|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-02-2016, 13:33 | #1 |
ford::amateur
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 28-11-2014
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
Szarpie przy 2000rpm na każdym biegu.
Witam. Posiadam Focusa MK2 1.6 benzyna w wersji kombi. Mój problem polega na szarpaniu autem za każdym razem, kiedy obrotomierz wskazuje 2000rpm(+/-150), niezależnie od pracującego biegu. Byłem już u dwóch mechaników. Jedni wymienili kable, świece i filtry(szarpanie nie ustąpiło), drudzy stwierdzili winę cewki zapłonowej. Wydatek rzędu 200pln, tylko pytanie czy słuszny? Nie mogłem znaleźć na forum identycznego tematu, ponieważ mi ani nie falują obroty, ani nie gaśnie silnik. Jedyne co zaobserwowałem to to, że objawy są jakby wyraźniejsze na zimnym silniku, ale też tylko w tym przedziale obrotów. Jestem zupełnym laikiem, ale wydaje mi się, że problem może być w układzie dolotowym. Jednak nie znam się na tym kompletnie. Nie uśmiecha mi się też jechać do kolejnego mechanika na naprawe, która nie pomoże. Ktoś może mi powiedzieć na co mógłbym zwrócić uwagę? Ewentualnie co zasugerować mechanikowi?
|
09-02-2016, 17:06 | #2 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 16-04-2012
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Zetec-SE 100KM Magnum Grey Metallic
Rocznik: 2004
Postów: 106
|
Odp: Szarpie przy 2000rpm na każdym biegu.
Nie opisałeś w jakich okolicznościach masz szarpania. Występuje kiedy zmienisz bieg, puszczasz sprzęgło i dajesz gaz od 2000 tys w górę? Przy jakich obrotach szarpanie ustaje? Bardziej szarpie np przy jeździe pod górkę? Jezeli ODP na te pytania brzmią tak to znaczy, że cewka. Mi szarpało od 3 biegu w górę, szczególnie na niskich obrotach lub pod górkę. Na biegu jałowym nie było falowania obrotów. Wymienieniłem kable, świece a na końcu cewkę i problem ustał. Cewka NGK lub Beru to koszt około 150 zł.
|
10-02-2016, 14:01 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-01-2016
Skąd: Tarnów
Model: Ford Focus MK 3
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Postów: 192
|
Odp: Szarpie przy 2000rpm na każdym biegu.
mam to samo z tym szarpaniem i opcje sa trzy: cewka, przeplywomierz lub sonda lambda, tak stwerdzili w serwisie i szukam po kolei co to jest tylko problem z dostaniem przepływki używanej
Ostatnio edytowane przez agressorus ; 10-02-2016 o 14:05 |
10-02-2016, 18:08 | #4 |
ford::amateur
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 28-11-2014
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
Odp: Szarpie przy 2000rpm na każdym biegu.
Szarpanie występuje w obu przypadkach. Generalnie wygląda to tak, że jeśli wbiję np 3 bieg przy 1500rpm i dodaję gazu, to w okolicach 2000 poszarpie, później jak obroty wzrosną np do 2200, to szarpanie ustaje. Jeżeli przeciągnę każdy bieg na obrotach i biegi zmieniam w sposób taki, że obrotomierz nie spada poniżej 2200, to szarpanie nie występuje w ogóle. Mam nadzieję, że dość jasno to opisałem. Jeżeli pedał gazu mam więcej wciśnięty, to szarpie mocniej. Przy łagodnym przejściu przez te magiczne 2000rpm przerywanie jest słabsze, ale występuje zawsze. Chyba spróbuję z tą cewką. Oryginalna BOSCH właśnie około 150pln.
|