|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-04-2016, 14:04 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (132 kW)
Rocznik: 2015
Postów: 153
|
Usterka układu silnika - Przestawiony rozrząd czy błąd czujnika?
Witam,
piszę z prośbą o pomoc w następującym przypadku: Samochód : Ford Focus MK2 1.6 TDCi (90) Samochód ogólnie pracował bez zastrzeżeń, aż do momentu kiedy przyszło do wymiany świec żarowych. W trakcie wymiany, dwie świece zostały ukręcone, w związku z czym zakończyło się to zdjęciem głowicy, a ostatecznie delikatnym splanowaniem, wymianą uszczelki głowicy oraz wszystkie pozostałe uszczelki, płynów, oleju, filtrów itd... a przy okazji również rozrządu wraz pompą... Samochód został złożony do kupy i wszystko było by OK gdyby: - Pojawia się problem z odpalaniem... a mianowicie zazwyczaj przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika z rana, silnik odpala od strzału ale od razu tak jakby gasł... I tak za każdym razem odpala od strzała ale jakby od razu gasł... wtedy muszę chwilę dłużej trzymać go na rozrusznika aż usłyszę że silnik pracuje stabilnie i jest OK. Dzieje się to zazwyczaj tylko kiedy silnik jest zimny i to co ciekawe nie zawsze... - Również kiedy silnik jest zimny po nocy i ruszam w drogę to czasami przy dodawaniu i puszczaniu gazu pojawia się i znika losowo czerwona lampa wraz z napisem "Usterka układu silnika"... Co ciekawe silnik pracuje OK, nie przechodzi w żaden tryb awaryjny i pojawianie się komunikatu ustępuje po jakiś 2-3 km... (jak się troszkę rozgrzeje). O dziwo, przez kilka dni po odebraniu samochodu od mechanika, żaden nie komunikat się nie pojawiał w trakcie jazdy a samochód może nie odpalił z 2 razy, co myślałem że to kwestia zapowietrzenia układu. Teraz jednak kwestia pojawia się dość często... Na szczęście silnik nie gaśnie w trakcie jazdy. Powracające błędy po wykasowaniu to: P0340 oraz P0344 Pytanie : czy winą tego może być przestawiony rozrząd czy jednak szukać przyczyny w czujniku położenia wału? Dodam że przed naprawą/wymianą nie było nigdy takiego problemu... Samochód ogólnie pracuje taka jak przed wymianą, nie stracił raczej mocy ale z racji że obecnie nie mam czasu aby go odstawić znów na tydzień to wolałbym wiedzieć gdzie szukać przyczyny... Dodatkowo zwróciłem mechanikowi uwagę na buczenie/świst przy dodawaniu i puszczaniu gazu, który już kiedyś słyszałem przy uszkodzonej uszczelce pod kolektorem ssącym lub niedokręconych przewodach paliwowych, jednak zakładam że to raczej nie z tego powodu jest ten komunikat i błędy... Filmik na którym pojawia się wskazana usterka układu silnika podczas jazdy... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Z góry dzięki za pomoc.... Ostatnio edytowane przez grabber ; 12-04-2016 o 09:10 |