|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-05-2016, 13:02 | #1 |
ford::professional
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 22-05-2012
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK5 FL Titanium
Silnik: 2.0 A8 EcoBlue 190KM
Rocznik: 2019, I rej. 2020
Postów: 1,311
|
Wyciek płynu chłodzącego w silniku benzynowym
Chciałbym podzielić się z moim problemem dotyczącym wycieku płynu chłodzącego z silnika 1.6 EB. Około 0,5 l na 100km.
Walczę już z tym od około 1 miesiąca i ASO skapitulowało. Ciągle ubywa mi płynu i widać to na silniku i osłonie dolnej, które są różowe. Chodzi o zidentyfikowanie miejsca wycieku. Wyciek do strony pasożyta z boku silnika. ASO obstawiało: 1. jeden z węży idący do chłodnicy, 2. uszczelka pod głowicą, 3. pompa wody, 4. rozrząd. Zaproponowali wymianę odpowiednio punktów 1, 3 i 4. Koszt w ASO około 3 tys. zł. Spędziłem wczoraj cały dzień a ASO, silnik był rozgrzewany, pompka dla zwiększenia ciśnienia w układzie (ponad 2 bar) i nic żadnego wycieku. A płyn ucieka i ślady na silniku są. Zrezygnowałem z tych kosztownych propozycji z zamiarem dalszych obserwacji. ASO anulowało zlecenie i nic nie zapłaciłem (chociaż jeden plus). Dziś rano odpalam samochód i otwieram maskę a tam kapie spod koła pasowego pompy wodnej. Podjechałem do znanego mi warsztatu niezależnego i miła niespodzianka. Pracuje tam były mechanik z ASO Forda. Macha do góry i zgodnie potwierdzamy wyciek z pompy wody. Pasek wielorowkowy rozrzucał płyn dlatego po jeździe nie sposób było się zorientować gdzie jest źródło gdy silnik był ciepły. Dodatkowo na ciepłym wycieku nie było. Mechanik potwierdził, że jak płyn się rozgrzeje to pompa się uszczelnia a gdy jest zimny to kapało jak z niesprawnego kranu. Krótka diagnoza i wycena: pompa wody SKF, dolewka płynu i robocizna. Całość zamknie się grubo poniżej 500 zł.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na wymianę jadę za tydzień. A najważniejsze prawdopodobnie rozrządu nie trzeba będzie ruszać, ponieważ pompa napędzana jest paskiem wielorowkowym, a przebieg samochodu to ok. 60 kkm. Zobaczymy z tym rozrządem.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
02-06-2016, 15:24 | #2 |
ford::professional
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 22-05-2012
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK5 FL Titanium
Silnik: 2.0 A8 EcoBlue 190KM
Rocznik: 2019, I rej. 2020
Postów: 1,311
|
Odp: Wyciek płynu chłodzącego w silniku benzynowym
Samochód odebrany po naprawie. Wymiana pompy wody (SKF). Jedyny minus to, że trzeba było zdjąć napinacz paska rozrządu. Ale warsztat posiadał przyrząd do blokowania rozrządu i po konsultacji z jednym z ASO (zgodnie z manifestem i interwałem wymiany paska) w moim przypadku przy przebiegu 60 kkm wymiana paska nie była wymagana.
Poza tym wg oceny warsztatu, pasek był w bardzo dobrym stanie. Nie wiem jak można to ocenić wzrokowo.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pompa przeciekała na wałku pod kołem pasowym. Co dziwne, bo luz był niewyczuwalny. Przecieki były tylko na zimnym silniku. Całość brutto ca. 560 zł.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak już wspomniałem w warsztacie pracuje mechanik z jednego z poznańskich ASO i dość dobrze zna się na rzeczy.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ogólnie warsztat polecam. Robiłem już u nich kilka rzeczy w fordach: rozrząd, amortyzatory, hamulce i teraz pompa wody. Na jesień będę wymieniał tuleje wahaczy tylnych wzdłużnych oraz klocki. Ceny zdecydowanie niższe niż ASO.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
02-06-2016, 19:47 | #3 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Wyciek płynu chłodzącego w silniku benzynowym
Witam
Paska rozrządu nie wolno powtórnie napinać.Zakładamy nowy. pozdrawiam |
02-06-2016, 21:49 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-04-2014
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 17
|
Odp: Wyciek płynu chłodzącego w silniku benzynowym
Co to za warsztat?
|
03-06-2016, 06:45 | #5 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: Wyciek płynu chłodzącego w silniku benzynowym
Cytat:
"...i po konsultacji z jednym z ASO..." - takie coś oznacza u nas tyle, że wszytko co można było spie...yć zostało spie...szone, a nie, że ktoś coś wiedział... |
|
03-06-2016, 19:46 | #6 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Wyciek płynu chłodzącego w silniku benzynowym
Witam
Też pracuję w ASO, nieco na południe.Dla mnie to" partyzantka".Bez urazy. pozdrawiam |
03-06-2016, 20:35 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: Wyciek płynu chłodzącego w silniku benzynowym
c.n.d./q.e.d
Dlaczego myślisz, że inżynier spoza branży motoryzacyjnej, z parodzisięcioletnim stażem i kupą roboty do zrobienia, zabiera się za zawieszenie, rozrząd i inne pierdoły w samochodach w domu? Owszem, lubię pracę na powietrzu latem, ale gdybym się nie sparzył na ASO i nie-ASO w Polsce, zakres moich zabaw przy samochodach byłby znacznie mniejszy niż jest teraz... |