|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-05-2016, 08:53 | #61 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 19-02-2014
Skąd: KNS
Model: Focus mk3 FL; Fiesta mk7; Transit mk7
Silnik: 1.5 TDCI (120); 1.25 (60); 2.4 (140)
Rocznik: 2016; 2009; 2008
Postów: 141
|
Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci
Podrzucę moje doświadczenia.
W ubiegłym roku walczyłem z przeładowaniem turbo P0234, gdzie lekarstwem była wymiana pierburga, choć z problemami bo pomyliłem przewody. Podczas usterki moc od samego dołu, fajna zabawa, ale czkawka turbo po dłuższej jeździe. Spalanie dość szybko wzrosło z 5,8 na prawie 8 l/100km, nawet w trasie było większe. W tym roku P0299 - niedoładowanie turbo, tu jak się okazało posypały się kierownice zmiennej geometrii. Na szczęście tylko geometria, reszta turbo OK. Podczas usterki coooraz większy muł, "wyprzedzanie za karę", przy próbach przyspieszania pojawiało się kopcenie (ale nie aż takie jak w tdiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., spalanie z tendencją spadkową, bo co tu spalić jak prawie nie jedzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z tego co się oczytałem i osłuchałem to najczęstsze przypadki z taką turbiną w 1.6 tdci/hdi. Dodatkowo jeszcze czujnik przy przepustnicy i jakieś tam sitko na przewodzie, ale z tym się nie mierzyłem. W poprzednim CC3 miałem 1.4 hdi 8v i brak mocy spowodowany był wadliwym przepływomierzem. Wcale nie wyglądał na uszkodzony, komputer też nie wskazywał jego usterki, a jednak. To była jedyna awaria w tym silniku przez moje ok 80tys km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
12-05-2016, 09:47 | #62 | |
ford::average
Imię: Mikołaj
Zarejestrowany: 06-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 70
|
Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci
Cytat:
Mechanik ma 1.6 TDCi 90KM, przekłada różne czujniki itp. żeby sprawdzić co to może być... Ja bym obstawiał jeszcze nieszczelność w gruszce, bo u mnie sztanga zachowuje sie tak samo jak u kolegów pablo i szafarek, na nowym pierburgu też. Jeśli nic nie wymyśli, to będę reklamować turbo raczej.
__________________
Kolekcjoner Fordów - Focus: MK1 hatchback 1999r. 1.8 TDDI 90KM & MK2 hatchback 2007r. 1.6 TDCi 109KM - Mondeo: MK3 kombi 2005r. 2.0 TDCi 115KM (sprzedany :<) |
|
12-05-2016, 12:31 | #63 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,660
|
Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci
Cytat:
|
|
12-05-2016, 14:13 | #64 |
ford::average
Imię: Mikołaj
Zarejestrowany: 06-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 70
|
Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci
Niestety, odsyłam turbinę do firmy, w której kupiłem. Po telefonie do nich zaproponowali, że wyważą indywidualnie pod dane auto, że czasem się tak zdarza. Czas pokaże, dam znać czy coś pomogło.
__________________
Kolekcjoner Fordów - Focus: MK1 hatchback 1999r. 1.8 TDDI 90KM & MK2 hatchback 2007r. 1.6 TDCi 109KM - Mondeo: MK3 kombi 2005r. 2.0 TDCi 115KM (sprzedany :<) |
12-05-2016, 17:25 | #65 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
|
Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci
A już liczyłem, że to może Pierburg.... ale skoro Twój nowy pracuje jak moja używka, to jestem w....
|
12-05-2016, 17:27 | #66 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci
U mnie wymiana pierburga jutro, dopiero przed chwilą kurier dowiózł przesyłkę...
Ale ... Czy to pug czy ford nie ma znaczenia, w VW też sztanga schodzi szybko, w alfie też, dziś oglądałem w fabii 1.6 tdi (choć trzeba było się nieźle nagimnastykować) .... W każdym schodzi szybko a nie jak u mnie, u nas. Założyłem, że jeśli schodzi tak powoli to przekłada się to na dłuuuugie przyspieszanie bo też wolno podnosi/opada się przy jeździe ... taka moja teoria. VNT mam ok, przepustnice już trzecią założyłem (i ta wreszcie nie klapie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.), układ szczelny, DPF-a nie mam, czujniki poprzekładałem już wcześniej z puga. Teraz to pug jeździ na moich, fordowskich czujnikach . Są identyczne. Wg mnie może być coś jeszcze z pompą vacum bo to ona przecież daje podciśnienie/ciśnienie (tak przynajmniej myślę). Może pierbug nie dmucha/ciągnie tyle ile powinien dać .... Łapy mi już po woli opadają, oby jutrzejsza wymiana rozwiązała mój problem bo jak nie to ... sprzedaje dziadostwo. Mam go już dość, choć cień szansy jeszcze u mnie ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
12-05-2016, 18:27 | #67 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,660
|
Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
a układ podciśnienia dokładnie przeglądałeś?
próbowaliście zapiąć bezpośrednio wężyk z vacuum na turbo? (z pominięciem Pierburga). nie polecam dłuższej jazdy z takim podłączeniem, ale sprawdzić jak najbardziej można. Ogólnie jak mi pękł zaworek podciśnieniowy w FF1 to było podobnie. Mega wielka turbodziura. Mimo to ja bym szukał najbliżej źródła - turbo i gruszka. To musi być tam... Tym bardziej, że: miałem 2 diesle w których miałem problemy z podciśnieniem w układzie. FF1 TDCI i Seata 1.9 TDI. I w obydwóch najpierw wysiadały hamulce, a sterowanie turbo później. A u was wszystko poza turbo jest okej. Panowie serio darujcie sobie przekopywanie auta wzdłuż i wszerz. Szukajcie problemów przy samym turbie. |
12-05-2016, 18:38 | #68 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci
Cytat:
Przecież napisałem że turbo ma zrobione. Wymieniona grucha i wieniec VNT bo przy wyższych obrotach/prędkościach się zacinała. Z tego powodu właśnie rozwaliło mi rezonator. Wężyki oczywiście sprawdzimy jutro. Do tej pory wszystko robiłem sam (od góry silnika, nie mam możliwości od dołu), a turbo robione było w renomowanej firmie. Wszystko z turbo jest ok - wieniec - wymienili bo się zacinał, gruchę - profilaktycznie. Reszta turbo w niemal idealnym stanie.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
|
13-05-2016, 06:55 | #69 |
ford::average
Imię: Mikołaj
Zarejestrowany: 06-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 70
|
Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci
Mnie czeka wycieczka do Gdyni, do firmy gdzie kupiłem sprężarkę. Wolę się przejechać, niech sami wyjmą, doważą i dostroją pod te auto turbinkę i powinno być ok, tak powiedziano mi przez telefon. Myślę, że to już chyba tylko wina turbiny, facet z firmy nawet się nie migał itp. tylko od razu zaprosił na reklamację/modyfikację gwarancyjną, więc myślę, że wiedzą iż coś nie tak jest z turbiną. Czy dam mechanikowi te 250zł za wyjęcie i wsadzenie turbiny, czy wydam to na paliwo z Wawy do Gdyni to jedno i to samo, więc pojadę tam osobiście, wyjmą i ogarną za darmo i znajdą przyczynę.
Tak jak pisałem, pominięcie pierburga u mnie nic nie dało, wszystkie czujniki, przepływka itp sprawdzone. Została tylko turbina.
__________________
Kolekcjoner Fordów - Focus: MK1 hatchback 1999r. 1.8 TDDI 90KM & MK2 hatchback 2007r. 1.6 TDCi 109KM - Mondeo: MK3 kombi 2005r. 2.0 TDCi 115KM (sprzedany :<) |
13-05-2016, 10:41 | #70 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-03-2009
Skąd: Bochnia
Model: C-max / Transit
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM / 2.0 TDDI 100 KM
Rocznik: 2008 / 2003
Postów: 188
|
Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci
Wtrącę 3 grosze. Miałem 5 turbin w przeciągu 2 miesięcy z 3 źródeł.
1) używana miała być OK, ale gwizdała jak moja stara niedoważona tuż przed umarciem, dobre osiągi, porównywalne do mojej która padła 2) regenerowana w firmie dającej gwarancję na 2 lata. Cicha, szczelna, ale nie szło jechać. Objawy zbieżne z tymi opisanymi na początku tematu. Poszła na wymianę. 3) regenerowana z firmy z punktu 2, przysłana na podmianę. Lała, była cicha, niewiele lepiej samochód jeździł niż na poprzedniej 4) regenerowana zakupiona od gościa z forum z gwarancją rozruchową, lała olejem, cicha, zapierdzielała (a raczej samochód zapierniczał) aż miło. Ze względu na lanie olejem poszła na wymianę 5) regenerowana z wymiany za turbinę z punktu 4, nie leje (poci się), samochód jedzie przyzwoicie (na 4 turbinie jechał lepiej), lekko gwizda. Ostatecznie została w samochodzie. Zrobiła 5 tys. km Morał jest taki, że czasem nawet teoretycznie poprawnie zregenerowana turbina daje w tyłek - patrz punkt 2 i 3 gdzie do obu turbin miałem dołączone wykresy z wyważenia i chyba z czegoś tam jeszcze.
__________________
Regulamin $23 |
|
|
|