|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-05-2016, 19:36 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-05-2009
Skąd: Kraków
Model: Jest Focus Kombi, był C-MAX GHIA
Silnik: 1,5 TDCI 120KM / 1,6 TDCI 109KM
Rocznik: 2016 / 2005
Postów: 69
|
Prąd ładowania, dziwne zachowanie
Witam, od dwóch tygodni mam problem z napięciem, a mianowicie jak przejadę około 20 minut samochodem włącza sie kontrolka ładowania + ograniczony EPB, po czym po około 2-4 minut gaśnie. Auto nie gaśnie, światła nie przygasają. Myślałem, że to alternator auto ma 200 tyś. przebiegu, oddałem do mechanika który wymienił szczotki, szczotkotrzymacze i diody, sprawdził ładowanie i jest 14,4V. Ale nie rozwiązało to problemu, nadal załącza się kontrolka. Kupiłe miernik do zapalniczki żeby obserwować prąd ładowania. I tak przez około 20 minut prąd ładowania w gniazdku wynosi 13,9 V. Po zapaleniu sie kontrolki spada do 13,4 V po około 5 minutach z powrotem jest 13,9 V. Już dwóch mechaników rozłożyło ręce, komputer nie pokazuje żadnych błędów, sprawdzone kable, sprawny akumulator (po nocy napięcie 12,6 V na zgaszonym silniku). Ręce mi już opadają,zastanawiam się czy nie kupić orginalnego nowego alternatora, tyle tylko, że nie mam pewności,że to jest jego wina. Czy ktoś z kolegów miał podobny problem ? Z góry dziękuję za pomoc.
Wysłane przy pomocy Tapatalka |
21-05-2016, 06:45 | #2 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
|
Odp: Prąd ładowania, dziwne zachowanie
Jak wiesz, w tym autku jest inteligentny system sterowania alternatorem. Steruje tym komputer, ale miałem kiedyś przypadek że po regeneracji altka trzeba było zrobić ją jeszcze raz bo moduł zastosowany w alternatorze zachowywał się dziwnie i napięcie spadało do 12,9V. Po wymianie na nowy oryginalny wszystko wróciło do normy. Może u Ciebie gość jak regenerował altka włożył jakiś marny zamiennik (albo go nie zmienił) i dlatego zachowuje się dziwnie. Pamiętaj też że najważniejsze jest sprawdzenie napięcia bezpośrednio na alternatorze bo możesz mieć też problem z jakimś przewodem podłączonym do alternatora. (może też coś we wtyczce podłączeniowej przygniło - zdarza się często). Sprawdź też pobór prądu przez wspomaganie które jak będzie robiło za duże obciążenie może w układzie elektrycznym robić niespodzianki. Ostatnim jest komputer sterujący alternatorem - rzadko ale się zdarza że padnie sterowanie, wtedy ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mariusz
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd |
21-05-2016, 11:07 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-05-2009
Skąd: Kraków
Model: Jest Focus Kombi, był C-MAX GHIA
Silnik: 1,5 TDCI 120KM / 1,6 TDCI 109KM
Rocznik: 2016 / 2005
Postów: 69
|
Odp: Prąd ładowania, dziwne zachowanie
Dziękuję za odpowiedź.
Jak nazywa się fachowo moduł o którym piszesz, co to za część ? Zaczynam podejrzewać, że "fachowiec" chyba go nie zmienił Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |