Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-04-2016, 07:07   #1
Zwil
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-09-2005
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,6 + LPG BRC
Rocznik: 2003
Postów: 198
Domyślnie czy to łożsyko mcpersona?

Witam,
przy skręcie w lewo, ostrym skręcie słychac takie stukniecie. Juz nie wiem czy to z prawej czy z lewej słychac. Jezdze juz tak z 2 lata na poczatku to stukanie było słyszalne jak jechałem z wiekszym obciazeniem czyli dwójka pasazerów, teraz to już nawet jak sam jade to słychac, byłem u mechanika w koncu i sprawdzał mi zawieszenie. ogolnie auto stuka tez na prostym-wymiana łaczników stabilizatora-tak powiedział, jeszcze mam sworzen wahacza prawy tez do wymiany-powiedzieli mi w listopadzie na przeglądzie, ale głownie pytanie dotyczy tego stukania przy skrecie. przejechałem sie z tym mechanikiem i on stwierdził po jezdzie ze to łozysko mc persona. na ile to jest wiarygodna opinia? proszę o info czy to raczej to ?
Z góry dzięki

Zwil jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2016, 07:36   #2
Pir
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-03-2010
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2016
Postów: 91
Domyślnie Odp: czy to łożsyko mcpersona?

Może być ale nie musi. Łożysko amortyzatora kiedy się kończy najczęściej skrzypi jak stara szafa (miałem tak w c-maxie - i dobrze to zapamiętałem bo była to jedyna awaria przez 6 lat użytkowania maxa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Kiedy jest już mocno zużyte może dawać taki efekt, że kierownica nie kręci się płynnie tylko z oporem i "skokowo" - nie wiem jak to nazwać). U mnie łożysko skrzypiało głośno ale pomimo tego okazało się, że nie było w złym stanie. Wymienić warto łącznie z poduszką amortyzatora i odbojnikiem - kaszt niewielki a jak już rozkręcone ustrojstwo to szkoda montować stare części.
Ja przy okazji tego łożyska miałem ubaw ponieważ diagnosta przyszedł ze stetoskopem (prawie jak dr House) i osłuchiwał kielich Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - ale widać metoda dobra bo skuteczna.
Pir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2016, 07:37   #3
Klocek7
ford::average
 
Avatar Klocek7
 
Imię: RobeK
Zarejestrowany: 08-02-2010
Skąd: Dębica
Model: Focus 1,8TDCi/2004/100KM/Ghia-Sedan +FUSION 1,4TDCi 2004/68KM + Suzuki-GSX-750F/1993/106KM
Silnik: 1,8 TDCi/1,4TDCi/750ccmPB98
Rocznik: 2004/2004/1993
Postów: 178
Domyślnie Odp: czy to łożsyko mcpersona?

Prosty test:
- zatrzymaj auto, skręć max. w prawo i rusz szybciej z miejsca: wyraźne stukanie = przegub napędowy z lewej strony do wymiany (bo przy skręcie w prawo obciążenie przenosi się na lewą stronę! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
- powtórz test dla skrętu w drugą stronę
- możesz to sprawdzić powtórnie podczas analogicznej próby przy cofaniu = potwierdzenie wyników
Ale (moim zdaniem!) to nie żadne łożysko McPersona (amora) :/
__________________
Gdzie SIŁA i RACJA się spierają, tam SIŁA MA RACJĘ !!!
Klocek7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2016, 21:29   #4
jack155
ford::average
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 10-08-2014
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 tdci 115 km
Rocznik: 2012
Postów: 62
Domyślnie Odp: czy to łożsyko mcpersona?

Kolego. Może być łożysko mcphersona. Jak najbardziej. Nie słuchaj przedmówcy . Posiadacza cmaxa jak sześć lat nie robił nic to w zawieszeniu była sieczka i pewno całe do remontu. Posłuchaj zacznij od wymiany sworznia wahacza. To najważniejsze bo jak wypadnie ci podczas jazdy to będziesz zdziwiony. Potem otwórz maskę i zobacz czy poduszki na amorkach są wybite. Jedna poducha z łożyskiem kosztuje 51 firmy kyb. Potrafi stukać łajza dośc mocno
jack155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2016, 23:02   #5
Pir
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-03-2010
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2016
Postów: 91
Domyślnie Odp: czy to łożsyko mcpersona?

Cytat:
Napisał jack155 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Posiadacza cmaxa jak sześć lat nie robił nic to w zawieszeniu była sieczka i pewno całe do remontu.
Oczywiście sieczka - po 112000 km - uśmiałem się do łez jak te głupoty kolegi poczytałem! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A zawieszenie miałem w bardzo dobrym stanie - fordy po 100.000 - 150.000 km nie wymagają generalnych remontów zawieszenia. Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez Pir ; 20-04-2016 o 23:09
Pir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2016, 07:42   #6
Klocek7
ford::average
 
Avatar Klocek7
 
Imię: RobeK
Zarejestrowany: 08-02-2010
Skąd: Dębica
Model: Focus 1,8TDCi/2004/100KM/Ghia-Sedan +FUSION 1,4TDCi 2004/68KM + Suzuki-GSX-750F/1993/106KM
Silnik: 1,8 TDCi/1,4TDCi/750ccmPB98
Rocznik: 2004/2004/1993
Postów: 178
Domyślnie Odp: czy to łożsyko mcpersona?

Cytat:
Napisał jack155 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
"...Może być łożysko mcphersona. Jak najbardziej. Nie słuchaj przedmówcy..."
"jack..." - Twoja buta jest zdumiewająca: jakim testem się posiłkowałeś, że WYKLUCZYŁES przedstawianą przeze mnie możliwość stawiając li-tylko na McPersa ??? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - to raz; a dwa: moja Foka ma przejechane prawie 300.000kmm i zawiesie miała robione dopiero 2gi raz => w tym ten 2gi przeze mnie zaraz po zakupie przy stanie licznika 294.500kmm ! - Ale McPers trzymał jak zębami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
"Zwil" - weź pod uwagę również inne możliwości: luz na łożysku piasty, sworzniu wahacza czy simenblockach wahacza ... :/
__________________
Gdzie SIŁA i RACJA się spierają, tam SIŁA MA RACJĘ !!!

Ostatnio edytowane przez Klocek7 ; 21-04-2016 o 09:09
Klocek7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2016, 09:50   #7
Zwil
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-09-2005
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,6 + LPG BRC
Rocznik: 2003
Postów: 198
Domyślnie Odp: czy to łożsyko mcpersona?

Sprawdze tak jak Klocek7 mówi i dam znać co usłyszałem. a ja od kupna zrobiłem 110 tyś w 7 lat i w zawieszeniu wymieniałem tylko z tyłu te małe łączniki. dopiero teraz bardziej auto klekocze. przod nic nie robiony. takze zawieszenie ma dobre, a przynajmniej miało :-). z tymi mechanikami jest tak: bylem na przegladzie (tam dokładnie sprawdzaja) i nie podbil bo mowi ze sworzen wahacza do wymiany, pojechalem na pobliska wioske po znajomosci- facet nic nie mowi jak sie go pytam od sworzen usłyszalem "pojezdzi Pan jeszcze do nastepnego przegladu" a ten mechanik znowu mowi teraz ze jest troche luz. chyba pojade do nastepnego zeby to posprawdzal jeszcze.

Posprawdzam i napiszę. dzieki Wszystkim za wskazówki
Zwil jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2016, 06:24   #8
Zwil
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-09-2005
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,6 + LPG BRC
Rocznik: 2003
Postów: 198
Domyślnie Odp: czy to łożsyko mcpersona?

Cytat:
Napisał Klocek7 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Prosty test:
- zatrzymaj auto, skręć max. w prawo i rusz szybciej z miejsca: wyraźne stukanie = przegub napędowy z lewej strony do wymiany (bo przy skręcie w prawo obciążenie przenosi się na lewą stronę! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
- powtórz test dla skrętu w drugą stronę
- możesz to sprawdzić powtórnie podczas analogicznej próby przy cofaniu = potwierdzenie wyników
Ale (moim zdaniem!) to nie żadne łożysko McPersona (amora) :/
nie ma miejsca nic takiego nie stuka. pozatym przeguby by bylo slychac podczas jazdy i dawno by sie już rozwalily po takim czasie odkad zaczelo mi to stukac przy skrecie maksymalnym w lewo.
Zwil jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2016, 09:09   #9
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,641
Domyślnie Odp: czy to łożsyko mcpersona?

Witam. Na początku podzielę się swoimi przygodami ze stukaniem. U mnie było coś takiego że przy ruszaniu bardziej dynamicznym z miejsca i hamowaniu też takim ostrzejszym było słychać stuknięcie, takie głuche o blachę, niezależnie czy koła były skręcone czy nie. Co się okazało - wywalona poduszka w kielichu kolumny mcPersona. Jak zdemontowałem to z lewej strony otwór w tej poduszce przez który przykręca się amortyzator nie miał kształtu okręgu a jajka - zrobił się luz i amorek sobie gonił w nim raz w tył a raz w przód. Może warto by to sprawdzić, a koszt nie jest duży. Po drugie, co mi się wydaje bardziej prawdopodobne to wysiadający sworzeń wahacza, który również może się tłuc, głównie przy skręcie, bo przecież na nim siedzi cała zwrotnica... Warto wymienić oba i będzie spokój, potem zrobić geometrię.
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2016, 12:46   #10
Zwil
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-09-2005
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,6 + LPG BRC
Rocznik: 2003
Postów: 198
Domyślnie Odp: czy to łożsyko mcpersona?

byłem u drugiego mechanika, który tez ma diagnostykę. Wywyalone łaczniki stabilizatora do wymiany i gumy stabilizatora. on twierdzi ze na skreconym kole ta guma jest tak zniszczona ze metal o metal obijai to jest ta przyczyna stukania na maksymalnym skręcie. podsumowując nie pchając sie w koszty wymienie łaczniki i gumy i póxniej zobacze co dalej. a co do sworznia wachacza- jest delikatny luz- "twierdzi ze nie ma co ruszac narazie. pojezdze do listopada do przeglądu i sie wtedy zobaczy". mc personów-łozysk nie ruszam. dam znac jak będe po wymianie.
Zwil jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:02.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.