|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-05-2016, 20:19 | #571 | |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Cytat:
Ktoś kiedyś pisał , że może zainicjować wypalania jazda ze zmiennymi obrotami czyli gaz hamulec gaz , że czasem przy zjeździe z autostrady się włącza. Coś w tym może jest , aczkolwiek u mnie włącza się wypalanie kiedy tylko chce , a najczęściej przy dojeżdżaniu do domu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
14-05-2016, 20:37 | #572 |
ford::expert
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Rafał z takiego auta to bym nie nic wycinał ,
nie pisałeś nigdy dlaczego się pozbyłeś tamtego pierwszego S maxa ale ja mam swojego 6 rok i osobiście przejechałem może 60 tyś( jak kupowałem 3 latka miał 40 tys) i też większość w ruchu miejskim w 90 % . Jak na razie odpukać ... Silnik pszczółka ..... Ale co do oleju to nie wierzył bym w zapewnienia sprzedającego i wymienił na nowy dla pewności bo jak będzie za dużo to odpukać ...
__________________
......................... Pozdrawiam . |
14-05-2016, 22:12 | #573 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-12-2015
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 649
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Cytat:
__________________
|
|
14-05-2016, 23:36 | #574 |
ford::beginner
Imię: radek
Zarejestrowany: 22-02-2014
Skąd: polska
Model: s-max
Silnik: tdci
Rocznik: 2007
Postów: 35
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Cześć we wtorek rozstaje się z dpf moja charakteryatyka jazdy mówiła mi żw nigsy mnie to nie dopadnie a jednak zwrażeniami się podzielęj
|
15-05-2016, 05:38 | #575 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Cytat:
W tym olej był wymieniany bo mam pełną historię serwisu, ale jasna sprawa że lepiej wymienić. To od razu zaytam tutaj: Jaki obecnie olej najlepiej do tego mojego wlać (marka i parametry)? Kiedyś lałem do S-maxa oryginał forda potem go wycofali z tego co pamiętam....
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
|
15-05-2016, 06:09 | #576 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-12-2015
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 649
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Cytat:
__________________
Ostatnio edytowane przez Speedo ; 15-05-2016 o 22:06 Powód: dubel |
|
15-06-2016, 12:48 | #577 | |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-05-2011
Skąd: Łódź
Model: s-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 21
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Panowie,
może ktoś się wypowiedzieć w tym temacie? Cytat:
|
|
15-06-2016, 19:56 | #578 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-05-2011
Skąd: Łódź
Model: s-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 21
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Witam,
proszę o info na temat tego co złapałem. napisze, że mam błędy P0428 - czujnik temperatury spalin (jestem umówiony na wymianę) ===TCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module). ===END TCM DTC Brak=== ===PCM DTC P0428:00-64=== Kod: P0428 - Wysoka wartość sygnału wejściowego czujnika temperatury katalizatora (rząd cylindrów 1) Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Ten kod DTC zostaje zapisany, gdy wystąpi jeden lub więcej z poniższych warunków. napięcie czujnika temperatury przed filtrem cząstek stałych (DPF) powyżej górnej granicy Przyczyną tego kodu DTC może być: Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd. Zwarcie do zasilania Zwarcie w instalacji elektrycznej lub elemencie. Otwarty obwód w przewodach lub elemencie Chwilowe przerwanie lub zwarcie obwodu Czujnik był wcześniej odłączony. Uszkodzone lub zabrudzone złącze Dokonaj wzrokowych oględzin złącza PCM i przewodów posuwając się do tyłu aż do głównej wiązki. Zwracaj uwagę na ewentualne uszkodzenia lub korozję. W razie konieczności dokonaj naprawy lub oczyść. czujnik temperatury przed filtrem cząstek stałych (DPF) Jezeli sa obecne jakies inne kody DTC, najpierw zajmij sie nimi. ===END PCM DTC P0428:00-64=== ===PCM DTC U0405:00-6C=== Kod: U0405 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu układu kontroli prędkości Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). ===END PCM DTC U0405:00-6C=== ===OBDII DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Diagnostyka pokładowa II ===END OBDII DTC Brak=== ===SASM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego ===END SASM DTC Brak=== ===ABS DTC U3001:00-08=== Kod: U3001 - Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS ===END ABS DTC U3001:00-08=== ===PBM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący hamulcem postojowym ===END PBM DTC Brak=== ===PSCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy ===END PSCM DTC Brak=== ===BCMii DTC C1A57:13-6C=== Kod: C1A57 - Lewa przednia antena Dodatkowe symptomy usterki: - Otwarty obwód Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 1814326 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 201665.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU -ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje -ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu -INCARTMP: 21 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC C1A57:13-6C=== ===BCMii DTC C1D22:49-2C=== Kod: C1D22 - Zespól przelaczników z prawej strony kierownicy Dodatkowe symptomy usterki: - Wewnętrzna usterka elektroniczna Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 1885199 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 204636.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU -ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje -ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu -INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC C1D22:49-2C=== ===BCMii DTC C2003:49-2C=== Kod: C2003 - Zespół przełączników z lewej strony kierownicy Dodatkowe symptomy usterki: - Wewnętrzna usterka elektroniczna Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 1832191 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 202751.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU -ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje -ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu -INCARTMP: 25 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC C2003:49-2C=== ===BCMii DTC B10AC:95-28=== Kod: B10AC - Przełącznik układu sterowania prędkością Dodatkowe symptomy usterki: - Niewłaściwy zespół Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 1887645 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 204658.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU -ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje -ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu -INCARTMP: 12 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC B10AC:95-28=== ===BCMii DTC B112B:07-28=== Kod: B112B - Moduł kierownicy Dodatkowe symptomy usterki: - Usterki mechaniczne Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 1926818 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 205987.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU -ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje -ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu -INCARTMP: 36 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC B112B:07-28=== ===SRM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł rozpoznawania mowy ===END SRM DTC Brak=== ===PDM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera ===END PDM DTC Brak=== ===DDM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Modu drzwi kierowcy ===END DDM DTC Brak=== ===RCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł układu SRS ===END RCM DTC Brak=== ===PAM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie ===END PAM DTC Brak=== ===HVAC DTC U3006:16-28=== Kod: U3006 - Obwód zasilania A modulu sterujacego Dodatkowe symptomy usterki: - Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja ===END HVAC DTC U3006:16-28=== ===ACM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio ===END ACM DTC Brak=== ===IPC DTC U3006:16-2B=== Kod: U3006 - Obwód zasilania A modulu sterujacego Dodatkowe symptomy usterki: - Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą ===END IPC DTC U3006:16-2B=== ===IPC DTC U0422:68-2A=== Kod: U0422 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układami nadwozia Dodatkowe symptomy usterki: - Informacje o zdarzeniu Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą ===END IPC DTC U0422:68-2A=== ===IPC DTC U0415:68-2A=== Kod: U0415 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego ABS Dodatkowe symptomy usterki: - Informacje o zdarzeniu Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą ===END IPC DTC U0415:68-2A=== ===IPC DTC U0416:68-2A=== Kod: U0416 - Nieprawidłowe dane uzyskane z VDM Dodatkowe symptomy usterki: - Informacje o zdarzeniu Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą ===END IPC DTC U0416:68-2A=== i jeszcze z forscana na temat DPF |
30-06-2016, 19:45 | #579 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-05-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2010
Postów: 41
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
Witajcie,
Wątek ma prawie 8 lat i cały czas te same problemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chciałbym Was zapytać o opinię co do moich objawów w S-max 2.0D - może zasugerujecie coś, co pozwoli mi szybko rozwiązać problem. Objawy: - Silnik po kilku minutach traci wyraźnie moc ograniczając obroty do około 2-2,5 tys. - Czasami moc wraca aby ponownie zniknąć. - Stan oleju widoczny na zdjęciu "olej". - Plik "zestawienie" pokazuje parametry pracy silnika bez obciążenia i dla około 3k obrotów - Silnik ewidentnie odwiedzany jest przez jakieś zwierzę typu kuna (ślady łap i ponadgryzane osłony) - Błędy widoczne po podpięciu pod OBD II (po ich skasowaniu wracają): -- P2463 -- P246B -- P246C -- P269F Co zrobiłem (mechanik): - Wymontowanie i wyczyszczenie DPFa - Wymiana membrany przy turbinie (podobno była pęknięta i miało to wpływ na podciśnienie) Rezultat: - Pomogło na jakieś 200 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - Podobno na świecy żarowej w układzie dopalania spalin znacząco skacze napięcie i to jest teraz powodem (sugerują problemy z elektryką, twierdzą, że DPF czysty mimo błędów) Pytanie: - Co to za czujnik widoczny na zdjęciu "czujnik" (jest zamontowany obok akumulatora)? - Czy z Waszego doświadczenia jest sens szukania przyczyny w elektryce, świecy żarowej czy to jednak koniec DPFa? |
30-06-2016, 23:32 | #580 |
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
na dzień dobry zainstaluj program Forscan. Jest wersja na PC i na Android/iPhone.
Sprawdź PIDy (Parameter ID) DPF_LOAD i DPF_SOOT_LD pochodzące z ECU: PCM (Powertrain Control Module). Sprawdź może jeszcze DPF_DIFF_PRESS albo coś podobnego (DPF differential preasure). Ten ostatni przy 800rpmach, przy 3000rpmach i podczas pełnego ociążania (pełen but na drodze, najlepiej pod górkę). Jeśli chodzi o czujni to wyjmij wtyczkę i sprawdź numer. Podem google i będziesz wszystko wiedział. Chyba, że koledzy od 2.0 szybciej pomogą. Głównie: Po wymyciu DPFa powinno się "wyzerować" jego nastawy, inaczej algorymty w PCMie będą analizować dane z czujników jak dla poprzedniego zasadzenia. Forscan to darmowy soft diagnostyczno-serwisowy, udostępnia procedury to zmiany tych nastaw. Ogarniesz!
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała |