|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-02-2016, 16:20 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2011
Skąd: Zabrze
Model: FORD FUSION
Silnik: 1.4TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 93
|
co to za blad
witam jak w temacie podlaczylem dzisiaj swojego fordzika pod kompa i wywalilo mi taki blad moze mi to ktos blizej wyjasnic i gdzie jest ten czujnik
P0183 uszkodzenie w ukladzie czujnika temperatury paliwa A-sygnal za wysoki -staly |
19-02-2016, 16:46 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 155
|
Odp: co to za blad
Już kiedyś omawialiśmy tą przypadłość. Niestety jest pod innym tematem więc mogłeś nie wpaść na to.
Czy przypadkiem samochód Tobie nie wchodzi w tryb serwisowy? Szczególnie jak jest zimno i to z rana. Niby jeździ normalnie. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu zaczyna pracować normalnie bez błędu? Zapewne zmieniałeś przewody paliwowe niskiego ciśnienia (te z pompką zwaną potocznie gruszką). Czujnik właśnie się znajduje w rozdzielaczu (magistrali - jak zwał tak zwał). Takie plastikowy lub metalowy pierdolnik gdzie wchodzą przewody paliwowe i jakiś tam czujnik. Miałem to samo po wymianie przewodów paliwowych (oczywiście po jakimś czasie). |
19-02-2016, 17:43 | #3 |
Junior Moderator
Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,003
|
Odp: co to za blad
|
19-02-2016, 18:09 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2011
Skąd: Zabrze
Model: FORD FUSION
Silnik: 1.4TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 93
|
Odp: co to za blad
czy kolega spedo moze bardziej wyrazisty tytul zaproponowac?
Bump: witam wlasnie kolego rrubens zgadza sie wymienilem wszystkie przewody niskiego cisnienia w ukladzie paliwowym i wiekszych problemow nie mam a ten blod to moja ciekawostka tulko pytanie dlaczego blad dotyczy temperatury |
19-02-2016, 22:01 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 155
|
Odp: co to za blad
Rozwiewając wątpliwości. Jest pewnie złe wskazanie w porównaniu do innych czujników, które mierzą temperaturę silnika, płynu chłodzącego itd., lub sama wartość wykracza poza nominalne wartości zaprogramowane w kompie. Może to świadczyć o uwalonym czujniku lub instalacji. Domyślam się , że jakość zastosowanego materiału (elementu znajdującego się w czujniku lub samego połączenia) jest bardzo marna.
Pytanie czy kupiłeś przewodu na szrocie czy w internecie. Z jakiego materiału jest zrobiona magistrala gdzie wchodzi czujnik. Jakiego koloru jest element zamontowany na czujniku (żółty czy niebieski). U mnie w zamiennikach przewodów znajdował się niebieski. Sam element był sprawny ale było coś nie tak w połączeniu (zalany plastikowy element). W moim przypadku problemy się zaczęły jak temperatura otoczenia wynosiła około -4 może niżej (nie posiadam termometru w samochodzie). Wpadał w tryb serwisowy, sławetne EAC FAIL. Jak silnik się rozgrzał wystarczyło wyłączyć i odpalić a wszystko wracało do normy. Obejrzyj czujnik ze zdjętej wiązki i jak błąd będzie się powtarzał to wymień czujnik i błąd powinien zniknąć. |
21-02-2016, 12:56 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2011
Skąd: Zabrze
Model: FORD FUSION
Silnik: 1.4TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 93
|
Odp: co to za blad
dzieki za podpowiedzi jak pogoda sie poprawi zajme sie tym ,narazie nie przeszkadza mi to wniczym autko jezdzi bardzo dobrze
|
04-03-2016, 15:20 | #7 |
ford::average
Imię: Miłosz
Zarejestrowany: 25-02-2016
Skąd: KLIfornia
Model: Fusion
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2002
Postów: 55
|
Odp: co to za blad
W moim Fusionie zaczął ostatnio świecić się błąd poduszek - kurtyn bocznych, mimo że nie mam takowych (4poduchy bez kurtyn). Elektryk próbował skasować błąd ale mówi że to błąd stały i nie skasuje. Ktoś ma jakiś pomysł? Czy lecieć z tym do jakiegoś większego warsztatu czy tez Aso?
|