|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-02-2016, 15:31 | #201 |
ford::specialist
Imię: Grzegorz/Barney
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: W-WA
Model: Ford S-Max Titanium (prawie S) /Platinium X/7os/ Suzuki Swift
Silnik: 2,0 TDCI/1,3
Rocznik: 2012/2007
Postów: 546
|
Odp: Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
Ja za swój 500pln nowka z Forda - hak, moduł, wiązka. Wiec. Można upolować dobry hak ori i całość może zamknąć się w granicach 600-800 z montazem
|
26-02-2016, 16:17 | #202 | |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 16-11-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 110
|
Odp: Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
Cytat:
Jeżeli jesteś zainteresowany to zapraszam do Ursusa. R. |
|
26-02-2016, 17:32 | #203 | ||
ford::specialist
Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 10-11-2015
Skąd: Pod Warszawą
Model: Ford Edge Titanium AWD
Silnik: 3,5 V6 284KM
Rocznik: 2018
Postów: 642
|
Odp: Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
Cytat:
Cytat:
PS. Owszem polowania na oryginalne akcesoria są fajne. Ja tak upolowałem do mojego eSia oryginalne belki bagażnika (za 250 zł) i oryginalną metalową kratkę oddzielającą bagażnik od reszty samochodu (za 200 zł) - na OLX i obie rzeczy w Warszawie. Ale z tymi rzeczami mi nie było pilno... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
ArekMiz, 03.13-11.15 Renault Scenic II 2,0i16V automat (2007) 11.15-05.20 Ford S-Max 2,0eb 240KM PowerShift (2012) od 06.20 Ford Edge 3,5 V6 AWD (2018') |
||
28-02-2016, 07:31 | #204 |
ford::specialist
Imię: g.
Zarejestrowany: 12-12-2012
Skąd: Wawa
Model: s-max Titanium X
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 603
|
Odp: Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
Dzięki uprzejmości Roberta, mam już komplet instalacji po stronie maxa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy ktoś z Was posiada moduł westfalii? Zastanawia mnie jedna rzecz - z jednej strony, moduł wykorzystuje zieloną wtyczkę więc całe sterowanie powinno się odbywać poprzez niego. Ze schematu wynika jednak, że odłączenie parktronika realizowane jest poprzez wcięcie się w instalację auta (dodatkowy, pomarańczowy przewód). Może to potwierdzić ktoś posiadający moduł westfalii?
__________________
Prośba o 1% dla mojej córeczki http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=220419 |
05-03-2016, 20:44 | #205 |
ford::specialist
Imię: g.
Zarejestrowany: 12-12-2012
Skąd: Wawa
Model: s-max Titanium X
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 603
|
Odp: Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
Mam jeszcze jedną prośbę/pytanie, szczególnie do kolegów zaznajomionych z elektryką, aby rzucili fachowym okiem i wsparli mnie radą, mianowicie:
Mam komplet haka z modułem westfalii, dedykowany do S-maxa. Montaż przeprowadzony zgodnie z instrukcją: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] No i teraz pytanie: wg instrukcji (dla aut z parktronikiem) trzeba pomarańczowy przewód pozbawić PINu i wciąć w wiązkę od parktronika... I tutaj clue: w który konkretnie przewód powinienem się wciąć? P.S. Dokładając przewód zasilający z szarą wtyczką, którego u mnie brakowało, a konkretniej umieszczając PIN w skrzynce bezpiecznikowej, trzeba wykonać to dokładnie wg instrukcji (np. tej od montażu haka), bo pomijając drobny krok z "rozwarstwieniem" skrzynki o 2-3mm, możemy próbować wepchnąć PIN nawet 2 lata, a i tak nie wejdzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mimo tego, montaż haka (z wymianą klocków z tylu przy okazji) trwała jakieś 2,5h (we dwów, więc jak by nie patrzeć 5 roboczogodzin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Prośba o 1% dla mojej córeczki http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=220419 |
06-03-2016, 08:59 | #206 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 16-11-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 110
|
Odp: Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
Grzegorz,
To wcięcie w moduł parktronika wygląda jak dodatkowe zasilanie. Do czego ma to służyć nie wiadomo. Ze schematu wynika że przewód pomarańczowy łączysz z kolorem "bu" z tabeli kolorów. Proponuję jednak najpierw zamontować bez wpinania do PDC. Zaprogramować, sprawdzić czy wszystko działa. Jeżeli tak to nie główkować dalej. Po zaprogramowaniu moduł powinieneś mieć dodatkowe funkcje: 1. Brak uruchomienia tylnego PDC i przeciwmgłowego w przypadku podłączenia przyczepy. 2. Kontrola kierunkowskazów w przyczepie. |
06-03-2016, 11:26 | #207 |
ford::specialist
Imię: g.
Zarejestrowany: 12-12-2012
Skąd: Wawa
Model: s-max Titanium X
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 603
|
Odp: Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
Dzięki, zakładam, że wcięcie w instalację parktronika ma powodować właśnie wyłączenie PDC z tyłu, tylko jak może być to realizowane? Na logikę (i ze schematu) wygląda to tak, jak opisałeś, na pomarańczowym przewodzie jest dodatkowe zasilanie (w wersji bez PDC z zabezpieczeniem 5A). Nie jest to więc przewód sygnałowy...
Jeśli nie znajdę nikogo z takim modułem/doświadczeniem, będę robił "empirycznie" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Obawiam się, że bez wpięcia się w PDC wszystko będzie działać, tyle, że tylny parktronic będzie wyć po podpięciu platformy/przyczepy.
__________________
Prośba o 1% dla mojej córeczki http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=220419 |
06-03-2016, 17:46 | #208 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 16-11-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 110
|
Odp: Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
Po ustawieniu w konfiguracji, że jest hak i podłączeniu przyczepy komputer odłącza PDC. Przynajmniej u mnie tak jest. Nie podłączałem dodatkowo modułu do PDC. Fakt nie mam Westfalii, ale inny moduł dedykowany.
|
07-03-2016, 06:05 | #209 |
ford::specialist
Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 10-11-2015
Skąd: Pod Warszawą
Model: Ford Edge Titanium AWD
Silnik: 3,5 V6 284KM
Rocznik: 2018
Postów: 642
|
Odp: Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
Do oryginalnego modułu PDC (czujników parkowania) rzeczywiście wchodzi przewód BU (niebieski) na pierwszą (największą) wtyczkę. Jest to przewód zasilania "po stacyjce", bowiem jest zasilany przez styki przekaźnika RB1 i bezpiecznik FB1. Podłączenie pomarańczowego przewodu z modułu haka spowoduje, że moduł ten będzie miał po prostu sygnał o włączeniu zapłonu. Jeśli w samochodzie nie ma modułu parkowania PDC, to przewód pomarańczowy każą podłączyć do bezpiecznika FB6, również zasilanego przez styki RB1, czyli też "po stacyjce". Prawdopodobnie podanie napięcia na przewód pomarańczowy powoduje pojawienie się napięcie po stacyjce na styku numer 10 w gnieździe haka 13 pin, czyli zasilanie przyczepy własnie "po stacyjce" (ładowanie aku przyczepy). Z tego wynika, że podłączenie pomarańczowego przewodu do przewodu BU nie ma wpływu na wyłączanie PDC przez wpięcie przyczepy, musi to być realizowane przez sygnały na szynie CAN.
U mnie w module DEST ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]) jest też wymagane podpięcie jednego z przewodów na zasilanie po stacyjce, co ja uczyniłem podłączając pod bezpiecznik FB7 (tak samo zasilany z RB1). Ale mój moduł, co ciekawe, na styk 10 w gnieździe 13 pin podaje napięcie dopiero wtedy, gdy napięcie w instalacji jest wyższe niż 13V, czyli dopiero wtedy gdy alternator ładuje, co jest lepszym rozwiązaniem niż załączanie od razu po samym przekręceniu stacyjki. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
ArekMiz, 03.13-11.15 Renault Scenic II 2,0i16V automat (2007) 11.15-05.20 Ford S-Max 2,0eb 240KM PowerShift (2012) od 06.20 Ford Edge 3,5 V6 AWD (2018') Ostatnio edytowane przez arekmiz ; 07-03-2016 o 06:07 |
07-03-2016, 07:33 | #210 |
ford::specialist
Imię: g.
Zarejestrowany: 12-12-2012
Skąd: Wawa
Model: s-max Titanium X
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 603
|
Odp: Hak holowniczy, jak powinien być zamontowany ?
No i wszystko jasne - dzięki za pomoc, w pierwszej wolnej chwili podłączę ostatnie "brakujące ogniwo" i zrobię test haka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Prośba o 1% dla mojej córeczki http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=220419 |
|
Tagi |
hak holowniczy |
|
|