Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-05-2016, 18:47   #21
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał szafarek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie ukrywam, że miałem nadzieję, że koledzy co mają 109 konne, 1.6 sprawdzą jak działa u nich sztanga i się wypowiedzą
Nagralem prace sztangi swojej wrzuce link jak sie wgra na Yuo tube

krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 18:49   #22
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał krzys1968 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nagralem prace sztangi swojej wrzuce link jak sie wgra na Yuo tube
Podziękował, czekam na link.
Napisz chociaż na szybko jak jest - wolno się chowa czy szybko jak w pugu ....
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 19:00   #23
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Wyglada ze sie szybciej chowa
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 19:01   #24
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał krzys1968 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wyglada ze sie szybciej chowa
Krzyś, a rozumiem, że z Twoim autem wszystko jest ok ?
Zbiera się, przyspiesza i takie tam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 19:02   #25
wydra
ford::specialist
 
Avatar wydra
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 06-09-2010
Skąd: Wrocław
Model: Hyundai i20
Silnik: 1.25 16V
Rocznik: 2016
Postów: 942
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Zaczerpnięte z forum alfy:
Cytat:
W dalszej kolejności należy przyjrzeć się zmiennej geometrii turbiny, a właściwie jej sterowaniu. Głównym winowajcą jest zaworek elektromagnetyczny (overboost) – znajduje się na pasie przednim.
Łatwo sprawdzić czy spełnia on właściwie swoją rolę. Na pracującym silniku odpinamy od niego wtyczkę obserwując jednocześnie „sztangę” siłownika („gruchy”) po odłączeniu powinna się wysunąć z siłownika, a po podłączeniu sztanga powinna się cofnąć w miarę dynamicznie – jeśli czyni to wolno to mamy problem albo szwankuje sterowanie, albo niestety mamy zapieczone kierownice zmiennej geometrii.
Sztanga powinna chodzić błyskawicznie - tak jak na filmie z Peugotem.

Mam podobny problem, turbina mi czasami przeładowuje na wysokich obrotach.
Na szczęście w Alfie zawór sterujący jest rozbieralny, można wyczyścić, przesmarować i złożyć - w najbliższej wolnej chwili to zrobię.
Za to nie wiem jak to wygląda w Fordzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był Orion 1.8D 91', Mondeo 1.8 16V LPG 97' i Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 01'.
wydra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 19:04   #26
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Tak nie mam problemu ciagnie do 190 km wiecej nie prubowalem z rozsadku
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 19:06   #27
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał wydra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sztanga powinna chodzić błyskawicznie - tak jak na filmie z Peugotem.
Czyli tak jak pisałem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Cytat:
Napisał wydra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na szczęście w Alfie zawór sterujący jest rozbieralny, można wyczyścić, przesmarować i złożyć - w najbliższej wolnej chwili to zrobię.
Za to nie wiem jak to wygląda w Fordzie
Nierozbieralny ....
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 19:11   #28
pablod
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał krzys1968 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak nie mam problemu ciagnie do 190 km wiecej nie prubowalem z rozsadku
A jak ruszasz to czujesz moc? Chodzi o zakres 1000-2000 obr. Nie mówimy przecież o problemach z rozwinięciem 200 km.h Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pablod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 19:18   #29
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał pablod Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak ruszasz to czujesz moc? Chodzi o zakres 1000-2000 obr. Nie mówimy przecież o problemach z rozwinięciem 200 km.h Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak, racja. Nie chodzi o 200km/h.
Start jest ok, 2,3-ci bieg tez jest ok. Problemy są przy wyprzedzaniu na 4 i przy przyspieszaniu na 5. Wcisnę gaz i nic się nie dzieje, przyspieszanie trwa, trwa, trwa i trwa ....
Tylko, że mam program zrobiony i mam wrażenie że jakoś radzi sobie z niskimi prędkościami/obrotami.
Sporadycznie zdarza się że ma problem z rozpędzeniem się po zmianie z 1 na 2.
Ruszę normalnie (dokręcam tak do ok 2300 obr/min), wrzucam dwójkę i .... nic się nie dzieje.
Dojdzie do 2300-2500 (na tej dwójce) i zaczyna wciskać w fotel.
Ogólnie dziwnie jakoś ....

W pugu przy 160km/h jak dotknę gazu to czuję może nawet lekkie szarpniecie i rwie do przodu.
Przy ruszaniu, potem dwójka, trójka (styl jazdy ten sam co w fordzie) i auto wciska.
Mam o tyle fajnie, że mogę wszystko porównywać (ford, pug) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm

Ostatnio edytowane przez szafarek ; 12-05-2016 o 19:20
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2016, 19:22   #30
pablod
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

To o czym piszesz, też miałem, ale pomagało odłączenie EGR'a. Został wycięty przy okazji wgrywania bez-dpf'owego oprogramowania. Ale problemy z mocą chyba kręcą się wokół tych samych elementów.
Dla porządku. U mnie rusza nieco mułowato, jak się rozbuja jakoś idzie, ale takiego kopa, którego nagle dostał po wizycie u mechanika, który wymieniał elektronikę alternatora już nie ma. Może gdzieś pod silnikiem pies jest pogrzebany.... tylko dostęp ciężki.
pablod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.