Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-02-2016, 19:53   #1
sstefek07
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-03-2015
Skąd: Kluczbork
Model: S-max
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2018
Postów: 2
Domyślnie Wzrost obrotów przy zmianie biegów.

Może któryś z kolegów spotkał się z takim problemem.
Otóż jeżdżę S-maxem z manualną skrzynią i silnikiem Dw10c.
Podczas zmiany biegów po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika dalej przez chwilę wzrastają po czym spadają. Zdarza się to tylko przy zmianie z biegu 1 na 2 i nie występuje za każdym razem.
Ps. Uprzedzając pytania napiszę, że sprzęgło wciskam dopiero po odpuszczeniu gazu.
Po podłączeniu pod komputer nie pokazuje błędów.


Ostatnio edytowane przez sstefek07 ; 18-02-2016 o 19:56
sstefek07 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2016, 06:37   #2
Mario_Mario
ford::advanced
 
Avatar Mario_Mario
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-10-2015
Skąd: Gdynia
Model: S-MAX
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2007
Postów: 463
Domyślnie Odp: Wzrost obrotów przy zmianie biegów.

Trochę groźny objaw,a napiszę dlaczego. Podobny objaw miałem w innym aucie, rzadko używanym. Przy ruszaniu na jedynce,najbardziej obciąża się Turbo podczas normalnej jazdy,wiadomo rozpędzane auta od 0km/h itp. I też po puszczeniu gazu i wysprzęgleniu,obroty mi rosły .Co się okazało.Turbo puszczało mi powoli olej do dolotu i silnik zasysał ten olej. Na początku olałem problem,aż do czasu,kiedy udałem się w Polskę i na autostradzie rozbiegał mi się diesel,tzn zassał zgromadzony olej w kolektorze ssącym i zaczął go spalać razem z powietrzem, nie mogłem zgasić bydlaka,próbowałem go zdławić na najwyższym biegu i dopiero po zapchaniu szmatą dolotu powietrza,udało mi się zgasić silnik, zanim się rozpieprzył w drobny mak. Zdemontuj dojście do kolektora za turbo i sprawdź,czy nie wyleje się Tobie olej.Druga rzecz to,przez odmę też może pluć olejem w kolektor ssący.Tak miałem w innym przypadku,w innym aucie.Możesz sprawdzić ,czy też intercooler nie jest zaolejony zbyt mocno. Komputer nie pokaże żadnego błędu,z przypadłościami opisanymi wyżej.Mam nadzieje,że w Twoim przypadku nie będzie to aż tak złe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Na krzywe drzewo sam Salomon nie naleje"
Jeśli nie możesz znaleźć auta dla siebie...zbuduj je, czyli konstruowanie pojazdów typu SAM i innych wynalazków
Mario_Mario jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2016, 06:59   #3
woro_woro
ford::professional
 
Zarejestrowany: 27-03-2014
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
Domyślnie Odp: Wzrost obrotów przy zmianie biegów.

Cytat:
Napisał sstefek07 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podczas zmiany biegów po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika dalej przez chwilę wzrastają po czym spadają. Zdarza się to tylko przy zmianie z biegu 1 na 2 i nie występuje za każdym razem.

Czy możesz nagrać to i udostępnić film?
woro_woro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.