|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-06-2016, 12:11 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-06-2013
Model: Focus C-max
Silnik: 2.0 TDCi 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 38
|
silnik nie kręci wysokich obrotów
Mam Forda Focus C-Max 2.0 TDCi z 2004 roku i mam taki problem:
na niskich biegach: 2,3 i 4 po przekroczeniu 2000 obrtów silnik jakby się dławił i czuć szarpanie. Na 5 i 6 biegu z gazem w podłodze silnik nie kreci się wyżej niż 2000 obrotów i nie przekracza 100 km/h. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu przez chwilę jest ok, ale potem problem znowu wraca. Żadna kontrolka się nie świeci. Jakieś pomysły? |
17-06-2016, 14:36 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-05-2012
Skąd: Kraków
Model: Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2004
Postów: 172
|
Odp: silnik nie kręci wysokich obrotów
Na moje oko elektrozawór sterowania geometrią łopatek turbiny (Pierburg) zwany zaworkiem N75.
Przerabiałem to kilka razy u siebie w 1,6 tdci. Objawy te same... Niestety nie wiem gdzie u Ciebie się znajduje - sprawdź czy po odpaleniu silnika sztanga między turbiną a gruszką jest wciągana, a po zgaszeniu, czy po kilku sekundach wraca do pierwotnego położenia. |
21-06-2016, 05:45 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-06-2013
Model: Focus C-max
Silnik: 2.0 TDCi 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 38
|
Odp: silnik nie kręci wysokich obrotów
Tylko, że te objawy nie są zawsze. Bywa tak, ze powtarzają się przez dwa dni, a potem np. przez tydzień jest wszystko ok, potem znowu jeden dzień takich problemów i kilka dni spokoju itd.
Czy w takim razie to nadal może być ten zaworek N75? |
23-06-2016, 11:10 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-05-2012
Skąd: Kraków
Model: Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2004
Postów: 172
|
Odp: silnik nie kręci wysokich obrotów
Wszystko zależy od stopnia zużycia, może być tak że nie jest całkiem zatarty i czasem, działa, a czasem go blokuje... to samo może być z gruszką turbiny lub kierowniczkami VNT w samej turbinie.
Większość mechaników na pierwszy strzał bierze N75. Najlepiej go podmienić na działający i przetestować czy objawy ustąpiły lub wymienić profilaktycznie na nowy, jak ktoś ma luźną stówkę. Można go też wymontować i wyczyścić, co robiłem już 3 razy i po tym zabiegu działał. Gdzieś na tym forum wrzucałem instrukcję czyszczenia z forum alfy-romeo... na pewno nie zaszkodzi go wyczyścić, a koszt to około 30 minut jeśli masz kanał. Jeśli to nie ten zaworek to trzeba szukać dalej, a najlepiej odczytać kody błędów, może coś w pamięci wisi co pomoże w diagnozie. Sprawdź jeszcze przewody podciśnienia między pompą VAC, N75, a gruchą turbiny czy są szczelne i czy jest w nich podciśnienie. Sprawdź też przewody układu dolotowego czy nie ma gdzieś neiszczelności, która może się powiększać przy zmianach temperatury i powodować tzw underboost czyli "niedociśnienie" w dolocie. N75 zwykle powoduje overboost czyli przeładowanie. Tyle ode mnie, bo mechanikiem nie jestem i sam teraz poległem na szukaniu przyczyny przeładowania, bo wszystko niby ok, a wywala błąd uszkodzenie ukłądu silnika jak dobrze dostanie po dupie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. fura stoi u mechanika i na dniach będzie wiadomo co i jak, to może jeszcze jakąś sugestię Ci podrzucę. |
07-07-2016, 20:49 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-07-2015
Skąd: Ciężkowice
Model: C-MAX
Silnik: 1,8
Rocznik: 2007
Postów: 12
|
Odp: silnik nie kręci wysokich obrotów
|
14-07-2016, 15:00 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-06-2013
Model: Focus C-max
Silnik: 2.0 TDCi 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 38
|
Odp: silnik nie kręci wysokich obrotów
A może to być przyczyna już bardzo zużytrgo filtra DPF? Bo coś takiego mi zasugerowano w warsztacie.
Pytanie tylko, czy te objawy mogą być źródłem złego działania tego filtra. |
14-07-2016, 16:24 | #7 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
|
Odp: silnik nie kręci wysokich obrotów
Może być to winą filtra DPF, podjedź na komputer i sprawdź błędy.
|
14-07-2016, 17:39 | #8 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-09-2014
Model: C max mk1
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 101
|
Odp: silnik nie kręci wysokich obrotów
Witam! Też u siebie przerabiałem temat braku mocy podstawa to błędy jeżeli problem z podciśnieniem to błędy będą nie pamiętam dokładnie jakie ale coś z podciśnieniem sterującym turbiną. Zawór wygląda tak https://zapodaj.net/f7664fa6b43be.jpg.html raczej ciężko wyczyścić bo klejony i zalecam kupić oryginał koło 100 zł w silniku zamocowany jest tutaj https://zapodaj.net/7703687de3394.jpg.html. u mnie dodatkowo pompa vacum nie trzymała podciśnienia też wymieniałem na używkę. Miałem taki przypadek też ,że poluzowała się rurka metalowa od zaworu egr do kolektora i też nie chciał jechać dodatkowo zaczął trochę kopcić po dokręceniu kopcenie znikło a moc wróciła!
|
16-07-2016, 05:22 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-03-2010
Skąd: śląsk
Model: c-max GHIA
Silnik: 1,6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 332
|
Odp: silnik nie kręci wysokich obrotów
Też bym obstawiał na zawór sterowania geometrią turbiny
|
23-07-2016, 11:06 | #10 |
ford::advanced
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 20-12-2014
Skąd: Gdynia
Model: c-max
Silnik: 1,8 benzyna/LPG
Rocznik: 2005
Postów: 355
|
Odp: silnik nie kręci wysokich obrotów
Witam Chcialem zapytac czy jest jakas mozliwosc np za pomoca programu forscan zwiekszenia obrotow na biegu jalowym
|