Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-05-2016, 11:56   #1
gogigi
ford::average
 
Avatar gogigi
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
Domyślnie Elektrozawór - podciśnienia turbiny 2.0 TDCi - jak powinien poprawnie pracowac

Cześć

Postanowiłem napisać ponieważ mam dylemat związany z pracą elektrozaworu sterowania podciśnienia turbiny w silniku psa DW10 2.0 TDCi - chodzi mi o wydawane przez niego dźwięk po wyłączeniu silnika (zdjęcie przykładowe silnika zaznaczone nr 1 chodzi mi właśnie o ten zawór). Draże temat ponieważ zapaliła mi się sama kontrolka check engine po naprawie wysprzeglika. Po skasowaniu błędu, który wskazuje na przeładowanie turbiny zapala się z powrotem po przekroczeniu 130 km ale jazda po mieście jest ok i w momencie jak się bujne na autostradę to błąd powraca. Mechanik wszystko posprawdzał podociskał po naprawie 2 razy sprawdzali i dalej to samo.

Zaniepokoił mnie dźwięk jaki pojawia się po wyłączeniu silnika tak jakby coś zeziło i buczało na końcu słychać syk powietrza przez kilka sekund od wylaczenia. Z autem nie ma problemu jeździ odpala od kopa. Teraz wymieniony komplet filtrów olej. Turbina zregenerowana, wycięty pdf w tamtym roku. Auto nie kopci odpala od kopa i smiga bez problemu.

Czy ten dźwięk może być oznaka uszkodzenia zaworka. Jeżeli kupie nowy zawór wystarczy go podmienić zastępując stary ? Czy trzeba jeszcze dokonać jakieś adaptacji ?

Czy ten będzie pasował do mojego motoru [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ?

Prośba o jakieś wskazówki.

Ponieważ mój kabel od viakena został uszkodzony nie mam możliwości podpięcia się pod kompa ale w teście zegarów pojawił się błąd DTC A19A.

Pozdrawiam
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg ford-focus-2.0-tdci-08a.jpg (67.4 KB, 57 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 420_0_productGfx_b7ceda7a674895c9320d0a9d615ecd0d.jpg (42.6 KB, 38 wyświetleń)

gogigi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-05-2016, 23:25   #2
Gruby92
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Elektrozawór - podciśnienia turbiny 2.0 TDCi - jak powinien poprawnie pracowac

Choć moja odpowiedź opiera się na "przygodach" z laguną ii 1.9 dci, to zapewne zawór jak i jego budowa są bardzo podobne. W środku jest blaszka sterowana elektromagnesem, komputer wysyła sygnał, aby przyciągnąć blaszkę i stworzyć podciśnienie na gruszkę, częstotliwość pracy jest bardzo duża, dlatego pojawia się taki dźwięk - jest to normalne. Dla upewnienia możesz go wyjąć i potrząsnąć, jeśli w środku coś lata, to jest tak samo jak w lagunie. Co do wymiany najlepiej poszukać tej samej firmy i nr cześci, w lagunie zamówiłem niby ten sam, ale pierburga zamiast bitrona i źle się sprawował, dopiero kolejny bitrona działał poprawnie. Przeładowywać może bo jest źle wyregulowana sztanga na turbinie.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2016, 10:08   #3
gogigi
ford::average
 
Avatar gogigi
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: Elektrozawór - podciśnienia turbiny 2.0 TDCi - jak powinien poprawnie pracowac

Dzieki za odpowiedz. Zgadzam sie ze ten zawor wydaje dzwiek przy wyłączeniu bo pamietam jak sie zachowywał bo dobrze mu sie kiedys przysluchiwalem ale teraz na koncu jest takie jakby tarcie na koncu i nie wydaje mi sie ze jest to poprawny dzwiek a tym bardziej ze pod maska jest drugi taki zaworek ktory pracuje cichutko.

Link [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Dajcie znac jakie macie zdanie.
gogigi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2016, 12:25   #4
mlynczaj
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Elektrozawór - podciśnienia turbiny 2.0 TDCi - jak powinien poprawnie pracowac

Zawór do wymiany, na tym forum można doktorat zrobić z tego tematu, wpisz w szukajce na ten przykład "pierburg".
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2016, 21:11   #5
gogigi
ford::average
 
Avatar gogigi
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: Elektrozawór - podciśnienia turbiny 2.0 TDCi - jak powinien poprawnie pracowac

Cytat:
Napisał mlynczaj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zawór do wymiany, na tym forum można doktorat zrobić z tego tematu, wpisz w szukajce na ten przykład "pierburg".
Dzieki za odpowiedz - ten powinien pasować ? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
gogigi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2016, 06:06   #6
mlynczaj
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Elektrozawór - podciśnienia turbiny 2.0 TDCi - jak powinien poprawnie pracowac

Tak, ale na alledrogo widziałem o wiele taniej, wpisz numer wydrapany na boku zaworku.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:40.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.