Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-04-2016, 18:38   #1
gogigi
ford::average
 
Avatar gogigi
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
Domyślnie wymiana wysprzeglika - blad DTC A19A I CHECK ENGINE brak mocy - problem rozwiazany

Cześć

wymiana wysprzeglika - blad DTC A19A I paląca się kontrolka CHECK ENGINE

Tak jak w tytule i mojego focusa dopadła bolączka. Problem rozpoczął się w styczniu kiedy uszkodzeniu uległa pompka sprzęgła. Awaria została naprawiona i do początku kwietnia było wszystko w porządku aż do teraz. W ciągu tygodnia kiedy auto postało przez noc zdarzyło mi się to 3 razy że pedał sprzęgła wpadł w podłogę i nie chciał wrócić. Wystarczyło go podciągnąć i wszystko wracało do normy. Diagnoza wyciek na wysprzegliku. Skrzynia zrzucona wysprzeglik wymieniony. Sprzęgło i auto chodzi i jeździ. Az do momentu kiedy zapaliła się kontrolka check engine a w teście zegarów pojawił się błąd DTC A19A. Auto straciło pazura i coś go boli wkreca sie na obroty do 4 tys ale nie ma tego kopa. Jak na złość mój kabelek od viakona mam pożyczony i nie mogę odczytać błędu.

W okresie czerwiec - wrzesień 2015 roku była regenerowana turbina, alternator, wymieniony nowy akumulator dpf wycięty i wymieniony łańcuszek o walków rozrządu bo był wyciągnięty i zaczął hałasować, Auto śmigało aż milo wszędzie jest sucho i nie ma nigdzie zapoceń. Nie kopci nie puszcza dymu odpala od 1 kopa.

Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem ? Czy to może być padnięty zaworek od sterowania geometria turbiny ?

Pozdr.


Ostatnio edytowane przez gogigi ; 08-06-2016 o 09:32
gogigi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2016, 09:55   #2
gogigi
ford::average
 
Avatar gogigi
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: wymiana wysprzeglika - blad DTC A19A I CHECK ENGINE

moze komuś sie przyda informacja blad w menu zegarow usunalem przez wymiane zaworu pierburga sterowania geometria turbiny oraz wymiana czujnika map sensor w przepustnicy. odpiecie akumulatora na 10 min i bledy w komputerze zniknely. Na chwile obecna pali sie jeszcze kontrolka check engine ale w najblizszym czasie usune go przez wykasowanie bledu przez kompa. ciekawe jes to ze raz na 80 km sama zgasnie i po prxejechaniu 10 km znowu sie zapala. blad nie mial nic wspolnego z wymiana wysprzeglika.
gogigi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2016, 19:39   #3
gogigi
ford::average
 
Avatar gogigi
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: wymiana wysprzeglika - blad DTC A19A I CHECK ENGINE

Moja walka z autem i błędem a informacje które zamieszczę możne komuś sie przydać na przyszłość i tym razem ktoś odpisze swoje spostrzeżenia. Wrócił mój kabel od viaken z naprawy bo był uszkodzony po odczytaniu błędów forscanem które zamieszczę niżej błąd o check engine przestał się palić. Jutro jadać do pracy sprawdzę czy ponownie się nie pojawi.

Zamieszczam informacje które elementy wymieniłem w aucie od pojawienia się awarii w poscie nr 1:
  • wymieniłem zawór egr na nowy,
  • czujnik położenia wału nowy
  • zaworu sterowania geometria turbiny nowy

Najciekawsze jest to ze mój mechanik wykasował błędy niestety nie wiem jaki programem a jednak forscan je wszystkie odczytał (przed wykasowaniem przeze mnie)

===PCM DTC P2263-E1===
Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej


===PCM DTC P0113-61===
Kod: P0113 - Zbyt wysoka wartość na wejściu czujnika IAT.


===PCM DTC P0101-E1===
Kod: P0101 - Problem dotyczący zakresu napięcia w obwodzie/jakości sygnału MAF

===PCM DTC P0234-E1===
Kod: P0234 - Stan nadmiernego ciśnienia trubosprężarki

===OBDII DTC P0101-C===
Kod: P0101 - Problem dotyczący zakresu napięcia w obwodzie/jakości sygnału MAF


===OBDII DTC P2263-C===
Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej

===ABS DTC U2023-A0===
Kod: U2023 - Usterka sieci komunikacji pojazdu



===EPS DTC C1956-30===
Kod: C1956 - Usterka obwodu czujnika kata skretu


===DFDM DTC C198F-20===
Kod: C198F - Utrata łączności z zespołem przełączników


===DFDM DTC U0201-20===
Kod: U0201 - Utrata łączności z modułem C sterującym drzwiami


===DFDM DTC U1900-20===
Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN


===DFDM DTC U2516-20===
Kod: U2516 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN


===PAM DTC C1700-60===
Kod: C1700 - Usterka obwodu czujnika lewego tylnego zewnetrznego


===PAM DTC C1703-60===
Kod: C1703 - Usterka obwodu czujnika prawego tylnego zewnetrznego

===PAM DTC C1706-60===
Kod: C1706 - Usterka obwodu czujnika lewego tylnego wewnetrznego

===PAM DTC C1709-60===
Kod: C1709 - Usterka obwodu czujnika prawego tylnego wewnetrznego

===PAM DTC C1742-60===
Kod: C1742 - Usterka obwodu brzeczyka tylnego



Po skasowaniu wszystkich DTC - wszedzie brak bledu na wylaczonym i wlaczonym silniku jedyny blad ktory wisi to :

===PAM DTC C1703-60===
Kod: C1703 - Usterka obwodu czujnika prawego tylnego zewnetrznego

===PAM DTC C1706-60===
Kod: C1706 - Usterka obwodu czujnika lewego tylnego wewnetrznego


===PAM DTC C1709-60===
Kod: C1709 - Usterka obwodu czujnika prawego tylnego wewnetrznego


===PAM DTC C1742-60===
Kod: C1742 - Usterka obwodu brzeczyka tylnego



Czy ktoś pomoże w interpretacji pozostałych błędów. Moje auto nie posiada czujników parkowania oraz fabrycznego auto alarmu. Co to za błędy ??

Ostatnio edytowane przez gogigi ; 01-06-2016 o 20:02
gogigi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-06-2016, 09:40   #4
gogigi
ford::average
 
Avatar gogigi
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: wymiana wysprzeglika - blad DTC A19A I CHECK ENGINE

Problemem okazał się uszkodzony zawór pierburga od sterowania zmiana geometrii turbiny. Sama wymiana zaworka była połowa sukcesu ponieważ mechanik, który podczas naprawy wysprzeglika porozpinał przewody podpiął je odwrotnie. Zamiana miejscami przewodów od razu pomogła. Check engine zgasł po krótkiej jeździe błędy wykasowane i już nie wróciły. Szkoda tylko wydanej kasy na nowe egr czujnik położenia walu map sensor.

Pozdrawiam
gogigi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:17.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.