Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-02-2016, 22:20   #1
nicram23
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie Brak mocy,kopcenie większe zużycie paliwa

Witam posiadam Focusa 1.6 tdci mk2 109km od pewnego czasu zaczął strasznie kopcic na czarno do tego doszedł spadek mocy bardzo wolno przyśpiesza prędkości max 160 więcej nie pójdzie no i jeszcze zaczął więcej palić 8,5 w mieście (wcześniej max to było 7 w zimę ) Poczytałem trochę popytałem wszyscy mówili że to egr no to zaslepiLem wyczysciclem tez kolektor ssacy przy okazji i wymieniłem filtr paliwa ale nic się nie polepszylo wczoraj byłem u mechanika podpioł pod kompa i wyskoczył błąd ze zatkany filtr dpf tylko ze 2 lata temu byłem na usunięciu dpf mechanik powiedzial żeby odkrecic i zobaczyć czy był usunięty ( dlugim kawalkiem druta ma wejsc tyle ile ma ta pucha od dpf) czy to się tak da sprawdzić ? Mam dostęp do kanału klucze itp wiec to nie będzie problemem żeby go wyjac i czy jest możliwe ze go nie usunęli a ja przez tyle czasu jeździłem z tym filtrem usunięcie robiłem "TOMCARS" w Sosnowcu . Jeszcze dzisiaj zauważyłem pękniety wąż co idzie do intelcollera musiał peknąć nie dawno bo tydzień temu tego nie było .Dodam jeszcze że nie swieci sie żadna kontrolka silnik żarówki itp .
Jutro dodam zdjęcia filtra tzn oudowy bo z dołu to nie widać żeby coś było ruszaNe

nicram23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2016, 22:23   #2
gregor75
ford::professional
 
Imię: gregor
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Brak mocy,kopcenie większe zużycie paliwa

może zacznij od tego węża od icka
__________________
pozdrowionka
gregor75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2016, 05:45   #3
nicram23
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie Odp: Brak mocy,kopcenie większe zużycie paliwa

Wymienię tylko że wszystkie objawy były już zanim go rozwaliło .
nicram23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2016, 07:05   #4
bartosh80
ford::average
 
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 01-04-2013
Skąd: Wielkopolska
Model: volvo
Silnik: 1,6D/TDCI-109 KM
Rocznik: 2008
Postów: 162
Domyślnie Odp: Brak mocy,kopcenie większe zużycie paliwa

nicram23 Miałem podobny przypadek i prawie identyczny splot okoliczności - w dalszej części tematu:
- [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

- oraz jak w twoim przypadku spory wzrost spalania
bartosh80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2016, 19:25   #5
gregor75
ford::professional
 
Imię: gregor
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Brak mocy,kopcenie większe zużycie paliwa

Cytat:
Napisał nicram23 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zanim go rozwaliło
mógł być już wcześniej uszkodzony , tylko tego nie widziałeś
__________________
pozdrowionka
gregor75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2016, 20:38   #6
nicram23
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie Odp: Brak mocy,kopcenie większe zużycie paliwa

No nie wiem bo wczoraj to zobaczyłem po oleju rozchlapanym pod maską był na pasku na misce na całym boku prawym z tej rury wywalalo go i to w dużej ilości a jak czyściłem kolektor to tego nie było. Jutro jadę na giełdę może się uda kupić a dpf jednak robili widać rozcięcie w połowie i nowy spaw. Tam w turbo ma być tyle oleju zdjęcie 3i 5 ?? Jeszcze znalazłem pęknięcie na takim gumowym połączeniu co idzie z filtra powietrza do turbiny zdjęcie 4
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_20160213_183127.jpg (94.1 KB, 46 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20160212_174005.jpg (95.1 KB, 43 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20160213_183142.jpg (94.0 KB, 45 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20160213_202345.jpg (89.1 KB, 43 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20160213_183152.jpg (94.2 KB, 43 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez nicram23 ; 13-02-2016 o 21:08
nicram23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2016, 22:27   #7
Tarmas
ford::advanced
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Białystok
Model: Kuga MK2 FL / Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi 180 KM / 1.25 Pb 82 KM
Rocznik: 2017 / 2011
Postów: 466
Domyślnie Odp: Brak mocy,kopcenie większe zużycie paliwa

Cytat:
Napisał nicram23 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeszcze znalazłem pęknięcie na takim gumowym połączeniu co idzie z filtra powietrza do turbiny zdjęcie 4
Wymieniaj te dziurawe gumy i prawdopodobnie będziesz miał problem z głowy.

Jedna uwaga - nie wiem jak to jest w 1.6, ale u mnie w 1.8 dopiero na oryginałach silnik odzyskał pełną moc. Prawdopodobnie zamienniki są zbyt miękkie i przy depnięciu najpierw się nadymają pod ciśnieniem. W każdym razie ja polecam oryginały - jakieś 2x droższe. Wiem, pocieszyłem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford Kuga 2.0 TDCi 180 KM manual MK2 FL ST-Line [Mica Shadow Black]
Ford Fiesta 1.25 Pb 82 KM manual MK7 pre-FL 4-d [Panther Black]
był Ford Focus 1.8 TDCi 115 KM manual MK2 FL Hatchback [Panther Black]

Ostatnio edytowane przez Tarmas ; 13-02-2016 o 22:31
Tarmas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2016, 12:46   #8
nicram23
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie Odp: Brak mocy,kopcenie większe zużycie paliwa

Rurę dopiero jutro kupie bo nie było nic na giełdzie a musze mieć auto na jutro tylko ze teraz leje olej z tej końcówki co jest przykrecana śruba bango ta końcuwka ma się kręcić ? Bo mi się wysuwa góra dół i obracać tez się nią da wydaje mi się ze jest zaciskania.
No i dupa napierdziela olejem z tej końcówki i to ostro tam w środku jest jakiś oring czy cus ?
Masakra żeby to odkrecic cały katalizator musiałem wyjac a przy okazji jak go mam to powiedzcie w której części jest katalizator a w której filtr dpf bo próbowałem włożyć kawałek druta od góry od strony turbo to wchodzi tylko kawałek i coś go blokuje
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_20160214_133327.jpg (97.3 KB, 34 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20160214_192123.jpg (93.3 KB, 24 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20160214_192116.jpg (95.7 KB, 23 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez nicram23 ; 14-02-2016 o 19:07
nicram23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2016, 19:49   #9
bubel25
ford::average
 
Avatar bubel25
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 13-12-2012
Skąd: Lubniewice
Model: Ford Mondeo MKIII ST
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2005
Postów: 126
Domyślnie Odp: Brak mocy,kopcenie większe zużycie paliwa

Może coś pomogę

Panie i Panowie jeśli po otwarciu maski w 1.6 TDCI na lewo od turbiny pomiędzy silnikiem a wentylatorem zobaczycie coś takiego stojącego pionowo to jest to sam katalizator jeśli natomiast puszka będzie dłuższa a po prawej będą wychodziły z tej puszki stalowe rurki a po lewej czujnik z kabelkiem to jest to zespół katalizatora i filtra cząstek stałych.Jak stwierdzić czy go już usunięto trzeba obejrzeć puchę czy była rozcinana i ponownie spawana w dolnej partii,bowiem wkład DPF-a mieści się na dole wyżej jest katalizator.Ja swój wydłubałem wycinając kwadratowy kawałek dna tej puchy tam gdzie wychodzi długa rura w stronę wydechu (tyłu auta )często tak to się robi wkład wykrusza się przecinakiem i młotkiem.Dno łatwo pospawać gdyż jest grube.
bubel25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2016, 21:26   #10
nicram23
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-02-2013
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie Odp: Brak mocy,kopcenie większe zużycie paliwa

A jest możliwe że katalizator się zapchał auto ma przejechane 200kk ( zastanawiam się nad wywaleniem wszystkiego z tej puchy co myslicie) I jeszcze mam pytanie odnośnie tego sitka w śrubie wyciągać je czy nie w sumie to jest czysciutkie .

Jutro powymieniam węże i zobaczymy co będzie ten przewod doprowadzając olej do turbiny 350zl za kawałek metalu masakra jakas

Ostatnio edytowane przez nicram23 ; 14-02-2016 o 21:36
nicram23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:51.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.