|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-04-2016, 19:43 | #31 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-03-2016
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci 140KM
Rocznik: 2010
Postów: 33
|
Odp: Wersja Vignale
"Winiary" to dobre...
__________________
Galaxy MK3 2.0 TDCI 140KM FWD MT- rodzinny autobus Mondeo MK4 2.0 TDCI 140KM FWD AT - dupowóz |
12-04-2016, 08:46 | #32 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-01-2014
Skąd: Panther Black
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2014
Postów: 507
|
Odp: Wersja Vignale
Też za te pieniądze nie kupiłbym Vignale, wolałbym dopłacić lub wziąć kredyt na dłuższy termin i kupić Audi/BMW niż Forda, bo to dalej Ford.
Vignale to dobra opcja dla korporacji i stopnia zaszeregowania managerów. M... |
12-04-2016, 12:43 | #33 | |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 01-10-2015
Skąd: Lubin
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 1.5 EB 160KM AT
Rocznik: 03.2016
Postów: 66
|
Odp: Wersja Vignale
Cytat:
|
|
12-04-2016, 13:06 | #34 |
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: Wersja Vignale
Mój pekaes był na korektach po trafieniu sarny. Jako zastępcze miałem MDO MKIV Ambiente 1.6Pb 120KM. Samochód w wypożyczalni przejechał 170k i zdziwiło mnie bardzo mocno, że nic, nic! w środku nie trzeszczało ani nie stukało. Cały przebieg w wypożyczalni. Samochód miał klimę automatyczną i elektryczne szyby. Na tym w zasadzie kończyło się wyposażenie. Silnik niestety był tragiczny i to było główne nieporozumienie dlatego zamieniłem go na 318d w automacie z '14. Miało ~50k przebiegu. Automat genialny, silnik marny, hałas jak w mondeo. Z wyposażenia miało iDrive podstawowe, klimę itd. Nie miał nawet rozkładanej tylnej kanapy (sedan). Co więcej na środku podszybia coś wpadało w basowy rezonans po przejechaniu przez nierówność i stukała metalicznie ta nierozkładana kanapa (albo coś koło niej). O ile jeszcze jakiś czas temu miałem pomysł żeby spróbować premium tak przeszło mi z miejsca. Katalogowa cena tej bawary to ~170.000 plnów. Po rabatach pewnie ze 150-155k. Za te pieniądze można mieć szybsze, większe, lepsze i znacznie lepiej wyposażone MDO, Pastucha czy Kurę.
Moje zdanie jest takie, że kupowanie premium, które nie ma 6 garów pod maską to festyniarstwo. Nic nie wnosi poza metką. O ile jeszcze BMW i Mercedes mające napęd na tył można zrozumieć o tyle Audi to już bezsens kompletny.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała |
12-04-2016, 13:17 | #35 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Wersja Vignale
Problemem Forda, przy wszelkich zaletach Vignale, może być (znacznie) większa utrata wartości w porównaniu do A6/5er/E-Klasse. Bo porównania do A4/3er/C-Klasse to oczywiście nieporozumienie, chyba że wyłącznie kategorią cenową.
Nie znam się aż tak na cennikach, ale podejrzewam że za 200k da się jakąś wersję bida albo może choć delikatnie doposażone premium wielkości A6/5er/E kupić. Owszem, za tyle masz Vignale na full wypasie, poza tym zostawisz w premium dużo więcej hajsu na przeglądach, ale jak będziesz sprzedawać po np. 5 latach to moim zdaniem sprzedasz kilkanaście koła drożej i może w efekcie końcowym i tak lepiej wypaść premium. Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
12-04-2016, 15:26 | #36 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-04-2015
Model: MK5 LB
Silnik: 1.5EB AT
Rocznik: 2015
Postów: 9
|
Odp: Wersja Vignale
Cytat:
|
|
12-04-2016, 15:57 | #37 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 04-07-2013
Skąd: Będzin
Model: Fiestka, Mondek, Insignia
Silnik: 1.6 TDCi, 2.0 TDCi, 2.0 CDTi
Rocznik: 2005, 2008, 2013
Postów: 88
|
Odp: Wersja Vignale
Nie zagłębiałem się w to aż nadto, porównałem tylko kilka suchy danych (rozstaw osi, szerokość itp..) i ciągle MK5 (czy Vignale) bliżej do Audi A4 niż A6....
|
12-04-2016, 16:12 | #38 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-08-2012
Skąd: Norwegia
Model: Volvo V90 T8
Silnik: 2.0 T8 390KM
Rocznik: 2019
Postów: 468
|
Odp: Wersja Vignale
Nowe A4 urosło, bo przecież B8 było śmiesznie małe w środku.
Suche dane to nie wszystko. Testowałem A6 C7 przed zakupem Mondeo i wydawało się małe w środku jak na swoje zewnętrzne wymiary. Kompletnie nie widać tych 5cm więcej w rozstawie osi. Jeśli chodzi o marki premium to w niektórych przypadkach naprawdę nie widzę za co się płaci tą furę dodatkowej kasy. Przecież takie BMW - czy to F30 czy F10 - są wykończone z materiałów nieadekwatnych do swojej ceny. W Audi jakość wykończenia i materiałów jest na zauważalnie wyższym poziomie i nie pogardziłbym takim nowym doposażonym A4 czy A6 ale niestety musiałbym wyłożyć min. +50% więcej niż za Mondeo.
__________________
1994 Peugeot 106 1.1 60KM -> 2003 Mazda 6 GY 1.8 120KM -> 2007 Ford Mondeo Mk4 1.8TDCi 125KM Titanium HB -> 2015 Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi 150KM Titanium X Kombi -> 2019 Volvo V90 T8 Inscription 390KM |
12-04-2016, 20:16 | #39 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-04-2010
Model: Mondeo MK5 → Mondeo MK4
Silnik: EB 240KM, PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 426
|
Odp: Wersja Vignale
|
13-04-2016, 10:06 | #40 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 04-07-2013
Skąd: Będzin
Model: Fiestka, Mondek, Insignia
Silnik: 1.6 TDCi, 2.0 TDCi, 2.0 CDTi
Rocznik: 2005, 2008, 2013
Postów: 88
|
Odp: Wersja Vignale
najistotniejsza puenta:
"Wydawać by się mogło, że problemem Mondeo Vignale jest fakt, że już standardowe Mondeo jest świetne. Wygodne, komfortowe i naprawdę nieźle wykonane oraz wyposażone." ;-) |