|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-06-2016, 19:58 | #1 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Kontrolka "Czerwone Kółko zębate" i mokro od oleju przy silniku ale brak błędów
Witam, szybkie pytanie. Focus MK2 FL 2008 1.6 TDCI 90KM bez DPF i bez zegarów z komputerem (bieda wersja). Samochód wczoraj zrobił 600 km, wszystko było ok. Jutro wybieram się na wakacje (1000 km w jedną stronę :/), podjechałem tylko na chwilę do sklepu, wszystko ok, 10 minut później wsiadam, przekręcam zapłon a tam to nieszczęsne koło zębate. Silnik pracuje stabilnie
Próbowałem odczytać błędy przez ELM327 i Torque (nie widzi błędów), PCMSCAN też niczego nie znajduje. Kasowanie przez Torque powoduje że błąd znika z deski rozdzielczej i zaraz pojawia się na nowo. Zajrzałem pod maskę i w jednym miejscu jest mokro (nie potrafię nazwać tego elementu i nie będę próbował, bo niestety jestem lajkonikiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Zdjęcia (duża rozdzielczość): [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czy ten wyciek może być przyczyną? Co to w ogóle jest? Czy to na tyle groźne, żeby odstawić z samego rana samochód do warsztatu i jechać drugim? Będę wdzięczny za sugestie, bo oczywiście jak się coś dzieje to w przeddzień wyjazdu :/ Z góry dziękuję! EDIT1: Poziom oleju OK, minimalnie w nadmiarze (dotyka tego górnego zgrubienia na bagnecie). EDIT2: Test zegarów wskazał DTC none. Ostatnio edytowane przez hindus ; 30-06-2016 o 21:23 |
30-06-2016, 20:40 | #2 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Kontrolka "Czerwone Kółko zębate" i mokro od oleju przy silniku ale brak błędów
Ten wyciek nie jest groźny, jest prawie u wszystkich. Przepuszcza delikatnie oring od odmy. Jedyne co przychodzi mi na myśl, to zimne luty na gnieździe zegarów. To przypadłość bieda zegarów. Można łatwo naprawić. Wpisz w w forumowej szykajce "zimne luty", zaznacz "pokaż posty" i poczytaj tematy focus, c-max ze swojego rocznika.
Ostatnio edytowane przez radek70 ; 30-06-2016 o 21:04 |
30-06-2016, 21:24 | #3 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Kontrolka "Czerwone Kółko zębate" i mokro od oleju przy silniku ale brak błędów
Jednak jest tryb awaryjny i powyżej 3 tys. nie wchodzi. Test zegarów wykazał DTC none.
Dopisałem to do 1. postu dla porządku. EDIT: Tak mnie to jeszcze natchnęło... Czy winna może być jakaś wiązka w skrzynce bezpiecznikowej pod schowkiem? Przez parę tygodni jeździłem z dyndającą, bo sprawdzałem bezpiecznik na parkingu i nie chciało mi się kłaść. Dziś w końcu się za to zabrałem i bezpieczniki zamknąłem. Po odpaleniu i dojechaniu do sklepu było ok, ale kto wie kiedy to się mogło odpiąć... Czy jest w skrzynce bezpiecznikowej coś na co powinienem zwrócić uwagę, a co mogło się w jakiś sposób poluzować przy zamykaniu? Próbowałem podociskać tam co się dało, ale bez efektu. Ostatnio edytowane przez hindus ; 30-06-2016 o 22:08 |
30-06-2016, 22:39 | #4 | |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Kontrolka "Czerwone Kółko zębate" i mokro od oleju przy silniku ale brak błędów
Cytat:
|
|
30-06-2016, 22:45 | #5 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Kontrolka "Czerwone Kółko zębate" i mokro od oleju przy silniku ale brak błędów
Poszedłem sprawdzić DTC jeszcze raz. Znowu none, a kontrolka uparcie świeci. Rano spróbuję podjechać do mechanika, może jemu się to uda komputerem odczytać i coś będzie więcej wiadomo.
Najgorzej, że teraz mam wątpliwość - jechać tym autem, czy odpuścić? Tryb awaryjny aż tak mnie nie boli, normalnie 3k nie przekraczam bo foka zaczyna wtedy więcej palić, ale nie uśmiecha mi się walka z immo na A1. Można w ogóle jeździć w trybie awaryjnym? |
30-06-2016, 23:16 | #6 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-09-2013
Skąd: Tychy
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Postów: 461
|
Odp: Kontrolka "Czerwone Kółko zębate" i mokro od oleju przy silniku ale brak błędów
To jak ty masz kolego bieda zegary jak robisz test zegarów a to chyba występuje tylko w zegarach z komputerem. Sprawdź te błędy przez elmconfig chyba ze masz zwykły kabel obd2 to nie odczytasz wszystkich modułów. Napisz skąd jesteś może któryś kolega pomoże
|
30-06-2016, 23:19 | #7 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Kontrolka "Czerwone Kółko zębate" i mokro od oleju przy silniku ale brak błędów
|
01-07-2016, 09:27 | #8 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Kontrolka "Czerwone Kółko zębate" i mokro od oleju przy silniku ale brak błędów
Na komputerze pojawił się błąd świec żarowych A. Czy to może spowodować świecenie tej kontrolki? Jest lato więc pali bez problemu...
|
01-07-2016, 10:20 | #9 |
ford::average
Imię: RAFAŁ
Zarejestrowany: 12-03-2008
Skąd: Gdańsk
Model: MONDEO / FOCUS
Silnik: 2,0 TDDI / 1.8 TDCI
Rocznik: 2001 / 2005
Postów: 56
|
Odp: Kontrolka "Czerwone Kółko zębate" i mokro od oleju przy silniku ale brak błędów
W tych motorach upalone świece wprowadzają silnik w tryb awaryjny - brat tak miał.
|
04-07-2016, 21:55 | #10 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Kontrolka "Czerwone Kółko zębate" i mokro od oleju przy silniku ale brak błędów
Ok, relacja z trasy, może komuś się przyda. Jazda po autostradzie w trybie awaryjnym to masakra, foka rozpędza się jak załadowana ciężarówka, przyspieszenie znikome, nie polecam. Co ciekawe, po kilkuset kilometrach kontrolka zniknęła, auto wróciło do pełnej mocy, ale kilkadziesiąt kilometrów dalej znowu się zapaliła i tak już zostało. Jak tylko wrócę do domu to auto odstawiam dla mechanika. BTW świece żarowe w takich wypadkach wymienia się wszystkie, czy tylko padniętą? Bo skoro ta jedna padła, to pozostałe mogą w niedługiej przyszłości też pójść? A dostęp do nich w tym silniku nie jest chyba zbyt prosty?
|