Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-05-2016, 20:19   #571
juri2069
ford::expert
 
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał bukox Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jadę wymusić poprzez jazdę na 3 biegu przy 3000 obr/min
Nie potrzebnie. DPF włącza się nawet przy bardzo delikatnej jeździe. Zależy kiedy mu się zachce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ktoś kiedyś pisał , że może zainicjować wypalania jazda ze zmiennymi obrotami czyli gaz hamulec gaz , że czasem przy zjeździe z autostrady się włącza. Coś w tym może jest , aczkolwiek u mnie włącza się wypalanie kiedy tylko chce , a najczęściej przy dojeżdżaniu do domu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

juri2069 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2016, 20:37   #572
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Rafał z takiego auta to bym nie nic wycinał ,
nie pisałeś nigdy dlaczego się pozbyłeś tamtego pierwszego S maxa ale ja mam swojego 6 rok i osobiście przejechałem może 60 tyś( jak kupowałem 3 latka miał 40 tys) i też większość w ruchu miejskim w 90 % .
Jak na razie odpukać ... Silnik pszczółka .....
Ale co do oleju to nie wierzył bym w zapewnienia sprzedającego i wymienił na nowy dla pewności bo jak będzie za dużo to odpukać ...
__________________
......................... Pozdrawiam .
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2016, 22:12   #573
bukox
ford::specialist
 
Avatar bukox
 
Zarejestrowany: 30-12-2015
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 649
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał juri2069 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie potrzebnie. DPF włącza się nawet przy bardzo delikatnej jeździe. Zależy kiedy mu się zachce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ktoś kiedyś pisał , że może zainicjować wypalania jazda ze zmiennymi obrotami czyli gaz hamulec gaz , że czasem przy zjeździe z autostrady się włącza. Coś w tym może jest , aczkolwiek u mnie włącza się wypalanie kiedy tylko chce , a najczęściej przy dojeżdżaniu do domu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tyle, że ja dopiero raz to zauważyłem i to po spalaniu na jałowym. To mnie trochę martwi.
__________________
Opel Vectra B 1.6 XEL -> Opel Vectra C 1.9 DTH -> Ford S-MAX MK1 2.0 DW10C -> Suzuki Swift MK7 1.2 DualJet + Ford S-MAX MK2 2.0 DW10F
bukox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2016, 23:36   #574
cedzyk74
ford::beginner
 
Imię: radek
Zarejestrowany: 22-02-2014
Skąd: polska
Model: s-max
Silnik: tdci
Rocznik: 2007
Postów: 35
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cześć we wtorek rozstaje się z dpf moja charakteryatyka jazdy mówiła mi żw nigsy mnie to nie dopadnie a jednak zwrażeniami się podzielęj
cedzyk74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2016, 05:38   #575
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał eclipse Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rafał z takiego auta to bym nie nic wycinał ,
nie pisałeś nigdy dlaczego się pozbyłeś tamtego pierwszego S maxa ....
Ale co do oleju to nie wierzył bym w zapewnienia sprzedającego i wymienił na nowy dla pewności bo jak będzie za dużo to odpukać ...
Pierwszego Maxia musiałem na chwile zamienić na 2 auta tańsze - taka była potrzeba, nie chciałem go sprzedawać bo chodził super.

W tym olej był wymieniany bo mam pełną historię serwisu, ale jasna sprawa że lepiej wymienić. To od razu zaytam tutaj: Jaki obecnie olej najlepiej do tego mojego wlać (marka i parametry)?

Kiedyś lałem do S-maxa oryginał forda potem go wycofali z tego co pamiętam....
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2016, 06:09   #576
bukox
ford::specialist
 
Avatar bukox
 
Zarejestrowany: 30-12-2015
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 649
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał RafałB Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W tym olej był wymieniany bo mam pełną historię serwisu, ale jasna sprawa że lepiej wymienić. To od razu zaytam tutaj: Jaki obecnie olej najlepiej do tego mojego wlać (marka i parametry)?

Kiedyś lałem do S-maxa oryginał forda potem go wycofali z tego co pamiętam....
Ja polecam Motul Specific 913D (5W30)
__________________
Opel Vectra B 1.6 XEL -> Opel Vectra C 1.9 DTH -> Ford S-MAX MK1 2.0 DW10C -> Suzuki Swift MK7 1.2 DualJet + Ford S-MAX MK2 2.0 DW10F

Ostatnio edytowane przez Speedo ; 15-05-2016 o 22:06 Powód: dubel
bukox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-06-2016, 12:48   #577
kewcio
ford::beginner
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-05-2011
Skąd: Łódź
Model: s-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 21
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Panowie,
może ktoś się wypowiedzieć w tym temacie?

Cytat:
Napisał kura2000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam

Mam pytanie o Forscan i odczyty z DPF w S-Max 2008 2.0 TDCI.

Śledziłem sobie ostatnio po zakupie STN1170 i Forscan Lite odczyty z filtra.

DP_DPF - ciśnienie różnicowe miałem na poziome 0.4 kPa na postoju
DSLCR - odległość od ostatniej ukończonej regeneracji miałem na poziomie 515 km do dzisiaj
DSLRT - odległość przejechaną od ostatniej próby regeneracji miałem na poziomie 514,5km
NOFRE - liczba nieudanych prób regeneracji miałem na poziomie 0
NORFARD ( nie wiem co to ) - miałem na poziomie 3
TESLRT - czas jaki upłynął od ostatniej próby regeneracji miałem na poziomie 1000 s ( nie rozumiem tego parametru )

Dziś włączyło mi się wypalanie kiedy parkowałem - spalanie 1,5l, charakterystyczny smród, wentylatory na maksa i kopcenie przy gazowaniu.
Pojechałem na przejażdżkę po obwodnicy i po powrocie wszystko wróciło do normy - spalanie na 0,7 itp.
Podpiąłem Forscana i miałem takie odczyty:
DP_DPF - ciśnienie różnicowe miałem na poziome 0.4 kPa na postoju
DSLCR - odległość od ostatniej ukończonej regeneracji miałem na poziomie 207km
DSLRT - odległość przejechaną od ostatniej próby regeneracji miałem na poziomie 14km
NOFRE - liczba nieudanych prób regeneracji miałem na poziomie 0
NORFARD - miałem na poziomie 1
TESLRT - czas jaki upłynął od ostatniej próby regeneracji miałem na poziomie 14 s

A zatem skoo wypalanie było udane to skąd nagle wartość 207km od wypalania?
Brak nieudanych wypalań, i 14 km od próby wypalania?
Czy Forscan coś tu przekłamuje czy ja nie potrafię tego czytać?
I co to jest ten NORFARD, że zmienił się z 3 na 1 po wypalaniu?

Z góry dzięki za pomoc.
kewcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-06-2016, 19:56   #578
kewcio
ford::beginner
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-05-2011
Skąd: Łódź
Model: s-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 21
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Witam,
proszę o info na temat tego co złapałem.
napisze, że mam błędy P0428 - czujnik temperatury spalin (jestem umówiony na wymianę)

===TCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

===END TCM DTC Brak===

===PCM DTC P0428:00-64===
Kod: P0428 - Wysoka wartość sygnału wejściowego czujnika temperatury katalizatora (rząd cylindrów 1)

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Ten kod DTC zostaje zapisany, gdy wystąpi jeden lub więcej z poniższych warunków.

napięcie czujnika temperatury przed filtrem cząstek stałych (DPF) powyżej górnej granicy

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Zwarcie do zasilania

Zwarcie w instalacji elektrycznej lub elemencie.

Otwarty obwód w przewodach lub elemencie

Chwilowe przerwanie lub zwarcie obwodu

Czujnik był wcześniej odłączony.

Uszkodzone lub zabrudzone złącze

Dokonaj wzrokowych oględzin złącza PCM i przewodów posuwając się do tyłu aż do głównej wiązki. Zwracaj uwagę na ewentualne uszkodzenia lub korozję. W razie konieczności dokonaj naprawy lub oczyść.

czujnik temperatury przed filtrem cząstek stałych (DPF)

Jezeli sa obecne jakies inne kody DTC, najpierw zajmij sie nimi.

===END PCM DTC P0428:00-64===

===PCM DTC U0405:00-6C===
Kod: U0405 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu układu kontroli prędkości

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC U0405:00-6C===

===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC Brak===

===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego

===END SASM DTC Brak===

===ABS DTC U3001:00-08===
Kod: U3001 - Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC U3001:00-08===

===PBM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący hamulcem postojowym

===END PBM DTC Brak===

===PSCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy

===END PSCM DTC Brak===

===BCMii DTC C1A57:13-6C===
Kod: C1A57 - Lewa przednia antena

Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1814326 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 201665.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 21 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC C1A57:13-6C===

===BCMii DTC C1D22:49-2C===
Kod: C1D22 - Zespól przelaczników z prawej strony kierownicy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Wewnętrzna usterka elektroniczna

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1885199 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 204636.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC C1D22:49-2C===

===BCMii DTC C2003:49-2C===
Kod: C2003 - Zespół przełączników z lewej strony kierownicy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Wewnętrzna usterka elektroniczna

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1832191 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 202751.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 25 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC C2003:49-2C===

===BCMii DTC B10AC:95-28===
Kod: B10AC - Przełącznik układu sterowania prędkością

Dodatkowe symptomy usterki:
- Niewłaściwy zespół

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1887645 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 204658.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 12 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B10AC:95-28===

===BCMii DTC B112B:07-28===
Kod: B112B - Moduł kierownicy

Dodatkowe symptomy usterki:
- Usterki mechaniczne

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1926818 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 205987.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 36 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B112B:07-28===

===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł rozpoznawania mowy

===END SRM DTC Brak===

===PDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

===END PDM DTC Brak===

===DDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modu drzwi kierowcy

===END DDM DTC Brak===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie

===END PAM DTC Brak===

===HVAC DTC U3006:16-28===
Kod: U3006 - Obwód zasilania A modulu sterujacego

Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja

===END HVAC DTC U3006:16-28===

===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

===END ACM DTC Brak===

===IPC DTC U3006:16-2B===
Kod: U3006 - Obwód zasilania A modulu sterujacego

Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC U3006:16-2B===

===IPC DTC U0422:68-2A===
Kod: U0422 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układami nadwozia

Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC U0422:68-2A===

===IPC DTC U0415:68-2A===
Kod: U0415 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego ABS

Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC U0415:68-2A===

===IPC DTC U0416:68-2A===
Kod: U0416 - Nieprawidłowe dane uzyskane z VDM

Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC U0416:68-2A===

i jeszcze z forscana na temat DPF
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DPF.jpg (61.0 KB, 64 wyświetleń)
kewcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2016, 19:45   #579
radca
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-05-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2010
Postów: 41
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Witajcie,

Wątek ma prawie 8 lat i cały czas te same problemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Chciałbym Was zapytać o opinię co do moich objawów w S-max 2.0D - może zasugerujecie coś, co pozwoli mi szybko rozwiązać problem.

Objawy:

- Silnik po kilku minutach traci wyraźnie moc ograniczając obroty do około 2-2,5 tys.
- Czasami moc wraca aby ponownie zniknąć.
- Stan oleju widoczny na zdjęciu "olej".
- Plik "zestawienie" pokazuje parametry pracy silnika bez obciążenia i dla około 3k obrotów
- Silnik ewidentnie odwiedzany jest przez jakieś zwierzę typu kuna (ślady łap i ponadgryzane osłony)
- Błędy widoczne po podpięciu pod OBD II (po ich skasowaniu wracają):
-- P2463
-- P246B
-- P246C
-- P269F

Co zrobiłem (mechanik):

- Wymontowanie i wyczyszczenie DPFa
- Wymiana membrany przy turbinie (podobno była pęknięta i miało to wpływ na podciśnienie)

Rezultat:

- Pomogło na jakieś 200 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- Podobno na świecy żarowej w układzie dopalania spalin znacząco skacze napięcie i to jest teraz powodem (sugerują problemy z elektryką, twierdzą, że DPF czysty mimo błędów)

Pytanie:

- Co to za czujnik widoczny na zdjęciu "czujnik" (jest zamontowany obok akumulatora)?
- Czy z Waszego doświadczenia jest sens szukania przyczyny w elektryce, świecy żarowej czy to jednak koniec DPFa?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg olej.jpg (98.1 KB, 115 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg zestawienie.jpg (88.9 KB, 106 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg czujnik.jpg (95.0 KB, 101 wyświetleń)
radca jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2016, 23:32   #580
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] na dzień dobry zainstaluj program Forscan. Jest wersja na PC i na Android/iPhone.

Sprawdź PIDy (Parameter ID) DPF_LOAD i DPF_SOOT_LD pochodzące z ECU: PCM (Powertrain Control Module). Sprawdź może jeszcze DPF_DIFF_PRESS albo coś podobnego (DPF differential preasure). Ten ostatni przy 800rpmach, przy 3000rpmach i podczas pełnego ociążania (pełen but na drodze, najlepiej pod górkę).

Jeśli chodzi o czujni to wyjmij wtyczkę i sprawdź numer. Podem google i będziesz wszystko wiedział. Chyba, że koledzy od 2.0 szybciej pomogą.

Głównie:
Po wymyciu DPFa powinno się "wyzerować" jego nastawy, inaczej algorymty w PCMie będą analizować dane z czujników jak dla poprzedniego zasadzenia. Forscan to darmowy soft diagnostyczno-serwisowy, udostępnia procedury to zmiany tych nastaw. Ogarniesz!
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.