Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-06-2016, 22:02   #1
fifel
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-05-2012
Skąd: Kraków
Model: Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2004
Postów: 172
Domyślnie Usterka układu silnika, tryb awaryjny, błędy

Koledzy, pisałem w dość podobnym temacie, ale sprawdziłem już kupę rzeczy u siebie w samochodzie i postanowiłem założyć swój temat żeby to zebrać do kupy bo potrzebuję Waszej pomocy.

Zaczęło się od tego, że przy jeździe na 4 biegu po górę (wyprzedzaniu z gazem do dechy) wyskoczył błąd "usterka układu silnika" + tryb awaryjny. Wszystko inne było ok. Problem przez jakiś czas się delikatnie pogarszał, później przy jeździe autstradą 140/h również wyskakiwał.
W tym momencie nawet ciągnąc na 3 biegu po prostym z gazem do dechy około 4 tysięcy obrotó wyskakuje błąd.

ELMem odczytałem 2 błędy: P0234 overboost i U1900 sieć.

Początkowo podejrzewałem elektrozaworek Pierburga, który okazał się być dobry. WYmieniłem go na nowy, który okazał się pęknięty i nie trzymał ciśnienia, ale do starej obudowy przełożyłem tłoczek z nowego i wszystko działa. Po odpaleniu sztanga turbiny idzie w dół, po zgaszeniu po chwili wraca do pierwotnego położenia.

Na zgaszonym silniku śrubokrętem można nacisnąć na stangę i dobija do oporu, więc turbo chyba nie jest zapieczone bo nie idzie ona jakoś bardzo ciężko...

Przeczyściłem jeszcze przepływomierz środkiem do czyszczenia gaźników, też nic nie pomogło.

Przewody układu dolotowego szczelne, podciśnienie raczej też bo ciśnienie trzyma...

Dodam jeszcze że samochód ma przyspieszenie, wydaje mi się że takie jak miał kiedy wszystko było ok bo rwie asfalt tylko w pewnym momencie wywala błąd i tryb awaryjny.

Nie bardzo mam pomysł co jeszcze mogło nawalić. Czy takie objawy może dawać mapsensor Denso? jego nie miałem jak sprawdzić bo nie mam drugiego na podmianę, chyba że ktoś z Was ma w Krakowie do pożyczenia?

Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić, albo jak sprawdzić turbinę? (nie puszcza oleju, nie ma luzów na wirniku, wszystko kręci się jak powinno).

Wszelkie sugestie mile widziane, bo jak nic nie wymyślę to zostaje tylko mechanik i koszty, koszty, koszty....

fifel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-06-2016, 23:06   #2
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Usterka układu silnika, tryb awaryjny, błędy

DPF jest ?
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2016, 07:24   #3
fifel
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-05-2012
Skąd: Kraków
Model: Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2004
Postów: 172
Domyślnie Odp: Usterka układu silnika, tryb awaryjny, błędy

Cytat:
Napisał szafarek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
DPF jest ?
Nie - DPF'a nie ma

Dodam jeszcze że EGR był wymieniany na nowy Valeo jakieś 2 lata temu bo stary się zatarł i nie jest zaślepiony

Czy ktoś może w skrócie opisać jakie mogą być objawy uszkodzenia map sensora Denso?

I czy ewentualnie ktoś nie ma pożyczyć na pół godzinki w Krakowie? Denso, nr 9639027480

Ostatnio edytowane przez fifel ; 16-06-2016 o 07:46
fifel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2016, 13:23   #4
madamsz
ford::professional
 
Avatar madamsz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
Domyślnie Odp: Usterka układu silnika, tryb awaryjny, błędy

Przy błędzie przeładowania, w większości przypadków (tak i w moim było) winny był zawór sterowania turbiną. Zacinające się łopatki turbiny też są przyczyną, lub nieszczelność przewodów ciśnieniowych do sterowania, zdarzają się przypadki uszkodzonej gruszki, ale jeżeli jesteś pewny tych elementów, że sterują dobrze, możesz podmienić czujnik ciśnienia czy nie jest uszkodzony. Ja po wycince DPF-a mam czasami jeszcze błąd P0234, ale pojawia się jak dobrze przeciągnę z obrotami ponad 3,5tyś

Mariusz
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd
madamsz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2016, 22:19   #5
fifel
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-05-2012
Skąd: Kraków
Model: Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2004
Postów: 172
Domyślnie Odp: Usterka układu silnika, tryb awaryjny, błędy

Kolego, pewny nie jestem w tym momencie już żadnego elementu, bo sprawdzałem wszystko i niby jest ok, a jednak błąd wyskakuje... nie sprawdziłem tylko tego czujnika Denso, ale nie mam skąd go wziąć niestety, a bez sensu kupować jak nie wiadomo czy potrzeba.

Ja miałem 2 razy problem z zaworem sterowania turbiną Pierburg i w obu przypadkach kiedy on nawalił nie wyskakiwał żaden błąd, samochód po prostu był mułowaty i tyle, żadnego trybu awaryjnego, nic.
Moim zdaniem coś innego musiało nawalić, tylko nie mam pojęcia co. Rozbierać turbinę na ślepo też nie ma sensu, szczególnie, że sztanga ładnie chodzi, oleju nie puszcza, luzów na wirniku nie widzę...
fifel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2016, 14:05   #6
madamsz
ford::professional
 
Avatar madamsz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
Domyślnie Odp: Usterka układu silnika, tryb awaryjny, błędy

Jesteś z Krakowa to pogadaj z Heko (Grześkiem) - myślę, że pomoże.

Mariusz
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd
madamsz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2016, 08:38   #7
fifel
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-05-2012
Skąd: Kraków
Model: Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2004
Postów: 172
Domyślnie Odp: Usterka układu silnika, tryb awaryjny, błędy

W końcu oddałem samochód do zaprzyjaźnionego Pana Bogdana, bo już nie miałem czasu dalej grzebać.

Okazało się, że walnięta była grucha turbiny... tzn nie tyle walnięta, bo wszystko działało - przy zmianach podciśnienia grucha robiła swoją robotę, ale tylko jak zmiany podciśnienia były dynamiczne, czyli normalnie przy zmianie biegów do 4-go było ok.

Na wyższych biegach - 4 i 5 przy obciążeniu silnika zmiany podciśnienia już są powolne i delikatne i właśnie wtedy grucha się przycinała, czego efektem był overboost.

Dzisiaj odbieram autko, zobaczymy czy już wszystko ok.
fifel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.