beginner
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 27-10-2014
Skąd: Włocławek
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 20
Domyślnie Odp: Pytanie o usterke dpf i dziwne zachowanie

dziś obejrze dokładnie wszystko może rzeczywiście o coś przytarłem...
adrianst5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2016, 19:33   #5
kuganet
ford::beginner
 
Avatar kuganet
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 29-10-2011
Skąd: Świecie
Model: Titanium
Silnik: 2,0 TDi
Rocznik: 2012
Postów: 25
Domyślnie Czujnik DPF

Mam pytanie odnośnie czujnika.
Czy Czujnik różnicowy DPF podlega wymianie gwarancyjnej Ford Protekt?
kuganet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2016, 19:53   #6
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: uszkodzony dpf czy może czujnik

Witam,Ford Protekt to przedłużenie gwarancji nowego samochodu na 3,4 lub 5 rok.Gwarancja obejmuje także katalizator spalin oraz silnik z całym osprzętem,czyli wg.mnie też DPF i jego osprzęt
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2016, 06:13   #7
detomasso007
ford::average
 
Avatar detomasso007
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-06-2015
Skąd: W-wa
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCI 170KM 390Nm
Rocznik: 2006
Postów: 56
Domyślnie Odp: uszkodzony dpf czy może czujnik

Kolego @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ja w swoim Focusie przerabiałem temat DPF. Skutkiem było wyrwanie chwasta, ale nie o tym tutaj.
Wszystko zależy od tego, jakie rzeczywiście błędy zaczytałeś. Powinno być coś takiego dla zapchanego filtra:

P242F-A1- Zatkanie filtra cząstek stałych nagromadzenie popiołu powyżej maksymalnej wartości progowej,
P2452-A1- Obwód czujnika różnicowego oddzielacza cząstek stałych - powyżej maksymalnej wartości progowej.

Kolejnym objawem jest lampka Check Engine i wprowadzenie silnika w tryb serwisowy (ograniczenie mocy, ogólny muł). Są dwa czujniki różnicowe przed i za filtrem, na podstawie których komputer wylicza stopień zapełnienia filtra. Jakie są dokładne DTC które odczytaliście?
detomasso007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.