|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-06-2016, 13:18 | #1 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
|
[MK1, MK2, MK3] Silniki Diesla w Focusach - krótka specyfikacja.
Z racji powtarzających się na forum częstych pytań o rozrząd, różnice w wersjach mocowych itp. itd postanowiłem napisać krótki poradnik z podstawowymi danymi o silnikach Diesla w naszych Focusach. Zdaję sobię sprawę z tego, że zostanę objechany, że to już było, ale gdyby mój post został podwieszony to może unikniemy sporej ilości pytań o to samo.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że nie jestem nieomylny więc proszę userów o ewentualne korekty. Zaczynamy: Skróty: - DKZ - dwumasowe koło zamachowe. - CR - Common Rail - VNT - turbo ze zmienną geometrią. 1. FORD FOCUS MK1 (również FL) W tym przypadku mamy do czynienia z dwoma wersjami silnikowymi - 1.8 TDDI 75 / 90km 8V Występował zarówno w wersjach przed FL jak i po FL. Dwie wersje mocy : 75 i 90 km różniące się tylko oprogramowaniem. Rozrząd: łańcuch łączący wał korbowy z pompą wtryskową (w praktyce jego żywotność przekracza żywotność silnika) oraz pasek łączący pompę wtryskową z wałkiem rozrządu. Układ banalnie prosty: jeden pasek i jedna rolka. Koszt oryginału w okolicach 200 zł. Sprzęgło: Zwykłe bez DKZ raczej bardzo trwałe. Turbo: Bez VNT. Trwałe. Układ wtryskowy pompa wtryskowa VP30. Zdarzają się awarie sterownika jak i samej pompy (szeroko opisywane na forum). - 1.8 TDCI 100 / 115km 8V Występował zarówno w wersjach przed FL jak i po FL (bodajże od 2001 roku). Dwie wersje mocy : 100 i 115 km różniące się tylko oprogramowaniem. Rozrząd: IDENTYCZNIE JAK WYŻEJ (TDDI) Sprzęgło: Z DKZ. W praktyce po 120 - 150 tys. km DKZ wymaga wymiany. Turbo: Posiada VNT. Trwałe. Układ wtryskowy Układ CR od firmy Delphi. Niestety jakość kiepska co przyczyniło się do złej sławy tych silników. DPF Brak przez cały okres produkcji Uwagi ogólne: silnik sam w sobie (bez osprzętu) bardzo trwały. Odnotowano pojedyncze przypadki obrócenia się panewki na wale w wersji TDDI. W TDCI problemu brak. 2. FORD FOCUS MK2 Tutaj do czynienia mamy z trzema silnikami Diesla o różnych wariantach mocy. - 1.8 TDCI 115km 8V Stary silnik Forda znany z poprzedniego modelu Focusa. Rozrząd: W wersji przed FL (2004 - 2008 ) rozrząd identyczny jak w przypadku powyższym. UWAGA w wersji po FL (2008 - 2011) jakiś idiota wpadł na pomysł zastąpienia dolnego łańcucha rozrządu paskiem w kąpieli olejowej. W tym przypadku pasek również podlega wymianie !!! (znane są przypadki z forum o zerwaniu tego dolnego paska). Sprzęgło: Z DKZ. Niestety nie grzeszy trwałością. Turbo: Posiada VNT. Raczej trwałe. Układ wtryskowy Układ CR od firmy Siemens. Wedle informacji zebranych z forum układ znacznie trwalszy niż ten z MK1. DPF Brak przez cały okres produkcji. - 1.6 TDCI 90/109 KM 16V Rozrząd: Wedle mojej wiedzy przez cały okres produkcji taki sam rozrząd. Czyli łańcuch łączący wałki w głowicy oraz podlegający wymianie jeden pasek łączący pompę wtryskową i jeden wałek rozrządu. Sprzęgło: Krążą legendy, że wersja 90 KM potrafiła nie mieć DKZ. Według mnie jest to bujda i każde 1.6 TDCI ma DKZ (co ciekawe bliźniacze 1.6 HDI rzeczywiście mogło go nie mieć). Trwałość raczej dobra. Turbo: Ze stałą geometrią w wersji 90 km do 2010 roku. Pozostałe posiadają VNT. Pojawiały się problemy z wielokrotnym padaniem turbin z powodu zapychania się sitka olejowego. Temat szeroko opisywany na forum wystarczy poszukać. Układ wtryskowy Układ CR od firmy BOSCH. Podobno w pełni regenerowalny do tego bardzo trwały. DPF Tutaj jest loteria. Można go mieć można go nie mieć. Ale można to łatwo sprawdzić. Wchodzimy Tutaj -> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wpisujemy VIN i sprawdzamy. Jeśli w notce o emisji spalin jest Etap IV + DPF to DPF mamy. Jeśli samo etap IV to nie mamy. Jest to DPF Typu mokrego. UWAGA: Po 2010 roku DPF mokry został zastąpiony suchym. Wtedy to KAŻDY Focus posaida już filtr DPF. Dodatkowo 1.6 TDCI po 2010 roku można przełączyć programowo z 90 na 109 km. Polega to na wgraniu FABRYCZNEGO softu i jest to w pełni bezpiecznie. - 2.0 TDCI 16V 110/ 136 KM Rozrząd: Wedle mojej wiedzy przez cały okres produkcji taki sam rozrząd. Czyli łańcuch łączący wałki w głowicy oraz podlegający wymianie jeden pasek łączący pompę wtryskową i jeden wałek rozrządu. Sprzęgło: Obowiązkowo z DKZ. Trwałe. Turbo: Ze zmienną geometrią. Trwałe. Układ wtryskowy Układ CR od firmy SIEMENS. Obecnie brak problemów z regeneracją. DPF Tutaj również loteria. Można go mieć można go nie mieć. Ale można to łatwo sprawdzić. Wchodzimy Tutaj -> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wpisujemy VIN i sprawdzamy. Jeśli w notce o emisji spalin jest Etap IV + DPF to DPF mamy. Jeśli samo etap IV to nie mamy. Jest to DPF Typu mokrego. UWAGA W opinii wielu jest to najlepszy Diesel Forda ostatnich lat. 3. FORD FOCUS MK3 Tutaj o trwałości pisał nie będę bo jeszcze tego nie wiadomo. - 1.6 TDCI 8V 95/115 KM Rozrząd: Jeden wałek rozrządu. Wymianie podlega jeden pasek. Sprzęgło: Obowiązkowo z DKZ. Turbo: Ze zmienną geometrią. Układ wtryskowy Układ CR od firmy BOSCH. Póki co brak problemów z trwałością. Wtryski piezoelektryczne co skutecznie uniemożliwia regenerację. DPF Obowiązkowo jest suchy DPF. UWAGA Silniki 95 i 115 KM różnią się TYLKO oprogramowaniem. Są w pełni przełączalne między sobą. Nie będę robił reklamy, ale na forum są ludzie, którzy to robią. - 1.5 TDCI 8V 95/120 KM Z tego co wiem jest to bliźniacza konstrukcja do 1.6 TDCI więc wszystko co powyżej napisano można zastosować również tutaj. - 2.0 TDCI 115/140/163 KM 16V Rozrząd: Dwa wałki rozrządu. Wymianie podlega jeden pasek. Sprzęgło: Obowiązkowo z DKZ. Turbo: Ze zmienną geometrią. Układ wtryskowy Układ CR od firmy DELPHI. Póki co brak problemów z trwałością. Wtryski piezoelektryczne co skutecznie uniemożliwia regenerację. DPF Obowiązkowo jest suchy DPF. UWAGA Silniki 115, 140 i 163 KM różnią się TYLKO oprogramowaniem. Są w pełni przełączalne między sobą. Nie będę robił reklamy, ale na forum są ludzie, którzy to robią. Zapraszam do konstruktywnej krytyki, która pozwoli na uzupełnienie braków oraz poprawi moje błędy. Pozdro ! P.S jeśli temat zostanie "przyjęty" będę go na bieżąco uzupełniał o dane dotyczące np. dokładnej specyfikacji silników czy najczęstsze występujące usterki. To powyżej to tylko wstęp do mam nadzieję szerokiego zbioru wiedzy o Foczych silnikach. Ostatnio edytowane przez cezarg1410 ; 13-06-2016 o 23:43 Powód: Uwagi od kolegów ministerq oraz KolarzNFS |
11-06-2016, 20:05 | #2 | |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: [MK1, MK2, MK3] Silniki Diesla w Focusach - krótka specyfikacja.
Cytat:
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
|
12-06-2016, 19:27 | #3 |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 10-01-2009
Skąd: Zabrze
Model: Cee'd C+/FF3 Trend
Silnik: 1.4 109KM/1.6 TDCi 115KM
Rocznik: 2008/2011
Postów: 72
|
Odp: [MK1, MK2, MK3] Silniki Diesla w Focusach - krótka specyfikacja.
Warto dodać, że w FF3 1.6 TDCi są już wtryski piezo. I póki co niestety cieżko o regenrację Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
MK6 1.4 -> MK7 1.8 TD -> Punto 1.2 8V -> Cee'd 1.4 + FF3 1.6 TDCi http://www.motostat.pl/user_images/80938/icon5.png |
13-06-2016, 23:43 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
|
Odp: [MK1, MK2, MK3] Silniki Diesla w Focusach - krótka specyfikacja.
Uwagi uwzględnione Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W tygodniu postaram się wrzucić typowe usterki każdego silnika. Może się jeszcze temat uratuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |